29 Reacties

4 maanden geleden

Ik kan je zo de hand schudden en samen met je zitten janken , doordat we niks waard zijn in hun ogen .

VRIEND

4 maanden geleden

Vorig jaar had mijn man ook niks gedaan namens ons zoontje van anderhalf. Maar hij benoemde dat wel. Dat hij niet wist wat te geven. Op Vaderdag heb ik alsnog wat leuke dingen geregeld in de hoop dat dit jaar terug te krijgen. Maar dit jaar kreeg ik het Moederdag kadootje van de opvang direct bij thuiskomst al in de handen gedrukt en tenminste wel een speciaal ontbijtje. Maar verder wel weer hetzelfde excuus... Maar bij mij is er tenminste wel iets arm aandacht en moeite in gegaan... Heel veel sterkte, dames!

4 maanden geleden

Ik heb ook niks gekregen. We hebben eten laten bezorgen. Maar dat hadden we waarschijnlijk ook zonder moederdag gedaan. Voor vaderdag had ik ook niks. 🫣 mijn man en ik hebben het kort benoemd. Ik had ook geen verwachtingen. Maar ik snap dat je teleurgesteld bent als je wel iets had verwacht.. ik zou het gewoon met mijn man bespreken.. 🙁 beter dan dat je er verdrietig mee rondloopt.. Let wel dat moederdag / vaderdag / valentijnsdag wel een beetje commerciële acties zijn. Ik had ook dit jaar de indruk dat ik op Instagram en Facebook alleen maar berichtjes voorbij zag komen over moederdag. Meer dan vorig jaar wat ik me herinner. Ik voel me niet minder gewaardeerd nu ik niks heb gekregen. Ik weet niet hoe jouw kinderen en man op andere dagen naar jou zijn? Als ik iets leuks zie in de winkel bijvoorbeeld wil mijn me het altijd gelijk kopen. Zelfs laatst een nieuwe iPhone waar ik zeg hallo rustig dat hoeft niet.. 😅🫣 Ik voel wel een waardering van zijn kant. Van mijn 2 jarige dochter krijg ik ook elke dag een boel kusjes en knuffels. Ik word soms zo verrast op dagen die geen moederdag zijn. Ik hoop dat mijn berichtje een beetje goed aankomt. En niet verkeerd wordt opgevat doordat ik zei dat er een commercieel kantje aan zit.. 🙏🏻 natuurlijk is het mooi dat er een dag is waar je als moeder in het zonnetje wordt gezet. ☀️💐

4 maanden geleden

Reactie op xmammie🌸

Ik heb ook niks gekregen. We hebben eten laten bezorgen. Maar dat hadden we ...
Onze zoon slaapt geen enkele nacht door. En vanmorgen om 4.30u wilde hij weer een fles. Mijn man had een fles klaargemaakt en aan mij gegeven zodat ik deze boven aan onze zoon kon geven. Ik werd in het donker achtergelaten (normaal hebben we een klein lampje). Mijn man besloot niet terug te gaan naar bed en is beneden koffie gaan drinken en netflix kijken. Hij had ook onze zoon mee kunnen nemen voor een fles zodat ik wel nog naar bed kon. Ik denk dat het even de druppel was. Dit en moederdag bij elkaar. Maakt dat ik hoog in mijn emotie zit op het moment.

4 maanden geleden

Reactie op Nath1987

Onze zoon slaapt geen enkele nacht door. En vanmorgen om 4.30u wilde hij we ...
Jeetje dat is wel heel lullig… 🫣 ik snap je gevoel helemaal. Je klinkt voor mij als een moeder die voor iedereen altijd alles doet, en aan iedereen denkt. En zelf er niks voor terug krijgt.. Ik vind het heel lief dat je bij moederdag ook aan zijn moeder hebt gedacht.. ik hoop dat er binnenkort iets verandering in komt.. 🙏🏻💐 En anders gewoon lekker wat moois voor jezelf halen of voor jezelf doen. En zeggen dat je jezelf in het zonnetje hebt gezet. ☀️ misschien dat ze dan wakker worden. 🤪

VRIEND

4 maanden geleden

Reactie op Nath1987

Onze zoon slaapt geen enkele nacht door. En vanmorgen om 4.30u wilde hij we ...
Lekker lullig idd! Zoals hieronder benoemd zou ik er toch even over praten met je man. Dan weet hij ook wat er speelt een kunnen jullie afspraken maken over dit soort dingen.

