44 Reacties
茅茅n jaar geleden
Hier pas sinds deze week dat ze moeilijker doet met dutjes, daarvoor altijd twee! Is even zoeken voor ons ineens..
茅茅n jaar geleden
Hier ook nog twee hoor (15 maanden)! Dat is: thuis. Op de opvang 1 of zelfs geen. Maar hij is een zeer beroerde slaper. Hij heeft behoefte aan twee, laat ik 't zo zeggen 馃お馃槄
茅茅n jaar geleden
Hier doet hij op de opvang maar 1 dutje en doet het daar heel goed op. Thuis slaapt hij nog 2 keer na 2 uurtjes wakker smorgens gaat hij toch zeker weer 1 a 1.5 uur naar bed. En dat in de middag ook na 3 uur. En snachts slaapt hij ook nog 12 a 13 uur. Slaapkop denk ik 馃槤
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Hier echt nog wel 2 slaapjes nodig. Heel soms op het kdv lukt 1 al. Hier doet hij smorgens een uurtje en smiddags varrieert tussen de 2 en 3,5u. Probeer wel 2-3-4 aan te houden maar kijk ook wel naar zijn vermoeidheidsignalen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Doornroses
Hier pas sinds deze week dat ze moeilijker doet met dutjes, daarvoor altijd ...
Nou inmiddels dus weer twee! Merk dat ze er echt nog veel behoefte aan heeft. Zolang dit is vind ik het prima, ik volg haar hier gewoon in.
茅茅n jaar geleden
Oh wat lijkt dat mij heerlijk. Hier een dreumes (die meer peuter is in gedrag) die echt weigert om te slapen overdag maar dus wel moe is. Alleen in de auto is onze redding...
Nu begint ze in de avond ook al. Haar bedtijd is 19.00 gisteren sliep ze pas om 22.30. Ze kampt de laatste tijd met eenkennigheid en verlatingsangst en haar laatste tandjes onder (hoek) zijn doorgekomen馃様 t zal er ongetwijfeld mee te maken hebben maar het is echt soms om te janken馃槶 verder een buitengewoon slim kind en altijd vrolijk
茅茅n jaar geleden
Hier nu over naar 1 slaapje. De opvang wilde met ons in overleg, omdat ze merkte dat hij bij de ochtend dut graag wilde blijven liggen, maar dan in de middag niet wilde en dus te lang wakker was.
Zijn zowel op de opvang als thuis begonnen met wat rekken (11.00, 11.30 etc.) en nu rond 12.00 naar bed. Dan kan die ook wel 2-3u slapen (verschilt). Het gaat nu al 1,5 best wel goed馃槉
茅茅n jaar geleden
Reactie op SdG
Hier ook over naar 1 dutje (2 lukte echt niet meer). Maar bij 1 dutje slaap ...
Hoelang ben je nu over? Het kan soms ook even tijd kosten. Mijn zoontje had eerst ook 1,5 en soms 2. Dit is nu wel verlengt na 2 wk.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Miemsje
We zijn nu weer een maandje verder, hier een dreumes van 17maanden nu en no ...
Hier ook nog steeds 2 dutjes, maar begint nu ineens weer vroeger wakker te worden. Op de opvang doet hij soms al maar 1 dutje (bieden wel 2 aan maar de 1e wil hij niet altijd) en dat gaat dan wel goed. Dit weekend maar weer 1 dutje uitproberen en die langzaam opschuiven!
茅茅n jaar geleden
Hier dochtertje van 17 maanden en nog steeds op twee dutjes. Ik ben enorm ik twijfel wat te doen. Ze slaapt gemiddeld van 19-07uur en wordt dan tegen 09 uur 09.30 moe. We laten haar nu max 30min. in de ochtend slapen. En in de middag slaapt ze meestal anderhalf tot 2 uur. Nu toevallig een aantal dagen maar een uurtje. Als ik het ochtend slaapje oversla, als we bijvoorbeeld weg gaan, dan slaapt ze in de middag ook maar een uur. Dus geen idee wat nu goed is..馃槄
茅茅n jaar geleden
Hier schommelen we tussen 1 en 2 dutjes, wij moeten doordeweeks altijd 6.00/6.30 opstaan dus hij is meestal tussen 9.00 en 10.00 uur weer moe en soms red hij het dan met 1 dutje maar soms moet hij s鈥檓iddags toch nog even terug.. echt heel verschillend hier! Vandaag is hij tot 11uur wakker gebleven maar dat red hij normaal dus echt niet, lijkt mij wel fijn als je over kan gaan naast vast 1 goede slaap.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Novemberwondertje
Hier dochtertje van 17 maanden en nog steeds op twee dutjes. Ik ben enorm i ...
Och zo鈥檔 periode hebben wij ook gehad.. denk dat het idd de overgang is en je weet dan even niet wat werkt per dag..
Hier was het de ene dag dat ze sochtends zo 2 uur of langer sliep en dan smiddags wou ze niet meer.. daarna een poosje dat ze steeds maar dutjes van Max 45 minuten deed (sochtends en/of smiddags)
Uiteindelijk lukte het om tot 12 uur te rekken (vaak door echt wat te ondernemen.. ze slaapt niet als er te veel gebeurt om haar heen en blijft dan altijd wel vrolijk) en toen ging ze na een poosje wel weer langer slapen :)