16 Reacties

één jaar geleden

Wij wisselen het wel af hier. Onze jongen laat ook luidkeels horen dat hij wakker is en moet meteen een fles melk hebben. Ik kan hem nieteens verschonen zonder die fles melk in zn mond. Daar willen we ook graag vanaf...Daarna gaat het wel weer, en wacht hij netjes op zijn boterhammetje. Maar eerlijk, het is lief dat je snel opstaat zodat je man nog even kan slapen, maar andersom zou dat ook wel fijn zijn dus probeer het om de beurt te doen. Ik sta op (om 6u of eerder is meneertje wakker en begint te jammeren) op maandag dinsdag vrijdag en zaterdag. Mijn vriend op woensdag donderdag en zondag. Zo kunnen we allebei af en toe een beetje uitslapen of in elk geval rustig uit bed komen!

één jaar geleden

Ohja en op werkdagen blijven we om de beurt bij de dreumes zodat we ons kunnen klaarmaken. Dit is altijd wel gepaard met enige hectiek haha!

één jaar geleden

Wow, chapeau dat klinkt al als een ferme prestatie! Ik heb veel bewondering voor je, het lijkt me zeer pittig met een tweeling! Wij hebben er maar 1 en bij ons ziet het er als volgt uit: -Tussen 6 en 7 opstaan (als ze eerder wakker wordt, halen we ze nog niet uit bed). -Melk drinken -Omkleden peuter -Omkleden ikzelf (zij gaat dan mee in de badkamer, prult wat met haar badspeeltjes of badkamerspullen...) -Ontbijt -Naar de opvang Op dagen dat ik niet werk gaan we na het omkleden wandelen met de hond en eten we daarna pas ontbijt. In het weekend wisselt mijn partner af zodat ik langer kan blijven liggen. Door de week staat hij mee op maar zorgt hij voor de hond na de melk. Als ze niet wil ontbijten, mag ze spelen. Binnenkort starten we met de potjestraining, dan zal het wat uitgebreider worden voor een paar dagen vermoed ik... En de melk bouwen we rustig af, zodat het enkel nog ontbijt zal zijn. Heel veel goede moed en succes met de zoektocht!

één jaar geleden

Diep diep diep respect voor jou. Echt, hoe doe je dit? Ik kan het mij met 2 niet eens voorstellen. Dus de routine die ik je ga vertellen is misschien wel helemaal niet van toepassing omdat ik er maar 1 heb. Mijn zoontje is vaak ook rond 6u wakker. En 8 van de 10 keer staat hij rechtop te brullen in bed dus haal ik hem er ook gelijk uit. We doen dan samen de gordijnen open en dan is het vaak klaar met het gebrul. Echter ga ik niet gelijk naar beneden. Ik kleed hem aan en kleed mezelf dan aan (kleren de avond van te voren klaargelegd buiten onze slaapkamer). Tijdens het aankleden en haren/makeupje doen speelt mijn kind rond op de bovenverdieping. In zijn eigen kamer of in mijn hobbykamer (daar ligt mijn make up en 372819 andere dingen om te ontdekken voor hem). Meestal vermaakt hij zichzelf of moet ik tussendoor een boekje voorlezen of hem erop wijzen dat hij niet al mijn kastjes mag opentrekken. Hij doet mij ook wel eens na met haren borstelen of zo, vind ik supercute. Mijn vriend doet oordoppen in tijdens dit alles, en wanneer hij s’ochtends doet (we doen omstebeurt) doe ik oordoppen in. Als ik klaar ben OF als hij te zeurderig (lees:hongerig) wordt gaan we naar beneden, in dat laatste geval loopt hij zelf al naar het traphekje. Daar krijgt hij zijn ontbijt en mag hij even naar de tv kijken. Ondertussen pak en eet ik mijn ontbijt, maak ik mijn werktas en zijn kdv tas klaar en dan is het tijd om te gaan.

één jaar geleden

Jeetje, respect voor jou. Lieve mama en partner ben jij 😊 Hier een zoontje van 19 maanden die altijd rond 06.00 (of iets eerder 🥴) wakker is. Hij ligt dan eerst nog een tijdje te kletsen in bed, als ie gaat zeuren/brullen dan haalt een van ons hem eruit en maakt een fles. Wij staan altijd met z’n allen op eigenlijk. De fles drinkt ie bij ons in bed (omdat wij dat zo gezellig vinden haha) en daarna gaan we naar beneden. Dan drinken we capuccino met z’n drieën op de bank met Buurman en Buurman erbij 😂 Rond 07.00 gaan we omstebeurt naar boven douchen/aankleden en degene die beneden blijft zorgt voor ontbijt (pap) en na het ontbijt kleed ik mijn zoontje aan. En dan gaat een van ons werken (of allebei en gaat ie naar de opvang). Misschien kun je afspreken met je man dat jij in ieder geval 1 of 2 dagen even iets langer tijd voor jezelf hebt ‘s ochtends? Lijkt me super redelijk! 😊

