13 Reacties

één jaar geleden

Hier geven we ook pap of warme fles in de ochtend. Hier is die niet zo van brood in de ochtend. 😅

één jaar geleden

Wij wisselen altijd af en onze dochter geeft soms ook zelf aan wat ze wil. Soms yoghurt met een stuk fruit, wafel (van havermout), havermout pap, ei met groentes, crackers echt vanalles wat geven we! Lekker uitproberen zou ik zeggen!

één jaar geleden

Wij geven op maandag ivm kinderopvang een fles pap in de ochtend. Iets anders redden we niet ivm dat meneer rond 07.00 wakker is en we 07.30u in de auto zitten. Overige dagen krijgt hij een fles melk na het wakker worden. Ca een half uur/uurtje later een boterham (soms thuis, andere dagen bij de opa’s en oma’s)

één jaar geleden

Ik wissel het af. Op mijn werkdagen omdat we vroeg weg moeten geef ik een flesje pap en op mijn vrije dagen krijgt ze een beker melk met een boterham. Ze vind beide lekker en op de vrije dagen heb ik meer tijd om haar rustig een boterham te laten eten☺️

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor, op mijn werkdagen geef ik onze dochter 150 ml melk met olvarit pap. Puur omdat dit minder lang duurt in de ochtend. Op de dagen dat ik of mijn partner vrij zijn krijgt ze een boterham met een beker melk als ontbijt.

één jaar geleden

Hier krijgt hij al sinds hij 10 maanden is ‘s ochtends 2 boterhammen. In het begin gevolgd door een fles melk, sinds hij 1 is met een beker melk erbij. Hij heeft ochtenden dat hij langzaam eet, dan haal ik soms de korstjes er af en gaat het wat sneller (4 dagen kdv dus we hebben niet heel veel tijd in de ochtend ;)). Maar eigenlijk is dat tegenwoordig nooit meer nodig. Ik denk dat oefening ook kunst (/snelheid) baart? Die 2 boterhammen zijn hier binnen 10 minuten weg, dus we zijn bijna altijd binnen een half uur na het wakker worden de deur uit 👍🏻.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Hier krijgt hij al sinds hij 10 maanden is ‘s ochtends 2 boterhammen. In he ...
Ah, ja.. we hebben vanmorgen voor de afwisseling maar eens 'n boterhammetje gegeven. Ze had in een kwartiertje toch al best een hoop op. Dus we gaan er gewoon wat meer mee oefenen. Ze eet het netjes zelf op, blijft schattig om te zien. Melk erbij heeft ze alleen geen zin in, maar goed. Zuivel krijgen we er op een ander moment wel in. Dank voor het delen van je ervaring 😊

één jaar geleden

Hier eet ons zoontje, 16mnd, warme havermout met een geprakte banaan met kaneel. Smult ie van. Hij is niet zo'n brood eter, begint dat nu pas echt lekker te vinden en laten we hem vooral nog mee eten met ons. De havermout gaat er altijd wel in.

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Hier eet ons zoontje, 16mnd, warme havermout met een geprakte banaan met ka ...
Ons dochtertje is ook geen brood eter. Hoe doen jullie dan tussen de middag? Wat geef je als alternatief?

VRIEND

één jaar geleden

Ik ontbijt ook nog steeds met havermout, dus dat hoeft niet persé vervangen te worden met brood. Ik wissel brood, havermout of yoghurt met fruit af in de ochtend en middag. Vaste prik blijft hier wel het brood, dagelijks.

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje is ook geen brood eter. Hoe doen jullie dan tussen de middag ...
Hij eet warm. Zowel op de opvang als thuis 🙃

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje is ook geen brood eter. Hoe doen jullie dan tussen de middag ...
O, en als er even niets warms voorradig is, krijgt ie wel brood. Dat eet hij dan wel (omdat 't niet dagelijks is).

één jaar geleden

Bij ons is het ook altijd pap, van de dm of olvarit