15 Reacties
3 jaar geleden
Pfffff echt hè 🥺🥺🥺🥺 ik heb haar net in bad gedaan ik laat haar ff luchten alles is rood !!! Het leed wat schijt en tandjes heet verdorie en die warmte erbij 😭
3 jaar geleden
Ah ja zo sneu! Die lotiondoekjes maken het volgens mij alleen maar erger dus is een washandje zeker een goede oplossing 😁
Bij ons op het KDV strooien we maizena ipv talkpoeder er op, maar ik weet niet of dat “beter” is. En in plaats van met een washandje doen we ze in de wasbak en douchen we ze schoon bij de billen met lauwwarm water.
Heb je Bepanthen? Of Sudocrème? Ik ben zelf erg fan van Bepanthen.
3 jaar geleden
Reactie op Marlot87
Ah ja zo sneu! Die lotiondoekjes maken het volgens mij alleen maar erger du ...
Had maizena in huis gehaald, maar na wat meer gegoogeld te hebben besloten dat niet te gebruiken.
We gebruiken Idd bepanthem, merk dat ie daar minder heftig op reageert dan Sudo..
Wij gebruiken Sws al 99% water doekjes van Huggies, dus veel lotion zit daar iig niet in 👍🏼
3 jaar geleden
Als het open is, is het het beste om niet te smeren. Smeren van zalfjes en cremepjes vertraagt het herstel van de huid. Beste is zoveel mogelijk zonder luier leggen, met een zeiltje eronder. Eventueel wat talkpoeder, maar beste is gewoon zoveel mogelijk met rust laten en veel aan de lucht laten. Dan herstelt het het snelste.
3 jaar geleden
Mijn kleine mannetje had ook extreme uitslag door de zure luiers van zijn doorkomende tandjes.
Mijn moeder gaf mij het advies om zonnebloemolie te smeren.. Dat had haar kraamzorg jaren geleden als advies gegeven. Klinkt gek, I know.
Maar dat smeren en beetje laten luchten voor de volgende luier en me kind had geen rode billen meer!
Nu bij een beetje uitslag smeer ik het en bij de volgende luier is de roodheid al weg!
3 jaar geleden
Drs Leenarts babybillen zalf. Super fijn! En werkt ook goed tegen smetplekken
3 jaar geleden
Reactie op Kimmetje1990
Wasbare luiers omdoen. Helemaal nergens last van daardoor
Hier hetzelfde.
3 jaar geleden
Ook hier nooit meer last van luieruitslag sinds we wasbare luiers gebruiken. Ik kan me voorstellen dat dat best ‘een ding’ lijkt, daarnaar overstappen. Maar icm inlegvellen is het ons ontzettend meegevallen, we vinden het heel prettig werken en het wassen is ook erg makkelijk.
Maar ik snap dat niet iedereen daarvoor kiest om verschillende redenen. Toen wij nog wegwerp gebruikten gedurende de eerste 2 maanden had mijn zoontje soms wel last van luieruitslag en ook hier werkt Bepanthen babyzalf het beste. Voor de billen en allerlei andere plekjes waar het nodig zou zijn. Er zit geen parfum in, dat is bij Sudocrem wel zo, misschien is dat het verschil.