4 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Wat naar om te horen. Mijn zoontje (nu 22 maanden) had met 3 weken oud op 2e kerstdag zijn eerste nachtangst. Toen wisten we niet wat ons overkwam. Jou heftige omschrijving herken ik daarin. Ziekenhuis onderzoeken gehad om te kijken of er iets met hem aan de hand was. Mijn angst was dat het onstond uit pijn o.i.d. (onderliggend lijden bijvoorbeeld.) Maar hij bleek kerngezond. Arten zeiden dat het geen nachtangst kon zijn omdat zoals jij al aangaf dit pas vanaf 3 jaar zou onstaan. Inmiddels zijn wij bijna 2 jaar verder en zijn wij ervan overtuigd dat het wel nacht angsten zijn. Als hij er een heedt vind het meestal plaats wanneer hij zijn 2e of 3e slaapfase in gaat (ongeveer na 1 a 1,5 uur) en heeft het vermoedelijk te maken met prikkelverwerking. Soms heftig om te zien maar hij is daarna altijd oke en slaapt na een grootte gaap weer rustig verder. Rustig blijven en er zijn om te zorgen dat hij veilig is (zichzelf niet kan stoten o.i.d.) en wachten tot het over is. Ik moet wel zeggen dat wij hem altijd oppakken en knuffelen tot het voorbij is... maar hij moet dan ook nog 2 worden het mannetje. Hopelijk heb je er iets aan♡ Liefs

één jaar geleden

Reactie op Kimchar

Hoi! Wat naar om te horen. Mijn zoontje (nu 22 maanden) had met 3 weken oud ...
Jeetje zo jong al! Wij hebben het idee dat dit bij ons ook niet de eerste keer is dat dit is gebeurd. Hij slaapt heel onrustig en wordt veel wakker waardoor het lijkt dat zijn slaapfases steeds opnieuw moeten beginnen en niet in een diepe slaap komt. Bedankt voor je tips!

één jaar geleden

Onze dochter heeft er als baby ook last van gehad. Ook zoals jij omschrijft. Bij het CB gaven ze aan dat sommige hele jonge kindjes het ook kunnen hebben. Wij zaten destijds echt met onze handen in het haar omdat niets doen het beste werkt maar gaat zo tegen je gevoel in.

één jaar geleden

Hey dit is echt herkenbaar. Onze kleine man is net 2 geworden en slaapt al maanden slecht. Maar laatste dagen wordt hij ook zo wakker met angst ontroostbaar… we ik twijfel ook om hem naar de dokter te brengen want geen idee hoe dit komt… ochtend wordt hij dan wel goed gezind wakker alsof er niets aan de hand is…