92 Reacties
één jaar geleden
Reactie op mila30
Aan deze foto te zien gaat het denk ik best aardig vandaag 😋
En? Vond hij het echt weer leuk vandaag? :)
Hier is nu 1,5 week geen opvang (donderdag wordt door veel coronagevallen haar groep gesloten en maandag is het kerst), dus ben benieuwd of ze het daarna nog steeds leuk vindt 😬
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
En? Vond hij het echt weer leuk vandaag? :)
Hier is nu 1,5 week geen opvang ...
Het ging al beter! Soms nog huilen (als hij iemand op de gang zag en dacht dat wij hem kwamen halen😅) maar verder zat er vooruitgang in 😁 Vandaag weer een dag!
Ah dat is balen zeg!! Nou hopelijk heeft een weekje weg niet al te veel invloed.. hier is de opvang volgende week dicht wegens kerstvakantie.
één jaar geleden
Hier weer hommeles hoor..
ze zit weer in de volgende sprong denk ik en ze vindt het alweer 2 dagen niet leuk :(
Hoop dat het snel weer beter gaat!
Het ging weer heel goed even! Ze vond het alleen als het heel druk was met alle kindjes tegelijk soms nog wat te veel.. maar dat is denk ik ook een beetje haar karakter 😬
Zo waren we zelf vroeger ook 🙈
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Hier weer hommeles hoor..
ze zit weer in de volgende sprong denk ik en ze ...
Agh zo sneu weer 😞 is ze nog een dag gegaan inmiddels en hoe ging dat?
Hier is hij vandaag weer, gisteren was hij ziek. Het was keihard huilen met wegbrengen maar ik zie nu in de app een positief bericht! Zolang het indd maar niet te druk is, hier ook heel herkenbaar voor mijzelf overigens 😅
één jaar geleden
Reactie op mila30
Agh zo sneu weer 😞 is ze nog een dag gegaan inmiddels en hoe ging dat?
Hi ...
Morgen gaat ze weer..
Maar dat met drukte niet helemaal happy zijn, blijft dus ook bij jouw zoontje?
Zolang wij erbij zijn, is het goed (ook drukte), maar als we weg zijn, dan wil ze niet meer spelen denk ik. Gisteren bij een soort balorig geweest met haar.. was niet heel druk, maar ze ging wel lekker op andere kindjes (die ze dus echt neit kent) af en wilde daarmee spelen en/of zocht contact. Zolang wij erbij zijn, gaat het dus goed
Benieuwd hoe het morgen op de opvang gaat
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Morgen gaat ze weer..
Maar dat met drukte niet helemaal happy zijn, blijft ...
Ja precies dit is helemaal herkenbaar! Dat ik soms denk is dit nou nog verlatingsangst? Of wat dán? Zo lastig als je kindje niet tevreden is zonder jou erbij 🙁
Wij willen binnenkort ook zo een soort Balorig uitproberen om te kijken hoe hij daar op reageert. En iets meer met andere kindjes laten spelen (hebben we alleen niet zo heel veel in onze omgeving, vrienden met kinderen)
één jaar geleden
Reactie op mila30
Ja precies dit is helemaal herkenbaar! Dat ik soms denk is dit nou nog verl ...
Hier ook niet veel vrienden in de buurt met kinderen (waar woon je? 😅), maar wel een paar grotere neefjes en nichtjes die ze een keer per 2 maand (soms vaker, soms minder vaak) ziet ongeveer. (Wonen ook op minimaal een half uur of een uur rijden). Die zijn fan van haar en andersom. Dan wil ze echt meedoen met de groten 😅
En bij die binnenspeeltuin ging ze ook gewoon los alsof ik er niet bij was (soms even kijken, maar vaak genoeg ging ze er gewoon vandoor Haha)
Volgende week heb ik toevallig een playdate met iemand die ik van m’n sport ken (ken haar niet zo goed, maar zij heeft een kindje dat twee maand ouder is dan die van mij, dus vast gezellig)
En ik heb nog 1 vriendin in de buurt met een baby, maar die schelen voor nu nog net te veel (zij is een half jaar nu, dus nog 0 interactie), maar dat komt vast wel straks :)
M’n vriend is haar nu aan het brengen naar de opvang. Pino (haar liefste knuffel) is mee. Misschien dat die wat troost brengt 😬
één jaar geleden
Ok het ging weer iets beter misschien..
