6 Reacties
één jaar geleden
Ik zou niet wachten. Je weet idd niet hoelang het duurt. Plus je bent ook nog 9 maanden zwanger dus wrs werk je er al dik een jaar of langer voordat je met verlof gaat.
één jaar geleden
Ik ben een jaar geleden ook van baan geswitcht en wij wouden die periode ook al voor een tweede gaan, maar uiteindelijk hebben we gewacht. Ik wou toch eerst wennen op mijn nieuwe job.. uiteindelijk heb ik 6 maanden gewacht voordat we er dan daadwerkelijk voor gingen, en ik ben nog steeds niet zwanger, inmiddels zijn we al 7 maanden aan het proberen. Je moet voor jezelf uitmaken wat je belangrijk vind, ik vond zelf ook gewoon een band opbouwen met de collega’s belangrijk en zou het ook gewoon een raar gegeven gevonden hebben om na bv 2 maanden te zeggen dat ik zwanger ben, zou dat veel te vroeg vinden..
één jaar geleden
Ik was ook net van baan gewisseld en hadden de wens voor een tweede. De eerste duurde lang (en biologische klok tikt door) dus toch al snel er voor gegaan. Bedacht dat ik een tweede kind belangrijker vond dan een baan.
Nu juist veel mazzel dat ik snel zwanger was. Dus mijn contract zou aflopen in mijn verlof. Is wel gewoon verlengd, dus bij mij was het geen probleem.
Weet niet hoe oud je bent en hoe vlot je vorige keer zwanger was? Dat zou ik meenemen in de overweging. En hoe groot de wens nu al is natuurlijk
één jaar geleden
Reactie op Mama101
Ik zou heel even wachten, 2-3 maanden. Gun jezelf even de tijd om te wennen ...
Ik heb dat inderdaad ook gedaan. Met kinderwens naar een nieuwe baan. 3 maanden gewacht, ook om mezelf inderdaad de kans te geven even te wennen en landen en te laten zien wat ik kan. Daarna heeft het nog een half jaartje geduurd voor ik daadwerkelijk zwanger was.
Achteraf voelt dit voor mij wel goed, nu werk ik er bijna 1,5 jaar als ik met verlof ga en dat is wel fijn.
Overigens merk ik helemaal niets van rare reacties, bijna iedereen reageerde heel gelaten. Als je al een kind van rond de 1,5 hebt verwacht iedereen toch wel dat je mogelijk snel een tweede gaat krijgen…dus dat is wel veel makkelijker dan bij een eerste zwangerschap!