11 Reacties

3 jaar geleden
Dat noemen ze in het Engels witching hour. Aan het einde vd middag, begin vd avond hebben de meeste baby's een huiluurtje (hoewel het bij mijn zoontje ook langer dan een "uurtje" is hoor..).
Ik geloof dat ze dan alle indrukken vd dag verwerken ofzo.
Wat bij mijn zoontje meestal wel helpt (maar ook niet altijd) is als ik zachtjes tegen hem praat of zing en daarbij over zijn hoofdje aai of zijn handje vasthoud in een donkere kamer.

3 jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Dat noemen ze in het Engels witching hour. Aan het einde vd middag, begin v ...
Dat huiluurtje heb ik over gehoord inderdaad.. dat zou zeker ook kunnen.
Het is niet zo dat hij heel de tijd huilt, dat komt vaak pas na een paar uur, hij is dan gewoon oververmoeid denk ik.
Hij is eigenlijk van 16 tot 2230 uur ongeveer wakker, wat natuurlijk veel te lang is 😅

3 jaar geleden
Gisteravond, op advies van mijn schoonzus, extra flessen aangeboden. Zij dacht dat hij aan het clusteren was.
Ik geef flesvoeding dus ik dacht eigenlijk dat dit niet echt kon (alleen bij borstvoeding) en was bang hem te veel te geven aangezien hij sinds zondag alweer meer krijgt.
Toch geprobeerd en twee uur na de laatste fles van 150cc, 60cc aangeboden. Dit dronk hij helemaal op. Nog steeds sliep hij niet en hield hij zichzelf wakker.
Een uur later weer een flesje aangeboden en hiervan heeft hij 30cc op en viel tijdens het drinken als een blok in slaap.
Wellicht dat dit dus de oplossing is 🤷🏼♀️
We gaan het weer zien vanavond!

3 jaar geleden
Reactie op Leo7
Dat huiluurtje heb ik over gehoord inderdaad.. dat zou zeker ook kunnen.
He ...
Die van mij is ook vaak veel te lang wakker. Die wakkertijden staan ook in het boek Baby in een droomritme, maar daar staat ook bij: en lukt het niet, dan sla je het slaapje over en ga je door met het ritme (als in: dingen in vaste volgorde, dus niet op de klok),
bij ons is dat: verschonen, voeden, spelen, knuffelen, moe/slaperig in bed leggen, als hij gaat wakker zijn, lekker laten liggen, als hij gaat huilen, troosten: in bedje, als dat niet lukt, uit bedje, slaperig wegleggen, als dat niet lukt: laten slapen in draagdoek/op mij, bij hongersignalen gewoon gaan aanleggen en dan sla ik dus soms een verschoning over als dat nog maar kort geleden is.
Er is zeg maar een ritme waar we naar toe werken en dat een houvast geeft, maar meestal loopt het anders en dat is niet erg. Hazenslaapjes, 5 uur wakker lopen zijn, veel huilen/krampjes, er is altijd wel wat. Geeft niet, we proberen het de volgende 'ronde' gewoon weer

3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Overdag probeer ik haar de hele tijd in slaap te krijgen, en rond klokslag 17.00 u begint ze met huilen, bijna elke dag. Als we pech hebben duurt dat tot 22.00 uur, als we geluk hebben tot 19.00 uur. Wij doen hetzelfde als jullie. Prikkelarm maken, rustig met haar rondlopen. Eigenlijk werkt niets echt.
We hebben inmiddels maar geaccepteerd dat dit erbij hoor. Ze krijgt overdag veel prikkels binnen omdat ze zo alert is, dus waarschijnlijk moet dat er dan ‘s avonds uit. Als het goed is zouden ze er rond de 12 weken uit moeten groeien…

3 jaar geleden
Reactie op anoniem-465322
Hier precies hetzelfde! Overdag probeer ik haar de hele tijd in slaap te kr ...
Bij ons wordt ze trouwens ook woest van de draagzak, spuugt ze haar speen steeds uit, wil ze niet op schoot of tegen ons aan. Het enige dat werkt is als ze op haar buik op onze arm ligt en we met haar rondlopen. Inmiddels heb ik een flinke bicep 😂. Maar dat houd je geen uren vol, dus soms moet ze ook maar gewoon even huilen, het is niet anders.
Overigens bakeren we haar soms ook in en laten we haar dan even huilen, in overleg met het consultatiebureau. Dat werkt soms ook wel goed, dan is ze daarna helemaal weg.

3 jaar geleden
Dit heb ik ook heel lang met mijn zoontje gehad. (Nu 2 jaar) Toch wel erg temperamentvol karakter en alle prikkels komen heel hard binnen. Hij moest dat echt verwerken. Happybabycoach heeft veel positieve tips omtrent liefdevol slapen en veel ervaring (ook osteopaat)