Beste leden,
Mijn zoontje van 25 maanden zegt bijna niets. In juni heeft hij buisjes gekregen, omdat hij vocht achter zijn trommelvliezen had. Ze dachten dat hij daardoor niets zei. In september heb ik zijn gehoor laten testen en bleek dat hij goed hoorde en de kno-arts heeft een doorwijzing gedaan naar centrum ontwikkelingsstoornissen omdat hij in september 2024 naar school gaat. Eind oktober ben ik bij de kinderarts geweest voor logopdedie aan te vragen en hij begon mij direct bang te maken dat hij zogezegd geen oogcontact maakt wat hij bij anderen wel doet en volgens de huisarts ook en vroeg of hij met andere kinderen speelt. Op de opvang speelt hij niet met andere kinderen. Hij begon direct over autisme en dat hij eerst getest moet worden om de nodige therapie te krijgen
Mijn zoontje brabbelde eerst veel en probeerde eigenlijk veel. Plots viel mijn moeder en mij op dat hij het plots niet meer deed. In februari heeft hij heel zwaar noro virs gehad en hij werd een dikke week opgenomen in het ziekenhuis omdat hij aan het uitdrogen was en mij is het opgevallen dat het sinds dien was gestopt. Hij zegt al een paar maanden ham. Nu is hij 25 maanden en is pas papa, hmm lekker en eeeeh kaka beginnen te zeggen en zegt hij ja als ik hem iets vraag. Voor de rest is zijn non verbale communicatie heel goed.. Hij gaat 2 dagen per week naar de opvang en daar hoorden ze hem niet, maar nu sinds enkele weken wel. Vandaag werd me gezegd dat ze hem nu wel horen, maar precies meer als ik hem ga halen, terwijl hij thuis en bij de oma de hele dag brabbelt. Nu staat hij in de wachtlijst om getest te worden door centrum ontwikkelingsstoornissen. Hij zou normaal in februari- maart aan de beurt komen. Nu wilt mijn man niet dat hij wordt getest omdat hij denkt dat alles in zijn dosdier gezet zal worden en hij daardoor nooit naar een gewone onderwijs zal kunnen gaan. Ik ben ook bang om hem te laten testen, maar ik wil ook wel dat hij op tijd de nodige behandeling krijgt aangezien hij in september naar school gaat. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie tips?