9 Reacties

één jaar geleden

Oh hier ook 1.5 jaar volgende week en krijgt rond 19u30 fles en dan slaapt hij tot 5u a 5u30 en dan weer een fles en dan heel soms nog even slapen tot 6u30 a 7u maar vaak slaapt hij ook niet meer maar vind dat net iets te vroeg om op te staan 😭

één jaar geleden

Hier geen fles maar gewoon een beker water in bed. Kan ze zelf pakken. Ideaal! Fles melk hebben ze echt niet meer nodig, zal eerder een gewoonte zijn. Je zou evt gewoon steeds minder in de fles kunnen doen en dan valt die vanzelf weg. Of direct de overstap maken. Wie weet dan wat moeilijkere nachten komende week, maar dan ben je er wel van af

één jaar geleden

Oh hier bijna 19 maanden en soms zelfs nog 2 nachtflessen🤷‍♀️. Ze is niet stil te krijgen zonder fles. Blijkbaar heeft ze het gewoon nog nodig. Wij zijn het nu aan het afbouwen, steeds wat minder in de fles

één jaar geleden

Het is een gewoonte die je kan doorbreken. Wij hebben het met slaaptraining gedaan, dus met gecontroleerd laten huilen. Na 1 nacht was hij er vanaf en slaapt nu alleen nog maar door!

VRIEND

één jaar geleden

Hier per nacht vaak nog 2 nachtvoedingen. Nu hij herstelt van een goede verkoudheid, is het soms eens per nacht en 1x deze week heeft hij zelfs doorgeslapen (!) maar meestal mag ik van geluk spreken als het bij 2x pn blijft... Ik heb hem naar 2 gekregen door tussen tijden aan te houden waarin ik hem wel voed, maar daarbuiten troost ik hem en wieg ik hem weer in slaap. Dit werkte effectief. Maar misschien heeft hij 's nachts gewoon dorst en zou een flesje water ook voldoen. Scheelt weer werk.

één jaar geleden

Mijn dochter van 1,5 komt ook nog regelmatig 1x per nacht. Ik vind het niet nodig dat zij in de nacht nog melk krijgt dus ik geef haar dan vaak een slappe fles thee. Hier is zij ook tevreden mee.

één jaar geleden

Reactie op Lautje

Hier geen fles maar gewoon een beker water in bed. Kan ze zelf pakken. Idea ...
Welke beker gebruik jij hiervoor? Want de zogenaamde antilek bekers die wij voor meneer hebben, durf ik hem echt niet in bed te geven 😅 Wij hebben soms ook nachten dat hij wakker word, en dan tevreden is met een slokje water. Wat ik ook geen probleem vind. Maar Idd een beker water die hij bij zich kan houden zou ideaal zijn!

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Welke beker gebruik jij hiervoor? Want de zogenaamde antilek bekers die wij ...
Wij hebben de nuk tuitbeker. Een rietjesbeker werkt niet, want dan moeten ze zitten. Met de tuitbeker, lekker liggend drinken en weer door tukken 😅

één jaar geleden

Ons meisje had tot voor kort een avond- en een nachtfles. Ineens heeft ze geen nachtfles meer en al snel volgde de avondfles. Ze dronk het gewoon niet meer. Af en toe nog wel. Ik hoorde laatst dat het tot 2 jaar gewoon normaal is. Ik zou in ieder geval gewoon je kindje volgen, maar je moet doen wat voor jou goed voelt en je niet laten beïnvloeden van buitenaf.