16 Reacties
4 jaar geleden
Pepti is een voeding zonder koemelkeiwitten, ik zou dit misschien toch ook even (telefonisch) bespreken met de pediater.
Wij wilden ook naar pepti overgaan nadat de osteopaat gezegd had dat ons zoontje mischien een kma had, maar ik heb dit eerst met de kinderarts besproken.
Deze maakte zich kwaad omdat de osteopaat dat had geadviseerd, als je een kind pepti geeft dat daar geen nood aan heeft kan je juist allergieën in de hand werken.
Ik moest eerst kijken of zijn symptomen (gelijkaardig als die van jou) niet door reflux kwamen en mocht NAN AR of Nutrilon omneo eerst proberen, als deze geen verlichting gaven na een week proberen moesten we terug en werd er mogelijks naar pepti gekeken, maar zelfs dan zouden ze eerst nog wat onderzoeken doen (al heb ik niet gevraagd wat voor onderzoeken aangezien mijn kleintje ontroostbaar bleef schreeuwen bij de pediater en ik zelf overstuur was).
We zijn met NAN gestart en nadien geen problemen meer
4 jaar geleden
Reactie op ZDaphne
Pepti is een voeding zonder koemelkeiwitten, ik zou dit misschien toch ook ...
Pepti heeft wel koemelk eiwitten, maar deze zijn verknipt, waardoor het lichaam ze makkelijker kan verwerken.
Wij hebben ook pepti gebruikt ivm koemelkeiwitallergie. Helaas werkte het hier onvoldoende en zijn we weer overgestapt.
Om pepti vergoed te krijgen, heb je een machtiging van een (kinder)arts nodig.
Ik weet niet of pepti werkt tegen pure onrust en slecht slapen.. als dit uitingen zijn van een allergie, dan werkt het natuurlijk wel! Ik zou het nog even overleggen met het cb of kinderarts
4 jaar geleden
Ja maar hier was dat niet genoeg en zijn we over gegaan op volledig koemelkvrij
4 jaar geleden
Oké dankjewel voor de adviezen! Ik durf het nog niet aan om over te stappen, want zoals jullie al zeggen kan het ook aan iets anders liggen dan een koemelk allergie. Ik hoop dat het een “fase” is en hij binnenkort weer iets rustiger de fles drinkt en overdag beter z’n rust kan pakken.
4 jaar geleden
Wij hebben een tijdje gebruikt, maar ze spuugde nog veel meer, had nog steeds spuitluiers en was nog steeds overstuur. We gebruiken nu een week neocate en dit is een wondermiddel! Ze is zoveel rustiger en slaapt ineens goed. (nutramigen is vrijwel hetzelfde als pepti aldus onze kinderarts en zou ook niet goed zijn)
4 jaar geleden
Reactie op EevW21
Ik ben wel benieuwd of jullie dit de eerste weken voor het testen vergoed k ...
Wij moeten het gewoon zo lang uit eigen zak betalen. Als een bepaalde test aantoont dat hij het heeft dan krijg je het vergoed is mij verteld.
4 jaar geleden
Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Ik merk nu ik de nutramigen een week gebruik dat de ontlasting goed is en krampen nagenoeg weg zijn, alleen komt hij weer vaker voor voeding. Of het toeval is vanwege sprong 4 of dat het door de voeding komt (minder verzadigd) durf ik niet te zeggen, maar eerst sliep hij redelijk door van half 8 tot 7 met een of 2x speen geven en nu hebben we nachten dat hij 5 a 6 keer weer komt en daarvan ook 1 of 2 keer eten wil.