12 Reacties
één jaar geleden
Ja wat is normaal... ik had altijd ondergewicht ik at als een turfgraver maar aankomen ho maar, speciale dieënten maar ho maar.... het is nog altijd een ding om het eraan te krijgen wat ik ook eet, voor mij is dat dus altijd normaal geweest😅😅
En het ene kind van 14 maanden is het andere niet er speelt zoveel meer mee dan leeftijd alleen,
één jaar geleden
Reactie op BAMPatricia
Ja wat is normaal... ik had altijd ondergewicht ik at als een turfgraver ma ...
Mijn dochtertje is trouwens 10 kilo en 515 gram, en 78 cm, maar ja of dat perse normaal is ze volgt mooi haar curve, vergelijken word echt lastig
één jaar geleden
Niks is normaal en alles is normaal…
Wat in de vorige reactie ook al stond.. er is zo veel verschil tussen kindjes..
Een vriendin van me heeft een dochter die ongeveer 8 maand jonger is dan mijn dochter en nu al even groot en zwaar. Mijn dochter is een (redelijk) kleintje, haar dochter is een reus.
Beide volgen ze netjes hun eigen lijntjes, dus zijn ze normaal :)
Mijn dochter was bij de laatste weging (14 maand denk ik?) en meting 73 cm en 9 kilo
één jaar geleden
Normaal is best een groot en ruim begrip. Mijn neefje die bijna 3 wordt weegt 11 kilo. Mijn zoontje is 1 jaar en 4 maanden en weegt 12,5 kilo. Die zit op de +1 lijn waar die altijd al in zat.
Misschien heb je inloopuren bij het CB waar je kan meten en wegen? Kun je gelijk kijken hoe jouw kindje groeit in haar eigen lijn. En als je zorgen maakt of vragen hebt kun je dat daar gelijk vragen!
één jaar geleden
Mijn zoon is bijna 15 maanden en 8,7 kilo. Is ook aan de lage kant maar hij eet echt de hele dag door dus daar ligt het niet aan😅😅
één jaar geleden
Mijn dochter is 14 maanden, en is 8.3 kilo. Wij hebben een dieetist ivm haar voor geschiedenis en ze een slechte eter is. Tips die mij werden gegeven door de dieetist om zu nu en dan een beetje pindakaas door haar eten te doen. Scheutje olijfolie of klein klontje roomboter door de pap. Verder volle producten.
één jaar geleden
Mijn dochter is 15 maanden en weegt 10 kilo. Volgens het consultatiebureau onder gemiddeld. Ook wat afgevlakt in haar lijntje, maar omdat ze sinds een maandje kan lopen was dat de verklaring en hoefde ik me geen zorgen te maken.
één jaar geleden
Mijn dochter is ook veel te licht voor haar leeftijd eet ook als een bouwvakker en komt ook niet aan. Wij lopen nu bij de kinderarts en kinderdieetiste omdat ze ook veel ziek. Ze is verder tussendoor wel een lief vrolijk meisje.
Ze is 15 maand 8.2kg en 75 cm
VRIEND
één jaar geleden
Dit heb ik ook met mijn zoon. Toen hij gewogen en gemeten werd bij het CB schrok ik. Ik trok het mezelf persoonlijk aan.
CB gaf aan dat dit komt doordat hij nu heel actief is met lopen, maar toch heb ik dat schuldgevoel 😅
Opgelucht om te lezen dat zijn gewicht en lengte niet abnormaal zijn met zijn leeftijd!
één jaar geleden
Mijn dochter is ook zo'n kleintje. Supersterk willetje, als ze niet meer wil, dan eet ze ook echt niet meer. Maar ze kan echt wel eten.
Als je gevarieerd eten aanbiedt, en misschien nog wat extra gezonde vetten, dan is dat wat het is. Sommige kinderen zijn nou eenmaal kleiner of slanker dan anderen