3 Reacties
2 maanden geleden
Hi, wat vervelend voor je 😞 herkenbaar helaas ! ik heb een soortgelijk iets meegemaakt waarbij de verdeling in de zorg voor ons zoontje nogal scheef verdeeld was. Ik heb een hele fijne psycholoog die me toen de tip heeft gegeven om de wekelijkse verdeling visueel te maken met kleuren (blauw voor hij doet ons zoontje en ik roze voor ik) dat was voor mijn man makkelijker in te zien. Daarna een gesprek gehad over welke verdeling voor hem ok is / en welke voor mij (want dat kan ook nog verschillen ivm bv hoe hij zelf is opgegroeid) en nu hebben we een fijn evenwicht gevonden ! Succes ♡
2 maanden geleden
Mijn vriend stond eerder ook nooit op (behalve 2 dagen in de week, hij moest zoontje wegbrengen), ik hoorde mijn zoontje vaak al om 4.00/5.00 en ging er heen, hij hoorde hem niet. Totdat ik door slaap te kort echt niet meer kon en hierdoor in een burn out kwam. Nu kan ik op zondag altijd uitslapen.slaap dan vaak niet verder als ons zoontje wakker is, maar ik hoef niet gelijk aan te staan.
Misschien een hele slechte tip: ga een weekend weg, dan moet hij wel. Als hij niet wil luisteren.
Misschien echt duidelijk met hem afspreken dat je 1 dag in het weekend wil blijven liggen. En dat kun je altijd wisselen als je een feestje of iets hebt. Maar sowieso 1 dag in het weekend.
2 maanden geleden
Hier liep het ook zo, tot ik vaste afspraken heb gemaakt voor het weekend: zaterdags slaapt hij uit, zondag ik. Maximale uitslaaptijd is half tien. Hierdoor is het je eigen keus wat je s avonds doet; je weet of je uit kan slapen of niet. Omdat ik doordeweeks eruit ga als de vroegste wakker is (tussen 5 en 6), mag ik smiddags slapen als de jongste ook slaapt.
Niet dat ik dat altijd doe, maar het kan en dat is fijn. Zo hou ik het vol, anders word ik gek 😆