4 Reacties

7 maanden geleden

Wij hebben de overgang naar een nieuwe kamer begin januari gedaan, omdat wij begin maart de tweede verwachten. Wij hebben hem helemaal meegenomen in het proces. Mijn man ging met zijn moeder en zusje een muurschildering op de kamer maken, dus toen ze daar mee bezig waren zijn we elke dag even wezen kijken en vertelde we dat het zijn nieuwe kamer werd. Hij kreeg ook gelijk een nieuw peuterbed ipv ledikant, dus hij was er ook bij toen mijn man die in de nieuwe kamer in elkaar zette. Toen die in elkaar was, sprong mijn zoontje er meteen op. Ook de meubels hebben we nieuw van marktplaats gehaald, dus ook daar hem bij betrokken. En eigenlijk ging de overgang toen heel makkelijk. We hebben hem toen het allemaal af was meteen laten slapen. Hij heeft nu dus ook geen hekje meer, maar blijft roepen totdat wij hem komen halen, dus komt niet zelf uit bed. Hij was wel de eerste nachten toevallig verkouden en sliep toen even iets minder, maar eigenlijk ging het al heel snel goed. Nu loopt hij ook naar de oude kamer als we het hebben over de baby kamer en zijn kamer is de nieuwe kamer. Ik zou dus vooral je dochter bij het inrichten van de nieuwe kamer betrekken, benoemen dat het haar nieuwe kamer is. En dus de overgang gewoon al doen als het af is. Het is toch heel fijn dat ze al een paar maanden eraan gewend is en de oude kamer dus ook niet meer als haar kamer voelt.

7 maanden geleden

Ik volg! Ook in juni uitgerekend van de tweede inclusief een switch van de slaapkamers 🤭

7 maanden geleden

Wij hebben de overgang naar een nieuwe kamer begin januari gedaan, omdat wi ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie.

7 maanden geleden

Heel herkenbaar dat je er even goed over nadenkt, ik dacht dat het best een heel ding zou kunnen worden en wilde vooral niet dat mijn zoontje zou denken dat hij weg moest voor de baby oid. Wij hebben ons zoontje (2 jaar en 2 maanden) af en toe wat betrokken bij de nieuwe kamer en er lekker laten spelen. Samen met hem zijn kleren in de andere kast gedaan etc. en daarna was het voor hem helemaal goed. Gewoon zelfde bedritueel als altijd en het was vanaf toen zijn kamer zonder problemen.