4 maanden geleden

Vanuit onze normen, waarden, geloof en religie is het elke dag moederdag. And I love that. Moederdag is maar een commerciële dag.

4 maanden geleden

Reactie op Selmx

Vanuit onze normen, waarden, geloof en religie is het elke dag moederdag. A ...
Ik had gevraagd of er meer moeders zijn die mijn gevoel herkennen. Jij dus blijkbaar niet. Ik vind het heel fijn dat jij zo overspoeld wordt door waardering. Er zijn ook mensen die vieren niet het suikerfeest of sinterklaas. Helemaal prima

4 maanden geleden

Reactie op Nath1987

Ik had gevraagd of er meer moeders zijn die mijn gevoel herkennen. Jij dus ...
' Er zijn ook mensen die vieren niet het suikerfeest of sinterklaas.' Ik begrijp niet wat je bedoelt sorry? Wat ik vooral probeer te zeggen, is dat een moeder meer gewaardeerd moet worden door de kinderen, dagelijks en niet 1x per jaar tijdens een commerciële dag. Kinderen horen die normen en waarden van je mee te krijgen, als moeder. Ik vind het heel vervelend voor je dat het je zo veel doet, maar als je het mij vraagt; zou ik het terug leggen bij moeder.

4 maanden geleden

Reactie op Selmx

Vanuit onze normen, waarden, geloof en religie is het elke dag moederdag. A ...
Elke dag moederdag? Mag je elke dag uitslapen, krijg je elke dag een cadeautje, word er elke dag tegen je verteld dat ze allemaal blij met je zijn? Ik kan het me niet voorstellen.. @topicstarter; Ik ben stiefmoeder van mijn man zijn zoontje die fulltime bij ons woont en toen ik zwanger was van onze oudste dochter werd moederdag overgeslagen… Ik zag op social media de liefste berichtjes, cadeaus etc. En ik zat de hele dag met een kutgevoel.. Dankzij de hormonen kon in dit gelukkig niet voor me houden en ik heb mijn man toen verteld wat een kutgevoel ik kreeg van dat hij niet eens de moeite had gedaan om een kaartje te schrijven.. (Eerder had hij wel iets gedaan voor moederdag) Hij was dit zelf niet gewend van huis uit maar heeft sindsdien elk jaar zijn best gedaan met een tekening van de kids, een knutsen, kaartje en/of cadeautje… Ik zou gewoon duidelijk je kutgevoel uitspreken… dan kan hij er iets mee.. ik denk niet dat hij het bewust heeft gedaan om je te pesten maar hij mag best weten wat het met je heeft gedaan

4 maanden geleden

Reactie op lianne172

Elke dag moederdag? Mag je elke dag uitslapen, krijg je elke dag een cadea ...
Dankjewel voor je lieve reactie❤

4 maanden geleden

Reactie op xmammie🌸

Jeetje dat is wel heel lullig… 🫣 ik snap je gevoel helemaal. Je klinkt v ...
Dankjewel ❤

4 maanden geleden

Reactie op meleksafak

Ik kan je zo de hand schudden en samen met je zitten janken , doordat we ni ...
Ik hoop dat jij ook wat steun kunt halen uit de reacties 🤗

VRIEND

4 maanden geleden

Reactie op Selmx

' Er zijn ook mensen die vieren niet het suikerfeest of sinterklaas.' Ik be ...
Ik denk dat ze het bedoelde in de context dat je niet specifiek Moederdag viert. Sommige vieren geen Suikerfeest /Sinterklaas /Moederdag. Allemaal goed, maar niet waar ze in vroeg in dit topic.