één jaar geleden

Respect voor jou. Knap dat je het al zo lang volhoudt. Mijn zoontje is vaak rond half 7/7 uur wakker. Gelukkig kan ik hem als hij eerder als half 7 wakker is rustig in bed laten liggen. Hij is dan aan het kletsen en soms een mopper. Hij hoeft ook niet gelijk eten of drinken. Als wij hem er uithalen dan doen wij kleren aan en gaan dan naar beneden om eerst te eten en dan melk drinken. Maar op vrijdag gaat hij naar mijn moeder en dan gaat hij eerst in de auto om een half uur later te ontbijten 🙈

één jaar geleden

Jouw man boft maar met jou zeg! Ivm zwangerschap blijf ik langer op bed en ontbijt daar. Tussen 6:30 en 7:00 zoontje uit bed (hij is vaak wel eerder wakker, maar wordt vrij rustig wakker. Ligt dan een beetje te kletsen enzo) Die komt dan even bij mij in bed spelen. Mijn vriend kleedt zich ondertussen aan, ruimt de vaatwasser uit en pakt iets te eten voor mij. Daarna gaat hij met mijn zoontje naar beneden, verschonen en ontbijten. Als ik mijn ontbijt op heb, kleed ik mij aan en ga ik ook naar beneden. Voor de zwangerschap deden we het allemaal samen en stond ik dus ook meteen op. (Ging niet meer ivm misselijkheid)

VRIEND

één jaar geleden

Als ik werk begint de ochtend met een voeding in ons bed. Zodra hij dan weer slaapt, was en kleed ik mezelf aan. Als hij dan nog steeds slaapt, gaat de wasmachine en droger aan, en ga ik ontbijten tot ik hem hoor of het echt te laat wordt. Als hij al wel wakker is, mag hij ook mij heen spelen en doen tot ik klaar ben om hem aan te kleden en mee te nemen naar beneden. Hij ontbijt dan met de oppas, vaak na mijn vertrek. Als ik vrij ben, probeer ik hem ook weer in slaap te voeden in ons bed, maar zodra we allebei echt wakker zijn, ga ik dan toch maar opstaan. Eerst mezelf, dan hem, en beneden soms een filmpje aan terwijl ik mezelf bij elkaar raap en een ontbijtje voor ons twee verzin. Daarna gaat de tv uit en blijft hij meestal uit tot ik me verveel bij de middag voeding. Als mijn man en ik allebei vrij zijn, staat hij meestal vroeg op, legt de kleine bij mij voor een voeding, maar daarna is de kleine vaak zo druk dat hij met papa mee wil naar beneden. Dan kan ik vaak nog wat bijslapen of rustig (er) wakker worden.

één jaar geleden

Geen tweeling maar wel kindjes dicht op elkaar (3 in 2,5 jaar) de oudste is nu 4 dus die doet veel zelf peuter en dreumes verschonen en omkleden iedereen een broodje en melk en dan sprint ik zelf snel terug om op te frissen en om te kleden tas klaar maken mijn ontbijt bestaat uit koffie haha ik werk niet dus dat scheelt natuurlijk maar de oudste moet op tijd op school zijn dus moet wel doordeweeks rond 7 opstaan in weekend is wanneer de 1ste meld vaak ook rond 7 uur maar dan lekker relaxed🤭 me man werkt erg onregelmatig als die vrij is slaapt die ook uit eer hij wakker is en iets onderneemt heb ik ze alle 3 al klaar🙈 Mijn man hendelt ook 3 kids niet even gemakkelijk als ik zelf maar soms moet die wel als ik een afspraak heb oid kan ze niet overal mee naartoe nemen zolang het huis niet in fik staat en de kinderen nog ademen overleven ze het wel mannen leren het snelst door in het diepe gegooid te worden is mijn ervaring😅 en dan achteraf gaat het prima huis staat er nog kinderen leven nog en door.... ik zou vooral slapen wat je slapen kunt en misschien op je vrije dag met het middagdutje een uurtje meepakken? (mits ze tegelijk slapen natuurlijk)

één jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Geen tweeling maar wel kindjes dicht op elkaar (3 in 2,5 jaar) de oudste is ...
Klinkt ook heftig! Ja slapen / rusten doe ik inderdaad als ze hun middagslaapje tegelijkertijd doen. Anders heb ik pech. En op mijn werk ga ik ook ' in de auto of ergens waar t rustig is' ff liggen. Als ik dat niet doe.. Tja dan ben ik echt chagrijnig denk ik! Ja dat in het diepe gooien heb ik geprobeerd, maar hij heeft ook een vorm van autisme. Hij werkt fulltime en is ook erg moe, dus hij doet zijn best maar heeft gewoon vaak een voorbeeld nodig. Heeft soms ook kortsluiting als de kids tegelijkertijd krijsen. ( maarja wie niet) Blijft gewoon een uitdaging!

