11 Reacties
één jaar geleden
Hi! Hier hetzelfde. Ik heb het een keer bij het consultatiebureau nagevraagd en daar zeggen ze inderdaad dat je de nachtvoedingen moet stoppen. Hun advies, laat papa troosten als het kindje snachts wakker wordt. Tja, dan zijn we dus uren in de weer en ik heb niet de ruggengraat om het vol te houden. Maar wellicht dat het voor jou een goede tip is? Overigens zijn wij inmiddels terug naar zo’n 2 voedingen per nacht inmiddels, zonder iets te doen. Iets in mij denkt dat het kindje vanzelf afbouwt en beter gaat eten als het er aan toe is. Maar ik snap je wanhoop. Geen echte tips helaas, maar misschien is het goed te weten dat je niet alleen bent?
één jaar geleden
Reactie op Totempaal
Hi! Hier hetzelfde. Ik heb het een keer bij het consultatiebureau nagevraag ...
Bedankt voor je reactie ! Ik had ook een advies van CB gekregen om met de nachtvoedingen te stoppen maar ik zie dat nog niet voor me moet ik eerlijk zeggen..ons zoontje wil ook niet door papa getroost worden als hij ‘s nachts wakker is ,ik weet het even niet meer. Ik hoop ergens dat hij uit zichzelf wat minder wil eten ‘s nachts.
Duurde deze fase ook zo lang bij jullie?
één jaar geleden
Onze dochter is ook 15 maanden, het is hier vanaf 4 maanden tot niet al te lang geleden heel veel opstaan geweest. Dus best lang. Ik heb haar veel bij me in bed gehad zodat ik nog een beetje kon slapen terwijl zij drinkt. Ik weet niet precies wanneer het is omgeslagen… enige nadeel is nu dat als ze wakker wordt drinken vaak niet meer de oplossing is en we dus vaak wel 2 uur in de weer zijn voordat ze weer gaat slapen, dus of dit nou beter is?
VRIEND
één jaar geleden
Helemaal exact hetzelfde hier, behalve dat hij ook vaker overdag drinkt, als ik thuis ben.
Ik las ook overal dat het vanzelf minder zou worden, maar na een half jaar was het me duidelijk dat dat in ons geval blijkbaar lulkoek is...
Ik ben ook heel slecht in weigeren, en ons zoontje wil ook echt niet door papa getroost worden 's nachts. Papa is ervoor om hem naar mama te brengen...
Het is me inmiddels wel gelukt om de nachtvoedingen naar 2 terug te brengen door een badjas aan te trekken om easy access te voorkomen, en hem gewoon te troosten zonder borst, tot er 2,5 tot 3 uur tussen de voedingen zit. Dan mocht hij weer drinken. Als hij ziek is, is dit een ander verhaal, maar hij komt nu steeds weer netjes terug op 2x per nacht.
Omdat ik nu zelf ook steeds vaker ziekjes ben, ga ik nu op dezelfde manier alle nachtvoedingen eruit gooien in een maand tijd, dit de tussentijden steeds iets te vergroten. Ik zit nu op dag 5 en tot nu toe heb ik hem nog geen enkele keer hoeven te weigeren omdat hij er zelf nu ook steeds wat langer tussen lijkt te laten.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Helemaal exact hetzelfde hier, behalve dat hij ook vaker overdag drinkt, al ...
Ik zou ook blij zijn met maar 2 voedingen per nacht 😊
Eet jouw zoontje graag overdag? Ik bedoel vast voedsel .Ons zoontje eet nog steeds heel weinig en ik vraag mij vaak af of het door die nachtvoedingen komt …
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Mummy2021
Ik zou ook blij zijn met maar 2 voedingen per nacht 😊
Eet jouw zoontje gra ...
Nope, hij eet hier ook nog steeds heel weinig.
Ik ben zeeeeker blij dat het nu (meestal) maar 2x pn is ipv 3/7, maar helaas, hij eet nog steeds echt slecht overdag. Behalve als ik werk. Dan wil hij overdag geen borstmelk en eet daardoor wat meer dan anders, maar nog steeds lange na niet wat het 'hoort' te zijn...
Meestal bij mij maar een kwart stuk fruit, 1 tot 2 stukjes brood (het beleg eet hij er eerst wel grotendeels vanaf), een kwart kommetje pap of yoghurt en 3 happen avondeten. En een half bekertje water, max... Wel de nodige koekjes en fruitsticks, die we dan maar uit wanhoop gewoon geven als hij erom vraagt. Maar verder is het bv voor en na, als ik niet werk...
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Nope, hij eet hier ook nog steeds heel weinig.
Ik ben zeeeeker blij dat he ...
Zooo herkenbaar, mijn zoontje eet ongeveer hetzelfde als hij een “goede”dag heeft…ik merk dat hij de laatste tijd minder borstvoeding overdag wil daarom zit ik ook te twijfelen of het verstandig is om die nachtvoedingen af te gaan leren want dan krijgt hij nog minder voedingsstoffen binnen ,lastig …