35 Reacties

4 jaar geleden

Hoi lieve mama, Wat vervelend om te horen dat je deze klachten hebt. Ik heb helaas ook nog last van mijn bekken. Daarnaast heb ik ook pijnklachten aan mijn onderbuik en onderrug. Ik snap wat je bedoelt, je wordt bij alles wat je doet beperkt. Ik ben het ook helemaal zat en sinds twee weken ga ik naar een osteopaat voor deze klachten. Het lijkt iets te doen, maar het is nog vroeg om iets over te zeggen. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent.

4 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde verhaal ik heb ook hypermobiliteit. Ik ben een tijdje geleden naar de fysio geweest ervoor en het hielp wel maar het zijn bij mij mijn bil spieren die te gespannen staan waardoor ik er last van houd. Mijn fysio stopte toen waardoor ik ook niet meer gegaan ben🙊 nou zit mijn gewichtstoename na de zwangerschap ook niet echt mee en wil ik heel graag sporten maar door de pijn is dat niet mogelijk

4 jaar geleden

Reactie op Littlebutterfly

Ik heb precies het zelfde verhaal ik heb ook hypermobiliteit. Ik ben een ti ...
Vind je het misschien fijn om contact te hebben via instagram? Ik heb namelijk precies hetzelfde , ben nu aan het afvallen en daarna kan/wil ik pas weer gaan sporten. Jenniey89

4 jaar geleden

Ook erge bekken klachten nog steeds.. werk daarbij ook bijna fulltime en dat is niet echt te doen

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Vind je het misschien fijn om contact te hebben via instagram? Ik heb name ...
Jahoor dat is geen probleem! Mijn insta gram is sammiee_1702

4 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Ook erge bekken klachten nog steeds.. werk daarbij ook bijna fulltime en da ...
Ik heb je een verzoek gestuurd

4 jaar geleden

"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben. Hier ook vanaf week 18 bekkeninstabiliteit, waar ik nog steeds veel last van heb. Ben ook hypermobiel, dus dat werkt ook niet echt mee helaas! Ben inmiddels gestopt met fysio, omdat ik niet het idee heb dat het me nog veel helpt. Zie hier in de reacties dat een osteopaat kan helpen? Dit is misschien nog een optie voor mij om te proberen! Merk ook vooral in mijn omgeving dat er steeds minder begrip voor is... Want bekkeninstabiliteit heb je toch alleen tijdens je zwangerschap? (Krijg ik dan te horen)

4 jaar geleden

Ik heb er ook nogsteeds last van. Ik heb fibromyalgie en had al met 13 weken bekken klachten... Waarschijnlijk blijft dit nu gewoon weer zo'n zwak punt. 😖 Ik ben beetje bang voor een eventuele 2e zwangerschap. Die wens is er wel maar weet niet hoe ik dit fysiek zou aankunnen.. we wachten sowieso nog met een poging tot we in april getrouwd zijn

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca-83

"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben. Hier ook vanaf week 18 bekkeni ...
Ik ook idd gestopt met fysio.. bracht me nergens.. en hier ook idd weinig begrip. Althans mensen snappen het niet omdat het niet "zichtbaar" is zoals een gebroken been. 😕

4 jaar geleden

Ik heb er ook nogsteeds last van. Ik heb fibromyalgie en had al met 13 weke ...
Ik hoop dat de volgende zwangerschap beter gaat verlopen voor je! 😪

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Ik hoop dat de volgende zwangerschap beter gaat verlopen voor je! 😪
De kans dat ik weer bekkeninstabiliteit ga krijgen is eigenlijk 100% met mijn afgelopen zwangerschap was de vraag ook niet of ik het ging krijgen (door de fibromyalgie) mast meet op welk termijn ik het ging krijgen. Helaas al gelijk vanaf het 2e trimester... Voor een volgende zwangerschap gaat dit hoe dan ook ook zo zijn.

4 jaar geleden

Ik ben daarom naar een osteopaat gegaan en na 3 keer ben ik voor 90 procent klachtenvrij. Wees ook lief… 9 maanden in en 9 maanden uit☺️

4 jaar geleden

Reactie op Minisk

Ik ben daarom naar een osteopaat gegaan en na 3 keer ben ik voor 90 procent ...
Toch maar dan eens een osteopaat gaan zoeken.. in de hoop dat het ook zo bij mij is.

