28 Reacties

4 jaar geleden
Een wattenstaafje met alcohol of sterilon er op en dan net zo lang wrijven tot de blaas kapot is. Dan is het direct ontsmet en kan het gaan herstellen zonder door te smetten.
Ik had eerst heel vaak heel lang koortslip doordat het elke keer weer hersmet werd. Sinds ik dit doe niet meer dan een paar dagen last van.
Stel voor dat je nu gaat bevallen dan een mondkapje op zodra je je kindje in handen neemt. Zodat je niet perongeluk een kusje kan geven

4 jaar geleden
Reactie op Ger89
Een wattenstaafje met alcohol of sterilon er op en dan net zo lang wrijven ...
Bedankt voor de tip! Klinkt alsof dat heel erg gaat branden haha!
Hoop zo dat het niet doorzet en ik de kraamweek met een mondkap door moet brengen..

4 jaar geleden
Reactie op IreenK
Compeed lippleisters!! Bij mij was het binnen een week “weg”
Bedankt voor de tip!

4 jaar geleden
Reactie op Janii
Ja pure alchol
Zodra er echt blaasjes zitten? Ik voel het nu alleen branden en iets roder..

4 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Klinkt alsof dat heel erg gaat branden haha!
Hoop zo ...
Het is even een vervelend gevoel. Omdat je het ontsmet zodra het open is. En ja dat prikt een beetje. Maar dan is het gelijk niet meer besmettelijk (ook al zou ik zeker uitkijken tot het genezen is). Dit kan zodra er een klein blaasje ontstaat

4 jaar geleden
Oeeh vervelend. Ik heb al van kinds af aan last van koortslippen en wat mij altijd helpt is om direct 'purol' (uit blikje) op te smeren. Direct als je het op voelt komen en dit herhalen totdat het gevoel weg is. Helpt mij altijd heel erg! :)

4 jaar geleden
Zodra er echt blaasjes zitten? Ik voel het nu alleen branden en iets roder. ...
Ja zodra ik het voel opkomen tot het opdroogt, dept ik met een wattenschijfje met pure alcohol er tegen aan, met een paar dagen is het bij mij dan weg.
Andere creme of stickers duren mij te lang voor het weg gaat.

4 jaar geleden
Reactie op Novemberwondertje
Oeeh vervelend. Ik heb al van kinds af aan last van koortslippen en wat mij ...
Bedankt voor de tip!!

4 jaar geleden
Reactie op Sb1989
Ik heb altijd veel baat bij Lysine tabletten (1000mg) en de Herpotherm werk ...
Oja lysine kan ik na de zwangerschap wel weer gebruiken.. helaas wordt het tijdens de zwangerschap niet aangeraden ivm geen onderzoek naar gedaan.
Ik ga eens kijken naar de herpotherm. Dankje!

4 jaar geleden
Reactie op Roza96
Als er nog geen blaasjes zitten kan je ook tandpasta opsmeren, dit helpt bi ...
Dank!!

4 jaar geleden
Als ik het voel opkomen gebruik ik meteen enchina force druppels op die plek, werkt echt heel goed, zit ook alcohol in wat ontsmet. En als het ingedroogd is smeer ik er een dikke laag zovirax op. Even afkloppen maar het is bij mij al jaren geleden dat het heeft doorgezet in een ‘echte koortslip’.

3 jaar geleden
Reactie op JoJuLi
Langs bij dokter. Die kan aclovivir voorschrijven. Sommigen mogen tijdens z ...
Weet je ook welke? Ik heb nu ook ineens een opkomende 😫😖😑

3 jaar geleden
Iemand ervaring met gebruik valaciclovir aurobindo tijdens de zwangerschap??