8 Reacties

2 maanden geleden

Toevallig begonnen op de basisschool?

2 maanden geleden

Reactie op Sol en Co

Toevallig begonnen op de basisschool?
Hij heeft alleen nog wenochtenden gehad, volgende week gaat hij echt beginnen.

2 maanden geleden

Reactie op mamalief

Hij heeft alleen nog wenochtenden gehad, volgende week gaat hij echt beginn ...
Het begon hier ook met oefenen en ook meteen het slechter luisteren. Hij is nu sinds 2 weken echt naar school en het lijkt of alle opvoeding compleet verdwenen is, zijn vriendje een week eerder naar school exact hetzelfde 🫣

2 maanden geleden

Schijnt erbij te horen zeker bij jongens maar pfff denk dat ik dit de heftigste fase tot nu toe vind 😅

2 maanden geleden

Reactie op Sol en Co

Schijnt erbij te horen zeker bij jongens maar pfff denk dat ik dit de hefti ...
Dit zou zeker kunnen!

vorige maand

Reactie op Sol en Co

Schijnt erbij te horen zeker bij jongens maar pfff denk dat ik dit de hefti ...
Ik heb een meisje en ik vind het ook heftig mocht vorige week oefenen maar zit nu alleen maar in de driftbuien… hebben jullie tips hoe jullie het zijn doorgekomen en hoelang het duurde en hoe het nu gaat

vorige maand

Reactie op Mama_van_J.M.

Ik heb een meisje en ik vind het ook heftig mocht vorige week oefenen maar ...
Oo ik wil ook niet zeggen dat meiden het niet hebben hoor😅. Maar dit is misschien wat ontmoedigend het is bij ons nog bezig maar denk dat het ook heel de periode is. Verjaardag, school, sint, kerst en dan nog oud en nieuw. Het houdt niet op🫣 wat wel wat helpt is om hem na school elke keer even te laten rennen, springen, klimmen ff wat beweging na een dagje in het gareel 😅 en verder heel consequent zijn en veel geduld hebben.
Hoe oud is hij? Straffen werkt denk ik alleen maar averechts. Het is denk ik een uiting om aandacht/gezien te worden op dat moment. Misschien z’n hoofdje even te vol? Natuurlijk mag je dat gedrag niet goedkeuren, maar belangrijk om rustig te zeggen dat dit niet helpt, en als hij boos of is verdrietig is hij bijv beter op een kussen kan slaan of kan stampen. Met hem gesprek aangaan; even knuffelen. Verbinding is denk ik het sleutelwoord, hoe moeilijk ook. Ik weet natuurlijk niet of je dat al doet en het is geen oordeel. Maar straffen is verlies voor beiden in deze situatie denk ik❤️