8 Reacties
één jaar geleden
Helaas wel herkenbaar 🥲
Maar hier nu ook een kleintje van 4,5 maand en nu weer 1,5 maand weer aan het werk. Ook niet te doen. Dus uiteindelijk heb ik haar meer moeten laten huilen, ook omdat mij man ploegendienst heeft en ik het 's avonds vaak alleen moest doen met 2 kinderen. Uiteindelijk werkt dat wel, het deed me echt heel veel pijn, maar toen ging ze toch wel weer beter slapen.
Hier is het schema nu:
07:30 Wakker
12:30 - 14:30 middagslaapje
19:00/19:30 Bedtijd
Wat wij hier hebben gedaan is haar in haar eigen bed terug leggen, elke keer de tijd verlengen met wat voor jou nog goed voelt.
En evengoed zitten we nu weer in een fase dat ze midden in de nacht wakker wordt en dan bij ons verder wil slapen, een lampje lijkt wel te helpen om rustig in slaap te komen. En vannacht heb ik haar 2x gehoord, heel even afgewacht en is ze zelf weer in slaap gevallen 👏 Dus eindelijk doorgeslapen, en elke keer als dat eenmalig gebeurt hoop ik dat dat het begin is van meerdere nachten doorslapen 🤣
Wat ook zo was is dat ik haar in slaap hielp en haar daarna weg leg, en als tip kreeg: ze moet zelf leren om in slaap te vallen. En dit leek ook heel even te werken, maar heel eerlijk ik weet het ook allemaal niet. 🥲 Ik kan me erg vasthouden aan alles is een fase want dan is er nog wel uitzicht op goeie nachten. Ooooooit 😅
En hopen dat de 2de wel beter gaat slapen 🤪
één jaar geleden
Het is zo een strijd vooral met mezelf, want vind het heerlijk als hij bij me ligt maar ben wel elke ochtend helemaal gesloopt …
Misschien lastig voor te stellen voor moeders die kleintjes hebben die heel goed slapen , maar het is echt pittig al bijna twee jaar zo
Met twee lijkt me nog veel uitdagender allemaal dat kan ik me niet eens voorstellen. Respect! Dit slechte slapen is misschien ook wel de reden tot nu toe dat ik nog niet aan een tweede kan denken want weet niet hoe ik het allemaal zou moeten doen ook met werken.
Het laten huilen staat me tegen maar moet misschien wel iets strenger gaan worden zodat ik met hopelijk wat slaap ook weer een leukere moeder word
Ga wel even klein nachtlampje aan laten! Thanks voor je tips
één jaar geleden
Reactie op Pleun22
Het is zo een strijd vooral met mezelf, want vind het heerlijk als hij bij ...
Oh ja grappig ook zo herkenbaar dat je geniet van het samen zijn. Dat heb ik dan toch stiekem ook heel vaak 🥰
Ik heb ook wel eens gedacht, hou ik dit in stand door dat ik het fijn vindt? Maar ze wordt toch ook niet voor niks midden in de nacht wakker..
Maar indd super slopend! En dan hoor ik mijn man bij 1 nacht zeggen, zo jij hebt goed geslapen vannacht? Ja! Maar dan ook verwachten dat alles met 1 goede nacht weer beter is na 2 jaar slecht slapen 😅 Hahaha
Hij slaapt dus meestal overal doorheen.. 😝 Maar nu met 2 gaat dat beter gelukkig!
Onze dochter heeft 2 maanden doorgeslapen en toen maakte we de keuze voor een 2de 😅
één jaar geleden
Bij ons gaat het slapen telkens op en af. Slaapt hij weer redelijk door is het na een verkoudheid, ziek zijn of vakantie weer helemaal maanden slecht. Wat vaak wel hielp was als ik niet thuis was mijn man hem wel naar bed bracht en dan gingen de nachten steeds beter. Alleen dit lijkt nu ook niet meer te werken en wilt echt alleen mama. Hij kan het makkelijk volhouden 20minuten te huilen met papa naast zich tot overstuur aan toe en dan ga ik er alsnog heen en heeft hij weer gewonnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem zo overstuur te laten.. nu ik zwanger ben gaat hij ook steeds weer vaker mee naar ons bed. Ik dacht bij 2 jaar slapen ze wel door, maar dat is dus niet altijd zo haha
één jaar geleden
Reactie op SA2021
Bij ons gaat het slapen telkens op en af. Slaapt hij weer redelijk door is ...
