7 Reacties
één maand geleden
Hier thuis doen we vaak proosten. Ze doet dan precies na wat wij doen. Proosten en dan drinken. Misschien een idee?
Je zou inderdaad zeggen dat ze vanzelf dorst krijgt
één maand geleden
Wij hebben 1 drinkfles in de woonkamer 1 in slaapkamer 1 in keuken. Zoontje pakt zelf om te drinken.
Maar volgens mij drinkt hij veel meer dan biiv zn neef die jaartje ouder is of kinderen van mn vrienden.
In het begin had ik mn drinkfles ook altijd bij me om hem te stimuleren.
één maand geleden
Als mijn zoontje niet wil drinken zeg ik soms nog wel eens: voor wie gaan we een slokje doen? Voor oma, voor opa... En zo ga ik de hele familie langs en dan drinkt hij toch wel zo heel wat.
één maand geleden
Hier ook zo’n slechte drinker.. altijd al geweest (iig vanaf dat ze met hapjes begon)..
zit in de familie, dus ik laat het wat los, maar soms als ze echt heel slecht drinkt, dan dwing ik haar gewoon om minimaal een halve beker leeg te drinken hoor..
Eerder mag ze dan niet spelen oid..
Vast niet de beste manier, maar anders komt er soms niks in..
Ze drinkt sochtends en ‘s avonds een grote beker melk en over de dag heen vaak 1 grote beker limo/water/thee..
Het ging een poosje beter, maar nu is het weer heel slecht.. vandaag dronk ze helemaal weinig..
één maand geleden
Hier ook een slechte drinker. Bij mij heeft de jeugdarts gezegd dat zolang hij goede ontlasting heeft, het blijkbaar voldoende is. Ik zou er pas meer druk op zetten als je kind nauwelijks plast of harde poep heeft. Hoe meer ik strijd maak van dingen, hoe meer weerstand hij toont.
één maand geleden
Hier werkt het om samen te drinken als hij zelf is gestopt met drinken. Dan drinken we tegelijk een slokje en dan zeggen we beide "aahh".
Dat deed ik weleens in de ochtend na mijn eerste slok thee en dat vond mijn zoontje natuurlijk leuk. Dus op die manier stimuleer ik het op drinken van zijn beker.
Het wisselt bij hem heel erg, sommige dagen drinkt hij genoeg en zonder moeite en soms gaat het wat lastiger. Hij moet dus wel in ieder geval een beker aan tafel bij de maaltijden goed drinken. Verder zet ik het op een plek waar hij er zelf bij kan.