10 Reacties

2 maanden geleden

En hem eerst met zn handen laten eten? Wellicht dat dat lukt en dan tzt overstappen op eten met bestek?

2 maanden geleden

Mijn zoontje raakt snel afgeleid waardoor ik hem alsnog moet voeren voordat hij zijn eten op heeft. Hij eet alleen alles zelf op als hij geen tussendoortjes op heeft, dus echt honger. En als hij het heeel lekker vindt. Ik doe het omdat ik denkt, liever z'n bord leeg en rond buikje dan een chagrijnig kind. Ik merk wel dat hij het zelf steeds beter doet, dus heb er het vertrouwen in dat hij ooit helemaal zelfstandig zal eten.

2 maanden geleden

Ik lees dat het alleen om avondeten gaat. Heeft hij wel genoeg honger voor het avond eten? Geen tussendoortjes / drinken of iets voor het avondeten bijv.

2 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ik lees dat het alleen om avondeten gaat. Heeft hij wel genoeg honger voor ...
Ja hij wil na het middag eten maar zelden tussendoortjes. De ochtend wel maar in de middag thuis sowieso niet en bij de kinderopvang 2x per week maar heel sporadisch.

2 maanden geleden

Hier eet onze dochter zelf. Maar mijn nichtje is 6 en vind het af en toe echt nog fijn om hapjes gevoerd te krijgen. Ik denk dan, ah joh ze is nog jong! En eten kost best veel energie, ik snap wel dat het heel fijn kan zijn als je lekker hapjes krijgt. Ik ben zelf voorstander van gezellig aan tafel samen eten. Ik zou hier zelf geen 'probleem' vinden eigenlijk. Vabzelf dat ie met z'n bestek zelf gaat eten. Zo te lezen kan ie het best!

2 maanden geleden

Hoe oud is je kindje?

2 maanden geleden

Reactie op Dina-Marie

Hoe oud is je kindje?
Hij wordt 29 november 3

2 maanden geleden

Misschien met sticker beloning werken.

2 maanden geleden

Hier begint ze vaak zelf met eten en is dan vaak snel afgeleid of heeft geen geduld meer. Schepjes op een lepel doen is hier motorisch soms nog best een uitdaging met bepaald eten. Dus dan help ik haar door de schepjes op haar lepel te doen en dan hapt ze het er zelf af en als daar de koek ook op voor is dan voer ik haar het laatste beetje nog. Ik vind het allemaal geen probleem omdat ze wel deels veel zelf doet en ik weet dat het gewoon nog lastig is vooral omdat ze rond het avond eten ook moe is en daardoor weinig geduld heeft