13 Reacties

3 jaar geleden

Ik had 10 maart eerste echo. Volgens eigen berekening had ik 8+2 moeten zijn. Helaas ook een leeg vruchtzakje. Vorige week 17 maart moest ik terug komen en toen zag ze een frummeltje. Ze kon nog niks zeggen. Moet volgende week woensdag weer terug komen. Ik was 11 januari ongesteld geworden tot 17 januari. Daarna had ik 4 en 5 februari licht roze bloed verlies. Ik dacht innestelingsbloeding. Had 8 en 9 februari lichte positief getest. Tweede echo met het frummeltje

3 jaar geleden

Reactie op Ckkimberley

Ik had 10 maart eerste echo. Volgens eigen berekening had ik 8+2 moeten zij ...
Het bloedverlies was minder dan menstduatie en alleen bij het afvegen.

3 jaar geleden

Ik had dit een half jaar geleden met een echo bij 7 weken (VK zette me zelfs iets verder) Toen was ook gelijk duidelijk dat het niks meer zou worden met die termijn. Miskraam toen opgewekt met Misoptrostol. Helaas geen ervaring met een 6 weken echo. Ik begrijp echt dat dat een twijfelgeval kan zijn en ook vind ik het echt hoopvol dat ze ineens wel iets zag in de vruchtzak. Zeker afwachten tot je echt zekerheid hebt voordat je aan medicatie of iets gaat denken is mijn tip.. anders blijf je met heel veel ‘wat als’ vragen achter.

3 jaar geleden

Reactie op Ckkimberley

Ik had 10 maart eerste echo. Volgens eigen berekening had ik 8+2 moeten zij ...
Wat super spannend zeg, bedankt voor je reactie!! Hoe ver was je volgens de verloskundige op de eerste echo op 10 maart? Bij mij had ze een meeting gehad door de vruchtzak op te meten en die gaf wel een grootte aan die gelijk was aan een zwangerschap van 6 weken. Ik ga voor je duimen woensdag🍀

3 jaar geleden

Reactie op Sabbbie

Ik had dit een half jaar geleden met een echo bij 7 weken (VK zette me zelf ...
Dankje wel voor je reactie en de tip!!

3 jaar geleden

Hier in Groningen doen verloskundigen eigenlijk geen echo's voor 9 a 10 weken juist om spanning en teleurstelling te voorkomen. Snap dat het voor iedereen anders is. Ik ben zwanger van de 3e en bij de 1e en 2e bleek ik toch wel een aantal dagen minder ver te zijn dan ik steeds dacht, ik had dus echo's toen ik net 8 weken was. Met 6 weken kunnen ze vaak nog geen duidelijkheid geven.

3 jaar geleden

Maar super spannend voor je, hopelijk is alles gewoon goed!

3 jaar geleden

Reactie op Tbouma

Hier in Groningen doen verloskundigen eigenlijk geen echo's voor 9 a 10 wek ...
Oh echt, en dacht je dat je toen 8 weken was door je cyclus of bijvoorbeeld dat je wist wanneer je eisprong was dmv een ovulatietest? Spannend allemaal hoor, bedankt voor je berichtje!

3 jaar geleden

Reactie op JLKB

Oh echt, en dacht je dat je toen 8 weken was door je cyclus of bijvoorbeeld ...
Beide! Blijkbaar een late innesteling, kan dus ook!

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap werd gezegd met 5 weken dat het een miskraam zou worden omdat er geen hart activiteit was en dus een leeg vruchtzakje... 4 dagen later terug voor curettage en toen bleek er ineens een hartje te kloppen!!!

3 jaar geleden

Reactie op Jessie de vogel

Bij mijn vorige zwangerschap werd gezegd met 5 weken dat het een miskraam z ...
Jezus wat een geluk dat ze je nog onderzocht hebben dan had er niet aan moeten denken x

3 jaar geleden

Hi! Wat vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit.. helaas ken ik het: Ik heb begin maart een eerste echo gehad toen ik 6+2 zwanger zou moeten zijn (op basis van ovulatietesten). De VK zag toen alleen een leeg vruchtzakje met uiteindelijk wel iets van een vage verdikking tegen de rand wat een vruchtje zou kunnen zijn. Dat vruchtzakje had precies het goede formaat voor 6+2. Het kon dus of nog net iets te vroeg zijn voor een echo, maar ik kreeg ook al informatie mee voor een eventuele miskraam. Ik mocht pas 2 weken later opnieuw komen voor een echo, in de tussentijd geen krampen of bloedverlies of wat dan ook en die 2 weken duurden een eeuwigheid.. Symptomen werden erger want ik was ineens wel misselijk, gaf over, ontzettend moe. Helaas zag de VK op de echo van afgelopen week (als het goed zou zijn geweest dus op 8+iets) echter nog steeds helemaal niks behalve een lege vruchtzak met het formaat van 6 weken. Ik had echt gehoopt dat er bij de tweede echo gewoon een mooi vruchtje te zien zou zijn, heb ook erg veel verhalen gelezen van vrouwen bij wie dat wel degelijk het geval was. Helaas moet ik aankomende week naar de gynaecoloog om het opwekken van de miskraam of een curettage te bespreken, dus dit geluk had ik niet. Ik wil je natuurlijk absoluut niet bang maken, want dat het bij mij zo is afgelopen betekent niet dat dit jou ook overkomt. Ik hoop dan ook dat jij komende week beter nieuws krijgt, dat is echt wel mogelijk hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Yunaxx

Hi! Wat vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit.. helaas ken ik het: Ik h ...
Wat verschrikkelijk voor je 😞! En die 2 weken hebben killing voor je moeten zijn. Ik hoop dat jij en je partner het een plekje uiteindelijk kunnen geven! Sterkte de aankomende week. En super bedankt voor het delen! 🌸