Hier ook bijna 2jr en (ook) nog nooit een nacht doorgeslapen (de 3 nachten met ibuprofen niet meegeteld). Breekt vreselijk op, I know.
Zoonlief is ook vooral op mij gericht. Ook dikke drama als mijn man het probeert 🥴
één jaar geleden
Poeh pittig zeg.
Wat wil je precies? Vooral dat hij slaapt of ook echt in zijn eigen bed?
Tips:
heb je een duidelijk slaapritueel? Dat schijnt te helpen.
Is de kamer voldoende donker of misschien juist een klein lampje? Ons zoontje vindt het niet fijn als de deur dicht is, die zetten wij bijvoorbeeld op een kier.
Wij hebben ons zoontje lang op onze kamer gehad. Hij sliep dan in zijn eigen ledikant. Misschien is dat een tussen oplossing??
Verder hebben wij een matras naast zijn bed in zijn kamer. Hij is net grote broer geworden en dat geeft soms onrust met inslapen of in de nacht. 1 van ons gaat dan even bij hem liggen. Ik wil hem absoluut niet in ons bed hebben, dus dan ligt hij toch in zijn eigen bed maar wel nabijheid.
Hoop dat het snel verbetert!
één jaar geleden
Hier hetzelfde. Hij sliep heel goed tot ongeveer maart (ons hond is toen ook overleden, maar hij begon al 2 weken ervoor ongeveer niet goed te slapen)
Nu ben ik zwanger en zou ik binnen 1 maand ongeveer bevallen en stressen we nu echt enorm.
Vandaag bijvoorbeeld vroeg hij zelf om te gaà slapen om 19uur.
Routine gedaan: douche, kusje melk,… hij vraagt dan altijd om naast hem te liggen maar ik moest nog dingens doen waardoor ik zei dat hij alleen ging slapen maar dat mama hiernaast was.
Hij is dan heel mooi zonder probleem en snel in slaap gevallen wat een wonder is… rond 20 uur werd hij 1ste keer wakker terug in zijn bedje gelegd, hij was half wakker waardoor het makkelijk was om hel terug in slaap te krijgen….
Dan terug rond 21uur wakker… toen was hij wel wakker en zei hij letterlijk "mama kom" en pkte hij me direct naar ons kamer… hij is dan ook meteen in slaap gevallen en nu slaapt hij hier schoon naast mij….
Ik weet niet wat ik moet doen…. Het is heel moeilijk vooral ook dat mij’ man avond werk doet waardoor ik alleen ben savonds… en dan als baby nr 2 komt gaat het nog moeilijker zijn… ik weet niet meer wat doen… hopeloos, paniek, angst,….
We hebben echt al van alles geprobeerd, hij heeft nu ook een laag bedje waardoor hij eraf kan hij vind dit best leuk, muziekje/ water geluid, lampje, tshirt ouders,….
Hopeloos.. :(
Iemand tips?
VRIEND
één jaar geleden
Herkenbaar!
Hier doet hij zijn middagdutje in de box beneden (of in de auto is kinderwagen onderweg) en savonds valt hij meestal in slaap tussen 10 en 12 uur savonds. Soms al om 5 uur of 8 uur savonds, maar meestal niet.
Sinds hij voor de tweede keer corona heeft gehad en daarom 2 weken bij ons in bed heeft geslapen, wil hij niet meer terug zijn eigen bed in en wij zijn te moe om hem weer terug in zijn bed te krijgen.
Hij wordt snachts minimaal 2x pn wakker om te drinken bij mij of op papa te kruipen of voor een klein gesprekje over dat het donker is. Behalve eens in de 5 maanden ofzo, dan slaapt hij langer dan 6 uur door. Hebben we toevallig afgelopen week gehad (zoooo fijn!).
Geen enkele tip, sorry, maar je bent niet alleen. Ik slaapwandel met je mee