10 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het inderdaad niet nemen. Breekt alle vitamines af in je lichaam.. Ik slik antimetil , natuurlijk medicijn op basis van gember’ werkt perfect!

4 jaar geleden

Ik heb 9 maand geleden een maagverkleining gehad waardoor ik dit moest gebruiken tot maand 6 na de operatie maar sinds ik zwanger ben heb ik ook erg veel last van maagzuur enzovoort en mag ik de omeprazol gewoon weer gebruiken dit heeft geen consequenties voor de baby hebben ze tegen mij gezegd dus het is niet erg

4 jaar geleden

Hoi andere mommy to be! Vanwege mijn gastric sleeve (maagverkleining) slik ik al bijna 4 jaar esomeprazol 40 mg (is echt hetzelfde, net als pantropazol etc). Dit is zeker niet schadelijk. In overleg met de huisarts en/of verloskundige. Bij twijfel kan je altijd bellen naar de verloskundige of huisarts. Hopelijk heb je hier wat aan :)

4 jaar geleden

Ik slik het ook 20 mg mag eventueel 40 maar nog niet nodig geweest

4 jaar geleden

Ik slik al jaren omeprazol en met de zwangerschap mag dit ook gewoon gebruikt blijven worden dus als het helpt meid lkkr blijven nemen het kan absoluut geen kwaad!

4 jaar geleden

Ik gebruik ze al jaren ivm lekkende maagklep. Huisarts heeft het uitgezocht en ik mag het gewoon nemen. Ik neem het ook in de ochtend. Dan werken ze het beste de hele dag.

4 jaar geleden

Ik heb het ook sinds afgelopen maandag gekregen van de huisarts. 20mg en werkt echt perfect. Eindelijk geen last meer van maagzuur en maagpijn. Mijn huisarts en VK zeggen dat het geen kwaad kan☺️

4 jaar geleden

Oke zal mijn huisarts eens vragen! Heeft iemand ook de 10mg gewoon van Kruidvat ofzo of helpt dat niet zo goed

4 jaar geleden

Oke zal mijn huisarts eens vragen! Heeft iemand ook de 10mg gewoon van Krui ...
Dat is voor mij te licht. Ik heb 20mg

4 jaar geleden

Ik heb het vooral in het begin gebruikt. Begon met 10 mg en uiteindelijk 20 mg. Wat een verademing was dat. Nu sinds een week of 4 niet meer nodig. Gewoon lekker nemen. Is veilig volgens farmaceutische kompas