Hoi,
Ik vraag mij af hoe het bij andere mensen thuis gaat in de ochtend.
Mijn tweeling van 1,5 is vaak vroeg wakker. Tussen 6 en 7. Het zijn geen fantastische slapers, waardoor ik ook erg moe ben. En ja het zijn echte pittige dreumessen.
Als ze wakker zijn laten ze dit meestal luidkeels weten. Dit is dan ook de rede dat ik ze vaak er snel uithaal en meeneem naar beneden. ( Mijn man en buren kunnen dan nog even rustig verder slapen.)
Vaak hebben ze dan honger en ga ik met ze aan tafel voor een boterham. Na het eten kijken we een muziekje of filmpje. Ik kleed me dan later ff snel aan, meestal als mijn man zijn koffie opheeft. Maar hij geeft ook aan dat hij twee kinderen tegelijk niet goed aan kan. Dus dit aankleden gaat niet erg relax.
Wanneer ik moet werken laat ik mijn man wel meteen helpen, maar hij is in de ochtend niet voorruit te branden..
Ik zou natuurlijk nog eerder kunnen opstaan, maar als de kids nou langer slapen mis ik ook mijn slaap. En slaap kan ik juist ook gebruiken..
Hoe gaat jullie ochtend ritueel? Misschien kan ik er zo wat verandering erin brengen.