15 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoon slaapt al maanden niet meer een middag dutje hij wilde totaal niet meer. Maar moet wel zeggen hij ging om 19 uur naar bed en werd dan om 22 uur wakker voor een uurtje en ging dan weer slapen en sliep tot 10:30 a 11 uur nu gaat hij om 20 uur naar bed eerder wil hij niet gaan slapen en slaapt nu nog tot 10:30 a 11 uur

één jaar geleden

Rond 2 jaar is er ook weer een slaapregressie. Misschien is dat het?

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt op de niet-opvangdagen tegenwoordig ook uit tot 8u / 8.30 (ongekende luxe is het!) Ik doe hem dan gewoon wat later naar bed in de middag, rond 13u. Ik kan me voorstellen dat je dochter misschien nog niet moe genoeg is rond 12u. Dus dan zou ik haar inderdaad of eerder wakker maken, of de middagdut wat later starten. Hier werd er trouwens vanmiddag ook niet geslapen hoor. Meneertje heeft ontdekt dat ie z'n slaapzak uit kan trekken, dus ik zag alleen maar blote voetjes door het beeld wapperen gecombineerd met een hoop geouwehoer. 😂 Zo af en toe komt dat wel eens voor.

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Ons zoontje slaapt op de niet-opvangdagen tegenwoordig ook uit tot 8u / 8.3 ...
Hmm ja het probleem is als ik het dutje later doe dat ze dan slaapt tot een uur of 4. Wat maakt dat ze niet naar bed wil om 19uur. En dr dus wakker maak op werkdagen. Alles is een beetje in de soep 🤣

één jaar geleden

Reactie op Ieris

Hmm ja het probleem is als ik het dutje later doe dat ze dan slaapt tot een ...
Oooh zo lang joh, wat heerlijk 🤣 Dan heb je nog een optie, wakker maken om 15u. Of haar in het ritme houden van vroeger opstaan en vroeg het middagdutje starten. Misschien voldoet 7.30 al om ervoor te zorgen dat ze voldoende slaapdrang heeft voor de middagdut.

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Oooh zo lang joh, wat heerlijk 🤣 Dan heb je nog een optie, wakker maken om ...
Ja dat doe ik inderdaad ook liever. Vind 19u een prima bedtijd. Bedankt voor je reacties !

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Ons zoontje slaapt op de niet-opvangdagen tegenwoordig ook uit tot 8u / 8.3 ...
Haha irritant is dat he, maar ook wel heel schattig! Wij hebben een tijdje de slaapzak achterstevoren aan gedaan. Maar ook dat werkt niet meer. Zonder slaapzak dus nu 😉

één jaar geleden

Ik werd getriggerd door de zin: "maar ze is eigenlijk nog wel te jong natuurlijk om niet meer te slaoen". Is dit zo? Volgens mij zijn er genoeg kindjes van (bijna) 2 die niet meer slapen 😊 Bij de oudste boden we tijdens 'slaaptijd' een rustmoment aan beneden op de bank, of rondje lopen met de kinderwagen. Daar had ze genoeg aan. Ze zal inderdaad niet moe genoeg zijn om om 12 uut alweer te gaan slapen. Maar opzich is 1.5 uut in een prikkelarme omgeving ook al prima. Mocht ze moe zijn, valt ze wel in slaap en anders niet. Er komt ook weer een slaapregressie aan/ is misschien al aanwezig. Nu ze zo laat wakker wordt heeft ze eigenlijk een ochtendslaapje vastgeplakt aan de nacht. Eerder wekken is natuurlijk prima, middag dut later en dan wekken om in het ritme te blijven ook. En zo laten kan ook hahah Kijken naar wat voor haar het beste werkt🤗

één jaar geleden

Mijn zoontje had dit een paar weken geleden ook. Wist als die rond half 9 wakker werd dat het smiddags niet zou lukken. Lag dan inderdaad wel rustig te kletsen in bed maar niet slapen. Nu word die weer uit zichzelf rond half 8 wakker en gaat dan rond 13:00 naar bed. Slaapt dan vaak 5 kwartier en gaat in de avond rond 19:30 naar bed.

één jaar geleden

Nou ik heb haar om half 8 wakker gemaakt, we hebben vanochtend gefietst, boodschappen gedaan en ze oogde na mijn idee wel moe. Om half 1 in bed gelegd maar ze is alweer een halfuur aan het feesten. Hoe dan !!

één jaar geleden

Reactie op Ieris

Nou ik heb haar om half 8 wakker gemaakt, we hebben vanochtend gefietst, bo ...
Ai dan had ze er echt geen zin in. Even rustig in bedje is ook prima toch, kan ze een beetje ontspannen. Ik laat ons zoontje dan lekker liggen tot ie gaat staan. Zolang ie ligt en het hoorbaar naar z'n zin heeft, zal het wel goed wezen denk ik dan. Maar hier was het afgelopen nacht wel prut, om het uur was ie wakker en stond te roepen. Vervolgens heeft ie nog een uur rechtop in z'n bed gezeten. Ik denk dat de slaapregressie in aantocht is 😬 Uiteraard vandaag op de opvang wel braaf z'n dut van 2 uur gemaakt. Kan ook niet anders, want toen ik hem wakker maakte om 7u spuugde hij nog net geen vuur zo chagrijnig was ie 😅

één jaar geleden

Hier net zo! Hij is rond 17:00/18:00 wel kapot en dan leggen we hem op bed…. Ik vraag me af of het een fase is of dat hij het gewoon niet meer wil… Afwachten 🙈 Wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die dit hebben… Dus helaas geen tips..

één jaar geleden

Reactie op Bobbi 84

Mijn zoon slaapt al maanden niet meer een middag dutje hij wilde totaal nie ...
Wow wat lekker🤭 ik snap wel dar er dan geen middagdutje meer is😅🙈 maar dan heeft die in princiepe evenveel slaap ook als normale avond en middagdut maar dan in 1 haha😀

één jaar geleden

Mijn middelste zoontje nu bijna 3 had dit ook tegen de 2 jaar bij hem kwam het denk im door de overgang naar peuterbed... hij sliep soms wel soms niet en uiteindelijk hield die het steeds beter vol.. even aankijken en aan blijven bieden? Of rondje in de wandelwagen rustig filmpje kijken spelen in bed wat er gezegd is een rustmoment hoeft niet perse slapend te zijn kan ook op andere manieren

één jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Wow wat lekker🤭 ik snap wel dar er dan geen middagdutje meer is😅🙈 maar d ...
Ja dat heeft hij zeker. Nu is het zelfs de laaste twee dagen dat hij al om 18:30 gaat slapen en dan tot 10:30 a 11 uur nu slaapt hij langer kan zo veranderen. Maar hij heeft vanaf dag 1 door geslapen en tot de volgende ochtend 10 a 11 uur. Ik heb daar heel veel geluk mee maar ik deed dit ook al baby