14 Reacties

één jaar geleden

Is het niet mogelijk dat je hem juist te vroeg na bed doet?? Hoe zijn z’n slaapjes overdag?? Bij mij dochter hielp het namelijk heel goed door middag slaap beetje te korten en s’avonds iets later half 8 na bed zodat ze toch de energie kwijt komt. Maar heb hier ook slaap problemen hoor die van mij is ook 20 maanden en slaapt goed in maar word veel huilend overstuur wakker en dan beland ze uiteindelijk bij ons in bed.

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Gewoon volhouden en houden aan je rituelen. Zelf rustig blijven. Denk dat het goed is om wel met een schuin oog te kijken naar of hij niet al toe is aan een peuterbedje.

één jaar geleden

Hoeveel dutjes doet hij overdag nog?

één jaar geleden

Reactie op Barbara1989

1 dutje van ongeveer 2 uur.

één jaar geleden

Reactie op wennwenn

Is het niet mogelijk dat je hem juist te vroeg na bed doet?? Hoe zijn z’n s ...
Hij slaapt overdag nog 1 dutje van ongeveer 2 uur. Ben nu inderdaad proberen 7 uur naar boven en dan half 8 in bed maar ook dan nog helemaal overstuur en rond half 7 begint hij al wel in z’n ogen te wrijven dus lijkt wel moe.

één jaar geleden

Lekker warm badje helpt soms ook goed

één jaar geleden

Hier ook! Bij ons is het een kwestie van duidelijk zijn. Ze zijn echt aan het uittesten op deze leeftijd 😶

één jaar geleden

Reactie op Barbara1989

Hier ook. Voor haar grote zus naar school ging deed ik haar om half 1 naar bed maar omdat we haar zus om 1400 al op moeten halen ben ik dat gaan vervroegen naar half 12. En opeens slaapt ze in de avond ook beter. Dus miss iets vroeger op de dag het dutje doen?

één jaar geleden

Hier sinds een week ook ineens helemaal omgeslagen. Ineens rond 05.45-06.00u wakker (was 07.30u) en in de avond niet willen slapen🥴 Geen tips helaas.. wel heel herkenbaar

één jaar geleden

Is hier ook geweest n paar maanden terug. Als ik dan terug naar zn kamer ging werd hij stil en als ik m eruit haalde was het n feestje kletsen en spelen. En hij was duidelijk wel moe. Wij hebben hem hoe lastig ook gewoon genegeerd. Wel af en toe even je stem laten horen door de babyfoon. Binnen 30 min was hij stil en de dag erna al binnen 10. Na 3 dagen geen problemen meer

één jaar geleden

Dit is zo herkenbaar! Wij hebben hier ook al weken last van. Overdag hebben we niet echt moeite, maar begint vooral in de avond. Hij is dan hartstikke moe, maar wilt niet slapen. Zoals hierboven wel vaker is genoemd heeft die van mij ook dat hij wilt spelen, aan zijn slaapzak aan het trekken is en gooit zichzelf neer om vervolgens te lachen. Ik denk dat het een fase is. Zijn grenzen aan het opzoeken en aan het kijken hoe we erop reageren. Hun wereldje wordt ook veel groter en hebben meer indrukken te verwerken. Het gekke is dat het bij onze gastouder zonder moeite gaat 🤭. Misschien vreemde ogen dwingen? Gecontroleerd laten huilen werkte bij ons niet. Toen we terug kwamen werd hij wel rustiger maar bleef huilen. Kortom ik heb zelf geen tips. Het is om frustrerend van te worden soms haha.

één jaar geleden

Hier ook ineens ! Nooit gehad...

één jaar geleden

Gelukkig gaat het sinds een paar dagen beter en krijg ik hem rustig, maar die slaapzak aantrekken savonds… dat is een ding 😅

één jaar geleden

Hier ook, wij hebben bij elke fase een drama Queen met slapen gehad. We waren zo blij dat het heel erg lang goed ging met slapen. En ineens... begon ze uit bed te klimmen. Nu gaat het wel weer maar ben benieuwd hoelang deze fase duurt. Onze is dochter is van november 21 en heeft overdag altijd slecht geslapen maar met 1,3 jaar slaapt ze helemaal niet meer overdag. Sporadisch een middagslaapje als ze heel moe is. Dus die avond is voor ons extra belangrijk dat ze goed slaapt.