8 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter gaat 2x in de week en zij vindt het helemaal fantastisch. Ze gaat wel al vanaf dat ze 3 maanden is (ook 1,5 nu). Ze slaapt daar beter dan thuis. Daar nog 2x op een dag en thuis 1x doordat ze daar meer prikkels krijgt dan thuis. Soms is het langer slapen wat lastiger omdat ze met meerdere kindjes op een kamer slaapt en dan wil ze nog wel eens wakker worden van andere kinderen.
Mijn dochter is ook heel ondernemend en ze laten haar daar heel vrij in, veel naar buiten en veel klimmen en klauteren onder toezicht. Ik ben er echt heel tevreden over, zij heeft het naar haar zin en komt elke dag weer vrolijk terug
één jaar geleden
Reactie op MABW
Precies hetzelfde hier! Echt geen woord aan toe te voegen haha. Ze komt ech ...
Ja heerlijk. Al helpt het ook wel mee dat de leidsters zeggen; nou doe mij er maar nog 10 van haar. Ze zijn allemaal zo lief tegen haar en betrokken. Elke avond als ik haar ophaal weer een feest om te horen wat ze nu weer uitgevreten heeft 😂
één jaar geleden
Mijn zoontje vind het erg leuk op de opvang. Hij speelt heerlijk en vindt het leuk om kinderen om hem heen te hebben. Komt altijd vies terug en ik vind dat een heel goed teken, dan heeft hij heerlijk gespeeld en gegeten. 🤭 Hij slaapt ook hetzelfde daar als thuis.
Werk zelf ook op een kdv en merkt wel dat soms kinderen anders kunnen slapen als thuis. Sommige die thuis slecht slapen kunnen bij ons soms goed slapen of andersom. Weet dat dit soms kan. Omdat mijn zoontje maar 1 dag gaat maak ik mij hier niet druk om.
Qua leeftijd kan 1,5 wel een "lastige" leeftijd zijn om op een kdv te starten, maar weet dat hij moet wennen mocht het na een paar keer niet goed gaan. Hij moet wennen aan de omgeving en de leidsters. Dit heeft tijd nodig
één jaar geleden
Hier ook alleen maar lof voor de opvang!
Gaat ook vanaf 4 maanden al en heeft uiteraard ook wel eens moeilijke periodes, maar hij eet, slaapt, speelt en ontwikkeld zich daar goed! Soms merk ik dat die daar weer iets geleerd heeft. Ook doen ze veel leuke knutsel activiteiten en gaan ze nu veel naar buiten.
Wat net gezegd werd: wennen kost wel even tijd.
VRIEND
één jaar geleden
Onze kleine knul gaat één dag per week naar Partou. Hij zit daar gelukkig op een kleine groep dat net opstart, met 2 leidsters op 5 kids. Hij heeft 2 leeftijdsgenootjes en went inmiddels best aardig.
Bij afscheid neemt de leidster hem even in de werken tot ik weg ben en hij getroost is. In het begin mocht hij zelfs af en toe in slaap vallen op de leidster, maar inmiddels gaat het slapen daar al wat beter. Hoewel hij nu ook wel eens Kiekeboe speelt met zijn vriendje daar in de slaapkamer ipv slapen! 🤣