Hoii mama's,
Toch een beetje een ongeruste moeder hiero.. ongeveer anderhalve week geleden heeft ons dochtertje weer haar vaccinaties gehad en na een dag of 5 is ze daar ziek van geworden. Het begon met hangerigheid, huilerig, slecht slapen en niet lekker in haar vel zitten. Inmiddels heeft ze al vanaf woensdag of donderdag koorts en is ze echt en lappenpopje geworden. Elke dag koorts en uit haar hummetje. Ze wil bijna niet spelen en alleen zijn. Eten en drinken gaat gelukkig wel goed. Ik vind zelf dat het nu wel een beetje lang duurt en ik begin me wat zorgen te maken gezien het niet verbetert. Ik was benieuwd of meerdere kindjes zo'n last hebben/hadden van deze prik en wat jullie daarmee hebben gedaan. Ik ben niet perse zo snel bezorgd en vooral geen dokterloper maar ik heb haar zo nog niet gezien. En daarbij lees ik overal dat na 3 dagen koorts, je de huisarts moet bellen..
Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen 😘
Goed om te horen ! Weet je zo wanneer de klachten kunnen beginnen?
Probeer ...
Tegen mij zei ze de meningokokken kan binnen 1-3 dagen na het prikken en dan is het meestal voorbij. De BMR is een ander soort vaccin, die wordt pas na 5-10 dagen actief. Meestal zijn de bijwerkingen ook binnen die tijd.
Goed om te horen ! Weet je zo wanneer de klachten kunnen beginnen?
Probeer ...
Update: 3 weken na dato heeft hij ineens wat mazelen-achtige plekjes. Echt heel licht. Heeft er verder geen last van, behalve dat hij er ook een oorontsteking bij heeft. Las dat het inderdaad na 3 weken zelfs nog kan komen 🫣
Hoe gaat het tot nu toe bij jullie?
Hopen dat het daarbij blijft 🤞inmiddels hier weer helemaal de oude, viel a ...
Mijn dochter kreeg woensdag eind vd middag ineens hoge koorts. 39,3. Dit is dan 8 a 9 dgn na de prik. Donderdag ochtend ook.nog en nu niets aan de hand. Hopelijk was dit het!