6 Reacties
één jaar geleden
Probeer eens om het middagdutje wat later te doen. Door een te lange tijd tussen wakker worden in de middag en naar bed gaan kunnen kindjes oververmoeid raken en dan slapen ze s nachts juist slechter en worden eerder wakker. Als ons dochter (20 maanden) te laat naar bed gaat s avonds door bijv een uitje weten we al dat ze extra vroeg wakker gaat worden..
één jaar geleden
Reactie op Qxxx
Probeer eens om het middagdutje wat later te doen. Door een te lange tijd t ...
Hij is vaak om 10 uur smorgens al heel erg moe dus dat werkt helaas niet
één jaar geleden
Ik ben uiteraard geen expert. Elk kindje is helaas anders en weet niet wat jullie allemaal al hebben geprobeerd. Wij merken heel erg dat regelmaat heel goed werkt.
in de middag wakker tijd 4-6 uur aan houden. Slaapt max 1.5 uur in de middag en gaat tussen 19 en 20 uur slapen. We geven hem een warme melk fles tussen 18:30-19:00 uur. Gaan daarna naar boven, nog even keten op bed , luier verschonen, insmeren (eczeem) , tanden poetsen en slaapzak aan. Kusje en leggen we hem in bed met ze knuffels. Deze routine herhalen we elke dag. Heb wel gelezen dat je moet uitkijken met een flesje geven in de nacht, dit kan een onderdeel worden van een gewoonte. Dus elke nacht er voor wakker worden zeg maar. Als die in de ochtend al zo vroeg is en in de middag ook, kan je misschien overwegen om hem eerder in de avond naar bed te brengen. Want het klinkt wel een beetje alsof die oververmoeid naar bed gaat. 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Ik ben uiteraard geen expert. Elk kindje is helaas anders en weet niet wat ...
Hij gaat om half 7 naar bed. Wat is dan een goede tijd?
één jaar geleden
Reactie op Nieuwejongemama
Hij gaat om half 7 naar bed. Wat is dan een goede tijd?
Ik denk ook dat hij misschien te vroeg naar bed gaat in de ochtend.
Wellicht met een leuke activiteit rekken en dan rond 12.00u naar bed? Stel hij wordt om 14.00u wakker dan kan hij om 19.00u weer slapen en heb je 2x 5uur wakkertijd
Maar goed, mijn zoontje slaapt nog 2-2.15u in de middag en gaat prima slapen om 19.00u (slaapt van 12.30-14.30u ongeveer)