6 Reacties

één jaar geleden

Ik ben blij met jouw bericht hier! Dacht echt dat het alleen hier zo was! Ik heb normaal een kleine eter maar de laatste tijd eet hij zoveel! 😱 in de nacht drinkt hij terug 2 flessen. Ik maakte altijd flessen van 240ml omdat ik dan 4 flessen uit 1 doos Groeimelk kreeg maar dat dronk hij zelden maar eens leeg! Nu moet ik er al maken van 270ml en drinkt hij ze zelfs leeg! Hij drinkt nu zoveel in de nacht dat hij volledig nat opstaat omdat zijn luier het niet aan kan! Normaal word hij wakker met een droge luier en plast hij pas als hij echt wakker is. Gisteren was ook echt niets goed voor hem! De hele dag neuten en wenen en als ik iets zeg of er lukt hem iets niet, word hij echt kwaad

één jaar geleden

Reactie op AM 95

Ik ben blij met jouw bericht hier! Dacht echt dat het alleen hier zo was! I ...
Ja hier dus net hetzelfde, wat doe je eraan !🙏

één jaar geleden

Ha mama. Veeeeel herkenbaar van wat je schrijft! 1. Wij hebben ook enkele nachten gehad dat ze ineens klaar wakker werd. Vaak indd als ze maar 1 slaapje doet op een dag. We proberen toch echt nog vast te houden aan 2 slaapjes overdag, dan gaat t in de nachten ook beter. 2. Haha, jaaaa, herkenbaar! Hier is nu de regel: is het gevaarlijk? Dan mag het niet. Verder mag ze met alles spelen... de potten en pannen, vaatwasser en lades zijn toch wel favoriet hier. 3. Hier drinkt ze ook best veel: 300cc zuivel, 250cc kunstvoeding en 1.5 rietjesbeker water. Ze hebben gemiddeld een liter vocht nodig op deze leeftijd. 4. Ja hoor! We gaan lekker wandelen, speeltuintjes opzoeken (met een IELM pak aan kan ze lekker rondkruipen), naar een binnenspeeltuin, boerderij, etc. En ja indd.. rond 16.30uur is het hier ook een mental crash down en wil ze enkel mama... Het zal vast wel weer een fase zijn toch 🙈💁‍♀️💪😉🤣

één jaar geleden

Grotendeels heel herkenbaar! 1. Onze knul sliep van 19.00-07.00. Mijn man was deze week op wintersport en ik heb echt helse nachten gehad. Krijsen, maar wel in m’n armen in slaap vallen. Zodra ik m terug wilde leggen, krijsen. Hier dus ook naast mij geslapen of in het campingbedje naast het bed (zodat ik er vroeg uit kon en hij veilig kon blijven liggen) Ik hou echt vast aan 2 slaapjes want anders is het hélemáál dramatisch. 2. Mijn hemel. Meneer zit overal aan wat hij normaal niet doet. Klimt ineens op de salontafel enz? 3. Hier niet, overdag eet hij prima. Avondeten wordt structureel geweigerd. Circa 1 liter vocht is wat ze nodig hebben 4. Ja hier probeer ik in ieder geval elke dag een wandeling te maken. Hij kan goed lopen dus soms is het alleen naar de papierbak wandelen, maar met zijn tempo en alle kanten op rennen een activiteit op zich. Zo na zijn slaapje gaan we naar de kinderboerderij. En verder.. de leertoren is besteld omdat in nergens meer aan toe kom in de keuken🤣 er zijn hier veel mental breakdowns op een dag momenteel 😵🥴

één jaar geleden

Herkenbaar! Onze kleine man is bijna 15mnd. Hij doet soms 1 dut van 2u/2,5u op een dag en soms doet hij er nog een dutje bij einde van de middag van een uurtje. 's Avonds gaat hij naar bed als hij moe is. Soms is dat om 19.00u, soms ook 20.00u. meestal slaapt hij tot 7.00u. behalve tijdens sprongetjes, dan is het 6u... Vanochtend een uitschieter naar 7.30u 🥳 1. Gisteravond sliep meneer bij ons op de kamer omdat we een logé hebben die op zijn kamertje ligt. Stond meneer midden in de nacht (1.30u) ineens te springen in zijn bed! Gelukkig wel goeie zin, maar natuurlijk niet de bedoeling. Heb zijn sterrenprojector aan gezet, een slinger aan zijn muziekknuffel gegeven en gezegd dat we nog moeten slapen. Volgens mij is hij bijna een uur wakker geweest, maar zonder gejengel gelukkig. 2. Hier ook! Zodra hij nee te horen krijgt of hij iets wil, maar niet mag/niet bij kan is het krijsen. En klimmen ja! De trap op laat ik hem al langer zelf doen als daar tijd voor is. Nu inderdaad ook op de salontafel, op de bank via zijn schommelleeuw, op een kinderstoeltje. En dan staan, zitten, staan, zitten, en vallen natuurlijk... Ookal valt ie dan op de gymmat, toch is het schrikken en krijsen. 3. Hier dronk hij altijd ook heel veel. Fles van 210 in de ochtend (weet dat het niet meer hoeft, maar is gewoon makkelijk), en gedurende de dag 2 of 3 bekers water, tijdens de lunch een beker melk. Maar de laatste tijd drinkt hij juist te weinig. Ook al ranja of thee geprobeerd, maar duwt telkens z'n beker weg. Is wel ziek geweest en is nog steeds snotterig, dus zal wel weer goed komen. 4. Qua activiteiten gaat meneer lekker overal mee naar toe. Lunchen met vriendinnen, supermarkt, shoppen, zolang hij af en toe lekker uit de wagen/stoel mag en op onderzoek uit mag gaan vindt hij het al lang prima. Soms gaan we naar een binnenspeeltuin of wandelen we naar de kinderboerderij of naar het park/bos.

één jaar geleden

1. Eventueel een sprongetje? Of een slaapregressie? 2. Hihi dat is echt de leeftijd🙈 3. Hier drinkt ze ook wel aardig wat hoeveel durf ik niet exact te zeggen ze krijgt water thee enz in haar 360 graden beker dus weet de hoeveelheden niet exact, en krijgt ze 2x per dag een flesje halfvolle melk van 150ml per keer 4. Ik ben gastouder dus veelal ook thuis, maar gaan er met elkaar ook wel op uit, wandelen, naar de eendjes, spelen bij ballorig, naar buiten, zwemmen als ik niet aan het werk ben dan, enz enz enz