13 Reacties
één jaar geleden
Verschilt zo per kind mijn dochtertje slaapt al een aardig tijdje niet meer overdag, de vraag is dan of jou dochtertje dat red
één jaar geleden
Waarom kunnen ze haar niet wakker maken? Ik snap dat de andere kinderen slapen, maar die hebben toch niet allemaal hetzelfde ritme? Als er een (huilend) wordt, wordt die toch uit bed gehaald neem ik aan?
Ik vraag mij dit oprecht af 🤭 Hier gaan ze naar de gastouder, dus dat werkt anders!
één jaar geleden
Bij ons op de opvang laten ze de meeste kindjes 1.5 uur slapen en daarna maken ze ze wakker. Dit omdat de ouders hadden geklaagd dat de kleintjes 's avonds pas heel laat gingen slapen. Onze kerel sliep op de opvang ook gerust tot 15u en lag' s avond dan tot 21.30 te keten in z'n nest. Dus ik ben blij dat ze dat besloten hebben. Hij valt nu weer vroeger in slaap.
Stoppen met de middagdut moet je denk ik pas doen als je kindje al langere tijd permanent dutjes weigert en 's avonds inslaapproblemen of nachtelijk gespook vertoont. Zolang ze nog zonder sputteren in slaap vallen zou ik zeker het dutje aan blijven bieden en eventueel inkorten.
Dat ze op de opvang geen gehoor geven aan jullie wensen is erg jammer en ik vind het zelfs opmerkelijk dat ze liever een oververmoeid kindje hebben dan dat ze je meisje wakker maken. Want laten ze alle andere kinderen die eerder wakker zijn dan ook liggen? Er is er toch heus wel eens eentje die korter slaapt? Dan kunnen ze jouw meisje toch ook uit bed halen? 3 Dagen in de week de middagdut overslaan gaat voor jouw kleintje misschien wel te vroeg zijn aangezien ze nog goed in slaap valt. Je kunt het proberen maar de kans dat ze oververmoeid raakt is dus aanwezig. Zeker op de opvang is het fijn als je kindje zich even terug kan trekken van alle prikkels! Ik zou het nog eens onder de aandacht brengen en informeren of ze je niet tegemoet kunnen komen.
één jaar geleden
Je zou kunnen kijken of het goed gaat als ze op de opvang het slaapje overslaan. Misschien thuis dan nog wel slapen om oververmoeidheid te voorkomen.
Kun je bij de opvang niet vragen of ze ergens anders kan slapen? Op een andere kamer? Ik werk zelf in de kinderopvang en hebben vaak wel een slaapkamer op een groep waar meerdere kinderen ongeveer anderhalf uur slapen.
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Klinkt ook wel een beetje als slaapregressie met 2 jaar? 🙈
Dit idd, maar hier op de opvang leggen ze alllle peuters op bed tussen 12.30 en 15.00
Ze hoeven niet te slapen.. mogen ook spelen in bed, maar moeten wel rusten en ontprikkelen… ze zeggen hier dat dat nodig is voor elk kind (ook al doen ze thuis al lang geen slaapje meer).
Onze dochter slaapt gewoon nog lekker smiddags ook :)
Nergens last van (behalve door koorts laatst wat onrustig slapen) en daarna uitslapen tot 9.30 🤣
Zij heeft dan echt 5 uur wakkertijd nodig en kan dan wel weer een uurtje of langer slapen.
We hebben zelf als ‘regel’ dat ze tot maximaal 15.30 mag slapen. Anders is ze sochtends te vroeg wakker..
(Nog) geen slaapregressie hier..
één jaar geleden
Reactie op MinnieMouse
Bij ons op de opvang laten ze de meeste kindjes 1.5 uur slapen en daarna ma ...
Bij de middag dut sliep ze wel nog altijd, het probleem was alleen dat ze savonds begon te slapen en wakker werd in de nacht, thuis maak ik haar na 1,5 uur wakker en dan gaat het prima in de avond/nacht, vandaag heeft ze voor t eerst haar middagdut over geslagen op de opvang, en ze zag er wel erg moe uit en heel humeurig, dus ik weet niet of ik er nu goed aan doe 🤯
één jaar geleden
Reactie op MommyOfOne21
Je zou kunnen kijken of het goed gaat als ze op de opvang het slaapje overs ...
Inderdaad vandaag heeft ze haar slaapje over geslagen op de opvang, maar ik vond haar er toch erg moe uit zien, niet bepaald spraakzaam, humeurig. Dat zou ik eventueel kunnen vragen.
één jaar geleden
Reactie op Nitij
Compleet off-topic... maar liggen de kindjes die niet slapen, dan keurig 2. ...
Geen idee Haha
Onze dochter slaapt nog gewoon, maar ze zeiden bij het overgaan naar deze groep dat de kindjes sowieso moeten rusten even.
Het lijkt me dat de alleroudsten en degene waarbij dat echt niet meer werkt niet hoeven hoor.. maar ze brachten het alsof het echt nodig was voor de kinderen ivm prikkelverwerking.
Tot nu toe gaat het bij onze dochter dus prima. Maar als wij of zij er last van krijgt (laat slapen, vroeg wakker etc), dan geven we dat natuurlijk wel aan en dan doen ze daar ook wat aan.
Misschien bedoelde ze ook alleen dat als je kindje thuis geen middagslaapje meer doet, dat dat niet betekent dat ze dat op de opvang ook niet meer nodig hebben hoor.
één jaar geleden
Ik werk zelf in de opvang. Wij hebben één slaapkamer voor twee peutergroep, dus behoorlijk wat kinderen en we moeten vaak zat kindjes na een bepaalde tijd wakker maken. Snap 't probleem niet zo. En mijn ervaring is (behalve met m'n eigen kind 🤣) dat kinderen op de opvang vaak langer nog een slaapje nodig hebben dan thuis ivm prikkels en drukte..