één jaar geleden

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik lees dat best nog veel mensen een fles geven. Ik voel me daar soms een beetje schuldig over omdat ze dat eigenlijk niet nodig hebben en ze dus beter moeten eten. Maar misschien moet ik dat helemaal niet als ' probleem' zien. Ik heb mijn kleren vandaag beneden aangetrokken, en iets relaxter gedaan. Mijn man is zich gaan aankleden en ondertussen heb ik de kids beneden aangekleed bij de tv. Vervolgens heeft hij ze weg gebracht naar kdv, en kon ik nog de laatste dingetjes voor mezelf doen. Ging best goed ( ze hadden ook wat langer geslapen, scheelt ook :)) !

één jaar geleden

Reactie op Miekoe

Klinkt ook heftig! Ja slapen / rusten doe ik inderdaad als ze hun middagsla ...
Ah ja lastig voor hem zijn geluiden heel intens wss (krijsende kinderen vind ik ook intens daar niet van haha) en op een niet meest hectisch moment van de dag hem even laten en desnoods op een briefje concreet en duidelijk schrijven zodat jij je ding kan doen? Je bent een topper hoe je met liefde voor je gezin klaarstaat maar af en toe heb je zelf ook iets nodig om op te laden! Het word ook makkelijker als ze ouder worden is het nog steeds stress ochtends maar ze kunnen dan een hoop zelf en dat scheelt echt!

één jaar geleden

Ik ben vaak uit mezelf vroeg wakker en heb dan al op m'n gemak ontbeten. Ons dochtertje wordt dan ongeveer om 8:00 uur wakker. Dan drinkt ze een papfles op haar kamer op de schommelstoel. Dan aankleden. (Ondertussen kleedt mijn man zich aan en laat de hond uit). Naar beneden, mijn man brengt haar dan naar het verblijf om 8:30. Dan ga ik me aankleden en begin om 9:00 uur met werken (ik werk vanuit huis). Op vrije dagen laat ik mijn dochtertje op de bovenverdieping spelen terwijl ik ondertussen snel douche, aankleed en opmaak (dat gaat wel heel hectisch).

één jaar geleden

Ik ben wel gezegend met een makkelijke dreumes. Rond 07:30 worden we vaak tegelijk wakker. Hoor hem dan gezellig kletsen door de babyfoon dan ga ik vaak even plassen en badjas aan. Hem verschonen en beneden (halfvolle) melk drinken. Tv gaat dan aan kan ik ook rustig wakker worden. Tussen 08:30/09:00 gaan we ontbijten. Vaak stofzuig ik daarna en doe wat kleine klusjes beneden. Meestal rond 09:30 aankleden en daarna gaan we vaak naar buiten, boodschappen of in de tuin spelen. Werk regelmatig avonddiensten dus doe de ochtenden rustig aan. En het scheelt dat mn kindje het ook fijn vind om rustig op te starten en niet gelijk honger heeft.

één jaar geleden

Die van ons wordt tussen half 8 - 8 uur wakker. Haal hem uit bed, verschonen en aankleden, broodje eten en nog even spelen en naar de opvang. Als ik heel eerlijk ben zou ik je man even aan de mouw trekken dat hij de kinderen 1 x per week in de ochtend oid doet en dat jij nog even kan slapen. Mijne is ook geen ochtendmens maar heb aan hem uitgelegd dat hij zich daar even overheen moet zetten omdat het niet om hem gaat maar omdat ik ook weleens langer wil slapen.

één jaar geleden

Bij ons ligt het aan de dag: - maandag en dinsdag maakt mijn man ons zoontje wakker rond 06:00. Ik blijf dan slapen totdat ik ga werken. En hij regelt alles voor mijn zoontje en zichzelf. En hij brengt hem naar de gastouder (mijn schoonmoeder). - woensdag is mijn vrije dag. Dan laat ik hem nu gewoon slapen zolang hij kan slapen. Soms is hij om 7 uur al wakker, soms om 8 uur. Dan kan ik hem meestal nog wel een halfuurtje laten liggen, waarin hij lekker aan het kletsen is met zijn knuffels. Dan kleed ik mij aan. En daarna gaan er samen ontbijten. Ik doe ook zwemmen, dan moeten we om kwart over 8 weg, dus maak ik hem rond 7 uur wakker als hij dan nog niet wakker is. - donderdag werkt mijn man met hem thuis. Mijn man werkt vaak al voordat mijn zoontje wakker is. Soms word hij wakker als ik nog bezig ben met klaar maken, dus dan haal ik hem als ik klaar ben uit bed. Vaak is dit tussen 7 en 8. Van de week sliep hij langer door en dan pakt mijn man hem zelf. - vrijdag komt mijn moeder hem ophalen om 8 uur. Vaak moet ik hem om kwart over 7 wakker maken, soms is hij al wakker. Dan geef ik hem eten. En zodra hij is opgehaald zorg ik voor mezelf. Dan blijf ik thuis werken, dus begin rond 8 uur en dan kan ik tussendoor ontbijten enzo. - in het weekend ligt het eraan. Vaak word hij tussen 7 a 9 een keer wakker. Ligt er echt aan. Meestal is mijn man er sneller uit dan mij. Op zaterdag regelt mijn man dan ook vaak eten voor hun. En op zondag kom ik ietsje later boven en ga dan ontbijt maken voor ons allemaal.