19 Reacties
MOD
vorige maand
Reactie op Marlot87
Oh neeeee! Hahaha nou goed vooruitzicht.
En uiteindelijk geen oogafwijking ...
Nee, helemaal niet, was alleen te verlegen.
Bij de 2e hadden we het ook verwacht, want die is heel dwars, maar dat ging dus heel goed. Ook al noemde hij 2 figuren het zelfde 😂 ze keurde het wel goed
VRIEND
vorige maand
Present!
We hadden een kadootje voor hem mee genomen om hem mee om te kopen om toch door te blijven gaan, en alsnog hebben we een 2e afspraak moeten zetten om het andere oog ook te kunnen testen.
Maar daar weten de oogartsen alles van! Je bent niet de eerste en niet de laatste.
4 weken geleden
Reactie op Hepziba
Oef, die oordruppel datum komt voor ons ook gestaag dichterbij... Hoe berei ...
Ik ben verpleegkundige en vaak ogen gedruppeld van kinderen. Wat vaak goed werk is met de ogen dicht druppelen. Ik liet het ook wel eens de ouders doen, mits zij dit zagen zitten. Zo zit er ook geen vreemde aan het hoofd van het kind. Je kan de ogen druppelen met ogen dicht. Je druppeld in de ooghoek die je ietsje naar beneden trekt/duwd zodat je net een randje van de binnenkant van het ooglid ziet. Je druppelt er een drupje op en laat het kind knipperen met de ogen. Dit knipperen gaat ook automatisch wanneer het kind de ogen weer opend. Je kan voorbereiding door een filmpje te kijken of te oefenen met een waterdruppel op de hand.
3 weken geleden
Bij ons zeiden ze er komt een klein drupje in je oog, we gaan hem even wassen. Ze mocht daarna ook tot 10 tellen en met een doekje deppen en dan was het “over”. Ging heel goed en viel me ook erg mee. Eindstand +4,5 op links dus een bril uitzoeken en over 3 maanden waarschijnlijk beginnen met afplakken. Ik had me hier op voorbereid en haar ook dus we gaan komend weekend een leuk montuur uitzoeken!
3 weken geleden
Reactie op Hepziba
Super goede tips! Heel erg bedankt!!!