15 Reacties

één jaar geleden

Hier is ze al 14 maanden, en zegt nog geen woord behalve brabbelen. Elk kindje zijn of haar eigen tempo 💜

één jaar geleden

Mijn zoontje is 13 maanden en brabbelt ook alleen maar. Komen nog geen woordjes uit, maar liep al met 11 maanden. Alles op z’n eigen tempo denk ik maar, voor we het weten praten ze de oren van onze kop 🧡

één jaar geleden

Hier ook nog niets, hoor.. en mijn nichtje wordt in februari 2 en begint nu net echt woorden te zeggen..

één jaar geleden

Hier ook vooral gebrabbel maar mijn meisje was motorisch heel snel qua omrollen (9 weken al van buik naar rug en 10 weken andersom) en meer van dat soort dingen dus het is niet verrassend dat spraak dan wat langer duurt,

één jaar geleden

Hier soms heeeeeele verhalen, in brabbel taal😂 Kan er geen normaal woord uit halen maar denk dat hij heel veel verteld op zijn manier. Soms is hij ook hele dagen ‘stil’ en zie ik hem heel geconcentreerd bezig met blokjes in een bakje doen/en er weer uit halen. Zoveel ontwikkeling op zoveel vlakken, gaat niet allemaal tegelijkertijd denk ik? Ik vind het vooral heel schattig en prachtig hoe hij rondloopt en kletst zonder een zinnig woord te zeggen.

één jaar geleden

Niet met woorden maar ik merk dat ze met gezichtsuitdrukkingen lichaamstaal steeds meer begint te "communiceren" vind ik zo leuk om te zien😊 woordjes zegt ze niet alleen gebrabbel en gespetter😅komt vanzelf wel, maar wel goed om veel te blijven praten natuurlijk want ze vangen wel alles op en vaak kennen ze woordjes sneller als in het horen maar nog niet in praten

één jaar geleden

Kind is ruim 13maand en brabbelt onverstaanbaar er op los, het is alleen stil wanneer hij slaapt. Zegt wel papa, mama en dagdag (door de teletubbies 🤣). Loopt ook nog niet los. Maar het kind is zo ontzettend vrolijk en kan zo duidelijk maken wat hij wil ❤️ het komt allemaal vanzelf!

één jaar geleden

Hier ook nog niet echt hoor, zo nu en dan komt er dada uit en papa, maar verder vooral a-klanken met verschillende intonaties. Komt wel!

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Mijn zoontje is 13 maanden en brabbelt ook alleen maar. Komen nog geen woor ...
Inderdaad! Hier andersom. Loopt of staat nog niet eens maar ze praat dan wel weer redelijk goed😅. Dat is ook gewoon door al die regeltjes en richtlijnen tegenwoordig. Ze maken ons helemaal gek en we vergeten dan vaak zelfs te zien wat ze WEL heel flink kunnen. Arme schatjes 😃😃

één jaar geleden

Reactie op Babette2611

Inderdaad! Hier andersom. Loopt of staat nog niet eens maar ze praat dan we ...
Jaaa precies! Alles op eigen tempo elk kindje is anders. Er is al zoveel wat ze kunnen in zo’n korte tijd 😍

één jaar geleden

Ons dochtertje is al 13.5 maand en zegt ook nog steeds geen woordjes 😅 ze loopt wel heel goed... Misschien kunnen ze niet alles tegelijk.

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje is al 13.5 maand en zegt ook nog steeds geen woordjes 😅 ze ...
Klopt wat je zegt hoor de ene ontwikkeld de spraak sneller waar de ander motorisch weer sneller is, volkomen normaal😊

één jaar geleden

Hier ook hele verhalen, maar meer dan papa en mama en die (denk er een wijzend vingertje bij) kan ik er nog niet uithalen. Ik merk wel steeds meer dat ze veel woorden begrijpt. Jullie ook?

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje is al 13.5 maand en zegt ook nog steeds geen woordjes 😅 ze ...
Mijn zoontje begon 2 weken terug opeens met blokken stapelen en ze door de juiste gaten doen. Nu is hij heel erg bezig met lopen en probeert tussen mij en het hekje van de grondbox een stapje te zetten. En opeens kan hij geen blokken meer stapelen. Het is bijna alsof hij die vaardigheid even op pauze heeft gezet en al zijn focus nu op lopen gezet heeft.

één jaar geleden

Reactie op Mama_m

Hier ook hele verhalen, maar meer dan papa en mama en die (denk er een wij ...
Dat wel inderdaad! Praten niet, maar begrijpen zeker 😁. We waren één van haar sokken kwijt. Toen we haar vroegen waar de tweede sok was, ging ze die tevoorschijn toveren uit een schuif waar ze die blijkbaar in verstopt had 😂