4 maanden geleden

Reactie op Selmx

' Er zijn ook mensen die vieren niet het suikerfeest of sinterklaas.' Ik be ...
Ik snap niet wat jouw geloof te maken heeft met moederdag. Iedere dag moederdag bestaat niet. Het gaat er ook niet om welke normen en waarden ik mijn kinderen leer. Het is mijn man die iets leuks had kunnen doen uit naam van mijn kinderen. Zo gaat dat zoals hoe ik dat heb geleerd. Wat ik bedoel als voorbeeld met het suikerfeest of sinterklaas: als je er niks mee hebt vier je het niet. Ik heb niks met het suikerfeest dus dat zijn mij een worst wezen. Sinterklaas vieren wij wel. Dat is in fijten ook commercieel. Als je als familie dat gewend bent sla je dat ook niet over.

4 maanden geleden

Reactie op Nath1987

Ik snap niet wat jouw geloof te maken heeft met moederdag. Iedere dag moed ...
Heel raar maar oke.. Feit is dat jouw gezin de moeder niet dagelijks/ wekelijks, laatstaan maandelijks weet te waarderen, en zelf niet op een jaarlijkse commerciële dag wanneer je er overal tegen aan loopt. Los van het geloof, waardering voor een moeder is meer dan een commerciële dag. Sterkte!

4 maanden geleden

Die van mij zei vorig jaar nadat hij de vraag had gekregen wat hij mij had gegeven dat wij niet aan moederdag en vaderdag doen. Waarop ik antwoorde: Oh is dat zo, daar hebben wij het helemaal niet over gehad. Hij gaf ook aan dat ik niet zijn moeder bent. Nee dat klopt, maar ben wel de moeder van jouw kind. Daar gaf hij mij gelijk in. Ik zou het misschien toch even aangeven bij je man. Want ik snap hoe je je voelt, het was vorig jaar geen leuk gevoel.

4 maanden geleden

Ik heb het vanmorgen tegen mijn man gezegd over hoe ik mij erover voel. Hij zegt dat hij iets had geprobeerd met een gips hand. Maar dat was mislukt. Dus heeft hij het maar helemaal laten zitten. En hij zegt dat hij een kaart had gekocht maar dat het niet gelukt was deze te schrijven omdat ik steeds thuis ben. Dus het leek erop dat hij wilde zeggen dat het mijn eigen schuld is omdat hij de gelegenheid niet krijgt iets te maken. Ik ben wel een aantal keren weg geweest naar de supermarkt of stad. Hij kan het gewoon niet optijd plannen/regelen. Typisch uitstelgedrag. Ik had gezegd dat het ook in de vorm van daden kan zijn. Bv ontbijtje, lekker koken of iets. Hij heeft gezegd dat hij zal proberen het de volgende keer wel te doen. Maar of dat gaat lukken...is de vraag. Ik probeer het maar te laten rusten. Dat rottige gevoel wat ik ervan heb zal wel slijten.

4 maanden geleden

Reactie op MommyOfOne21

Die van mij zei vorig jaar nadat hij de vraag had gekregen wat hij mij had ...
Ik snap heel goed dat het je een rot gevoel heeft gegeven. Heeft hij dit jaar wel iets gedaan? Toch stom van die mannen dat ze niet kunnen bedenken dat ze als vader van jouw kinderen iets kunnen doen. Heeft hij daar zelf geen rottig gevoel van gehad dat hij dat niet gedaan had?

4 maanden geleden

Reactie op Selmx

Heel raar maar oke.. Feit is dat jouw gezin de moeder niet dagelijks/ wekel ...
Ik heb nooit gezegd dat ik helemaal niet gewaardeerd wordt. En welke waardering kun je krijgen van een peuter en baby? Ik krijg heus knuffels en kusjes. Als dat is wat je bedoelt? Misschien had je beter geen reactie kunnen geven als jullie zelf geen moederdag vieren en het commercieel vinden.