5 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde verhaal helaas en het lijkt wel erger te worden. Eerst was alles met aardappel nog wel oké, maar nu zelfs dat niet. Hij eet een paar happen en gooit het dan van tafel 🤦🏻♀️ alles met een ander structuur dan aardappel of rijst wilt hij sowieso niet (terwijl dat voorheen prima ging. Deden rapley methode + traditioneel). brood, yoghurt en fruit is overigens altijd goed en weigert hij niet. Ik doe hetzelfde als jou, aanvullen met extra yoghurt en soms een broodje. Potje is hij ook niet meer in geïnteresseerd dus dat werkt ook niet. Ik ga sinds vandaag iets minderen met aantal flesjes melk. Hij had nog behoefte aan 3 flesjes maar ik heb vandaag zijn fles van 12 uur laten vallen. Hopelijk maakt dat wat verschil dat hij iets meer honger heeft.
één jaar geleden
Volgens mij is het gewoon een fase. Ik maak mij er geen zorgen over. Hier eet hij gedeeltelijk nog potjes. Hij is een goede eter, maar het komt vaak voor dat hij na 6 happen genoeg heeft. Hij krijgt sowieso zijn yoghurt toe. Ik denk als hij honger heeft, dan eet hij wel!
Ik vind de uitspraak: jij bepaalt wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet, echt heel toepasselijk. Dat leert ook een heel gezonde omgang met eten! Hij krijgt langzamerhand door dat hij dingen niet hoeft te doen (zegt hier ook al regelmatig nee als hij dingen niet wil) en dat past hij nu ook toe op het eten. Ik ga hem echt geen boterham aanbieden, hij moet gewoon leren dat hij eet wat er wordt aangeboden. Net zoals de rest van het gezin. En natuurlijk zullen er dingen zijn die hij later echt niet lust, daar hou ik dan (een beetje) rekening mee.
Maar verder kunnen die kleintjes echt wel wat hebben hoor!
Als ze s nachts honger heeft, kun je kijken of je bij de tussendoortjes misschien iets extra's kunt geven? Bijv wat rauwkost of een cracker met groentespread?
één jaar geleden
Ik laat onze dochter altijd met ons mee eten s avonds. Ene keer eet ze veel, andere keer niks. Het wisselt echt per avond. Ze krijgt vaak erna wat yoghurt. Maar altijd nog een fles kv voor het slapen gaan. En dat wisselt dan hoeveel ze daarvan drinkt.
Ik denk het wordt vanzelf wel beter dat er met avondeten genoeg naar binnen gaat. Gewoon beetje go with the flow.
Ben allang blij als proeft en probeert
één jaar geleden
Ik maak me soms ook wel zorgen. Hij eet heel weinig en soms gewoon 1 of 2 happen. Hij eet ook bijna geen groente meer hierdoor. Die laat hij links liggen. Het is vooral rijst, pasta en soms aardappelen. Ik ga nu een pastasaus maken met wortel en pompoen zodat hij toch wat groente krijgt, maar om dat elke dag te geven is ook niet leuk voor hem😅. Ben ook bang dat hij daardoor zo lang ziek blijft 🥹🥹.