Vanochtend ging het prima zolang ze haar eigen plekje had om te spelen.. lekker rustig
Vanmiddag heeft ze weer lekker veel in zo’n stoeltje gezeten, zodat ze overzicht had 😛
De grond was te druk 😬
Wel weer goed geslapen en gegeten ook, dus komt vast wel weer helemaal goed ook
één jaar geleden
Hier ook😭😭😭. Hij is een aantal weken af en aan ziek geweest en weinig naar de opvang, hij gaat alleen dinsdag en vrijdag. Afgelopen dinsdag bracht ik hem en er was een invalster vd vroege dienst, brullen geblazen toen ik wegging. Mn hart brak. Toen ik hem ophaalde kreeg ik een preek dat hij niet alleen wil spelen, tenzij het een rustig plekje is. Hij wil graag plakken aan de 3 vaste leidsters. Hij raakt overprikkeld door lawaai vd oudere kids. Thuis zijn we overdag met zn 2tjes. En door alle kinderziektes ed hebben we geen playdates gehad en hing hij veel aan mij. Leidster stelde voor een paar keer extra te brengen maar achteraf gezien wil ik dat niet want ik wil niet extra betalen en mn kind minder zien omdat hij letterlijk 2 moeilijke dagen heeft gehad. Ik werd nogal overvallen en ben zowiezo iemand die altijd achteraf gaat nadenken en piekeren. Nu heeft hij gister zn vaccinatie gehad. Vandaag koorts em hangen. Ben nu al in de stress v morgen. Ik wil namelijk dat hij het naar zn zin heeft en dat hem ook leuk vinden. Wat moet ik doen🥺😓😓😓
Alle tips zijn welkom!!!!
één jaar geleden
Reactie op Handpickedfromheaven
Hier ook😭😭😭. Hij is een aantal weken af en aan ziek geweest en weinig na ...
Noujaaazeg!
Wat stom dat ze zo reageren!
Elk kind heeft toch wel eens zo’n dag/periode lijkt me?
Snap dat het vervelend kan zijn, maa het hoort erbij hoor.. ook bij hun werk..
Hij went vanzelf wel weer hoor.. heeft vast wat tijd nodig, maar het komt echt wel weer goed.. ook zonder extra dagen.. die geven misschien juist wel extra stress als het (een combi van) een sprongetje (en weer wennen na ziek zijn) is.
Ik zou hem morgen gewoon weer brengen en als het lukt een beetje op tijd ophalen, zodat hij daarna thuis nog even kan bijkomen.
Hoe ging het slapen en eten?
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Noujaaazeg!
Wat stom dat ze zo reageren!
Elk kind heeft toch wel eens zo’n ...
Dankje voor je lieve reactie! Vandaag weer thuis, afgelopen woensdag zn vaccinatie gehad en sinds gister koorts dus kan en wil hem ook niet naar de opvang brengen vandaag. Heb mn verhaal ook bij het consultatiebureau verteld en die zeiden ook dat elk kind wel zo een periode meemaakt. Ben nu gerustgesteld en zal voortaan me niet zo laten behandelen.
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Ok het ging weer iets beter misschien..
Vanochtend ging het prima zolang ze ...
Wat fijn!! Hier gewoon precies hetzelfde: de grond is te druk, maar op schoot en in de ‘babytuin’ of in de stoel is prima. Gevoelige kindjes ❤️
Ik baal wel; weer een leidster die uitvalt en enorm veel personeel gedoe. Snap allereerst echt dat het superzwaar is voor hun maar ik vind het ook wel echt vervelend voor Louèn; zo duurt het ‘opnieuw wennen’ steeds langer… vanaf maart gaat hij ook nog eens 3 ipv 2 dagen naar de opvang. Ik ben erg benieuwd… hoop vooral zo voor hem dat het steeds beter gaat ❤️ en dat hij daar gewoon zijn vrolijke zelf kan zijn!
één jaar geleden
Reactie op mila30
Wat fijn!! Hier gewoon precies hetzelfde: de grond is te druk, maar op scho ...
Oh Jaa dat is/was hier ook idd..
Nu lijkt het eindelijk een beetje stabiel te worden..
wij hadden altijd de donderdag en vrijdag als opvangdagen, maar sinds augustus hebben ze de vrijdag gesloten (is de hele opvang dicht en ouders moesten het maar uitzoeken).. gelukkig heb ik (heeeeeel) flexibele werkgevers die me gewoon lieten thuiswerken op de vrijdag met kind erbij en niks aan m’n contract deden ofzo..
Na lang zeuren en veel bellen, hebben we sinds half november eindelijk een alternatieve dag ipv de vrijdag gekregen. Deze week hadden we mail dat de opvang de vrijdag gesloten blijft tot en met augustus.. dus blij dat wij een extra dag hebben gekregen.
Hier ook veeeeel personeelswissel en groepsgehussel.. dus veel wennen idd
Dat ging altijd nog goed, tot 12/13 maanden dus.. (tegelijk met dat ze weer 2 dagen ipv 1 dag ging en meteen een andere groep en deels andere juffen)
Nu lijkt het dus wel een beetje weer rustig te worden qua vaste gezichten en groepen gelukkig, maar in haar oude groep zaten 6 kindjes, nu zit ze in een groep van 16 geloof ik.. groot verschil dus..
één jaar geleden
Vanmorgen ging afzetten perfect!
Wel met poepbroek afgezet, want ze poepte onderweg :P
Ze had thuis ook net gepoept, dus ik had haar net verschoond, maar was blijkbaar nog niet klaar ;)
Pino werd meteen aan de juf laten zien/in haar gezicht geduwd. En bij de juf op de arm was het meteen goed en had ze al bijna geen oog meer voor mij :P
Hoop dat ze er een hele leuke dag heeft vandaag!