11 Reacties

2 jaar geleden

Hier een oor die net iets meer flapt dan de ander. Bij geboorte zat er ook een gekke kromming in 1 oor. Nu ben ik dol op flapoortjes, dus ik hoopte stiekem dat de andere mee zou gaan flappen en de kromming eruit zou trekken. EN DAT IS GEBEURD 😍❤️😍. Vanzelf! Het zijn geen extreme flaporen, maar een beetje wel hoor! Ik vind flapoortjes echt ZO mooi!! Ik hoop echt dat het zo blijft en zijn hoofd er niet in groeit. Eh dus nee geen ervaring met stickertjes etc 😅

VRIEND

2 jaar geleden

Die van ons heeft ook een klein schattig pixie oortje 💖 Het cb zei in de kraamweek al dat dit afgeplakt kon worden met zacht tape uit de verbanddoos. Mijn man wilde het heel graag corrigeren, dus we zijn gaan plakken. Maar het betreft een vettige oorschelp die je vastplakt aan hoofdhuid met de eerste haartjes. Ging dus niet altijd even goed en moest regelmatig bijgewerkt worden. Werd ook snel vies. Het heeft wel iets geholpen, maar heb wel verder gelezen over dit soort oorspalken op ziekenhuis websites. Hoe eerder je begint hoe korter je hoeft te plakken. Maar na de 6e week ofzo is het te ver uitgehard en heeft starten geen nut meer.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Die van ons heeft ook een klein schattig pixie oortje 💖 Het cb zei in de k ...
Omg so cute 😍

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Die van ons heeft ook een klein schattig pixie oortje 💖 Het cb zei in de k ...
Dan zal ik het best zo laten zeker? Aangezien ze 8 maanden wordt. Mooie foto van jullie trouwens 🤗

VRIEND

2 jaar geleden

Hier begint de knik er langzaam steeds verder uit te groeien. Ik kan het oorschelpje nog wel naar binnen vouwen, maar het lijkt nu stabieler en natuurlijker normaal naar buiten. Hoe zijn de oortjes bij jullie inmiddels?

2 jaar geleden

Ik heb deze week toevallig advies hierover gevraagd bij het consultatiebureau. Mijn man had als kind ook flaporen, blijkt nu, hahaha, en ons zoontje heeft het dus ook. Bij mijn man is t vanzelf goedgekomen, maar hij wil niet dat ons zoontje later gepest wordt met zijn oren. Ik heb dus gevraagd vanaf welke leeftijd je een correctie kan doen. Volgens de jeugdarts is dat met 5 jaar. Dan hebben oren nl zo goed als hun volwassen vorm en grootte en het kraakbeen stevig genoeg is om gevormd te worden. Maar goed, grote kans dat t bij ons zoontje niet nodig gaat zijn.

2 jaar geleden

De beetje flaporen zijn helaas weg 😢 Alsof zijn hoofd in zijn oren gegroeid is of zo. Vet gek.

VRIEND

één jaar geleden

Hoe staan de oorzaakjes er nu voor? Hier eigenlijk geen verandering meer. Hij staat standaard in een deukje maar als je hem uitdeukt blijft het ook zitten.

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hoe staan de oorzaakjes er nu voor? Hier eigenlijk geen verandering meer. H ...
SO CUTE!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

SO CUTE!
I KNOW 🥰🥰🥰

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

SO CUTE!
Het is ook echt mijn favoriete oortje! Echt een kleine pixie!