4 jaar geleden

Helaas hier ook een mama met pijn! Ik heb ook last van hypermobiliteit, bekkeninstabiliteit en scoliose dus helaas gaat het ook niet helemaal top. Fysio en chiropractie helpen tot op een bepaald punt maar leven met pijn is real. Opstaan en naar bed met pijn (en inderdaad die vicieuze cirkel) is niet makkelijk. Ik weet mij eigenlijk ook geen raad meer. En inderdaad zoals velen al zeggen; weinig begrip omdat het niet zichtbaar is :(

4 jaar geleden

Oh wat 'fijn' om zoveel herkenning te lezen. Soms valt het zo zwaar om met die onzichtbare pijnklachten te lopen. Werk en omgeving vinden het maar vreemd. Voelt zo eenzaam en frustrerend soms. Helaas heeft voor mij zowel bekkenfysio als osteopaat niet het gewenste resultaat gebracht tot nu toe. Ga nu wel 2x per week naar mijn reguliere fysio (ivm vergoedingen etc) en hopen met manuele therapie nog iets te kunnen verbeteren...

4 jaar geleden

Reactie op flé

Helaas hier ook een mama met pijn! Ik heb ook last van hypermobiliteit, bek ...
Leven met pijn is inderdaad real voor "ons". Omdat het niet zichtbaar is voor andere. Begrijpen ze het ook niet. Zij zien je alleen op goede momenten en niet op de slechte momenten die je eigenlijk vaak voor je zelf houdt. Althans bij mij. Ik merk dat de zwangerschap/bevalling het alleen maar erg hebt gemaakt qua hypermobiliteit en de pijn. Is dat bij jou ook zo?

4 jaar geleden

Reactie op Anoukvd93

Oh wat 'fijn' om zoveel herkenning te lezen. Soms valt het zo zwaar om met ...
Heel herkenbaar.. jouw verhaal 😔 alleen ik ben al door me fysiovergoeding heen. Normaal had ik voorheen er wel genoeg aan.. maar nu niet. 😔

4 jaar geleden

Jep, herkenbaar ook door oa hypermobiliteit. Begon met 14 weken en vanaf 27 weken bergafwaarts en langere stukken (verder dan einde vd straat) in de rolstoel moeten doen. Na bevalling en keizersnede ging het door rust wat beter, maar toen ik weer ging opbouwen kwamen de klachten terug en spreidde zich uit naar ook m'n rug, knieën en enkels. Bekkenfysio hielp in het begin een beetje maar verder niet dus was ten einde raad want kon naast de verzorging van m'n dochter en rommelen in huis niet veel meer doen 😳 mijn redding is fysio physics geweest, loop zelf in IJsselstein. Andere aanpak en visie en kwam een heel lijstje uit: m'n litteken vd keizersnede bleek helemaal verkleefd te zijn naar binnen toe (behandeling vind ik bijna erger dan bevallen, maar alles voor het goede doel😅) en bekken/heupen staan al langere tijd vanuit de zwangerschap scheef waardoor onderlijf is gaan compenseren en daardoor nu ook m'n knieën en enkels scheef staan (nu snap ik ook waarom ik steeds meer pijn kreeg en door m'n pootjes zakte bij het opstaan). Behandeling is pittig, maar merkte na 2 behandelingen al zoveel verschil dat ik ervan moest huilen. Kan weer rondjes door de wijk lopen zonder pijn en heb pasgeleden voor het eerst sinds een jaar het gras gemaaid en in de tuin gerommeld waarna ik gewoon nog kon lopen! Ik weet niet wat ik meemaak na ruim een jaar altijd maar pijn en moe... en het allerallermooiste: ik kan mijn lieve dochter weer oppakken en tillen zonder al teveel pijn en genieten ❤ hoop dat je wat aan deze tip hebt, ik zit nog volop in de behandeling maar ik heb na al de heftigheid weer hoop gekregen ook naar de toekomst toe en dat gun ik jou ook, want BI kan zoveel impact hebben op je leven en je gezin.. 😘 sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Mamaatje1990

Jep, herkenbaar ook door oa hypermobiliteit. Begon met 14 weken en vanaf 27 ...
Wat fijn om zo'n positief bericht te lezen. Ik heb inderdaad nu ook veel last van me bekken, knieën en voeten. Ik ken weinig doen, ik zorg alleen voor me kleine vent. Daar naast lukt het soms om een klein rondje te wandelen. Hier hielp bekkenfysio ook maar voor een korte periode en normale fysio. Soms denk ik dat hun ook maar "iets" doen.. in de hoop dat het werkt. Helaas kan ik niks vinden over fysio psycho in de buurt van Gouda. 😔

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Wat fijn om zo'n positief bericht te lezen. Ik heb inderdaad nu ook veel la ...
Oh meid zo herkenbaar, heftig he hoe je leven dan ineens zo beperkt kan zijn. Er zit ook een praktijk in Gouda zie ik op hun site, aan de Thorbeckelaan 2! Op de site https://fysiophysics.nl/ kun je zoeken op praktijk en daar staat hij bij. Op de site kun je ook informatie vinden en filmpjes van behandelingen :) hoop dat je er wat aan hebt!