12 Reacties

3 jaar geleden

Pasta snijd ik in kleine stukjes. Dit maak ik vaak met courgette, Obergine en tomaat met wat Brocoli ernaast dat hij uit zijn hand kan eten of avocado. Bulgur maak ik met verschillende Groente, de ene keer maak ik er een soort linzen stoofpot van met Bloemkool, tomaat en linzen. De andere keer doe ik het heel makkelijk met gewoon Brocoli erbij. Ik moet wel zeggen dat ik echt een hele makkelijke eter heb dus hij eet vrijwel alles maar ik wissel het heel erg af. Je kan ook Zoete aardappel proberen. Op dit moment eet mijn zoontje (nog) volledig vegetarisch dus qua vlees kan ik je niet helpen. En ik prak tegenwoordig heel veel groente en sommige dingen zoals worteltjes, Brocoli, bloemkool en avocado geef ik hem in zijn handje zodat hij ook op die manier leert eten en dat gaat eigenlijk heel goed hij krijgt er alleen wat minder van binnen omdat dingen sneller vallen. Dit heet officieel de rapley methode of kleintjes methode volgensmij dus daar zou je ook meer over kunnen opzoeken

3 jaar geleden

Hier is ze dol op pasta 馃槏 Ik bak dan een uitje, knoflookje, een courget, een paprika, een wortel gaar. Ik doe er dan pastakruiden doorheen (uit een potje zonder zout). Dan doe ik er tomaten bij en als alles gaar is doe ik er gekookte macaroni doorheen. Dat deed ik dan half half blenderen. Ik hield t grof zeg maar. Nu ga ik hem weer maken, maar wil dan de macaroni heel laten en de saus grof... ze wil hier inmiddels wel echt wat te kauwen hebben zeg maar 馃き Maar hier op deze manier een groot succes!

3 jaar geleden

Reactie op Nitij

Hier is ze dol op pasta 馃槏 Ik bak dan een uitje, knoflookje, een courget, e ...
Dankje! Duidelijk! Is ui en knoflook altijd goed gegaan qua buikpijn enzo? Ik twijfelde of hij dat al mocht nlk馃 en hoeveel gram pasta hou je aan voor een baby?

3 jaar geleden

Reactie op Littlebutterfly

Pasta snijd ik in kleine stukjes. Dit maak ik vaak met courgette, Obergine ...
Mix je de courgette, aubergine en tomaten dan met de staafmixer? En "prak" je de bulgur nog of geef je dat zo? Hoeveel gram bulgur hou jij aan voor 1 portie? Hier ook een makkelijke eter gelukkig! En ook vega (thuis tenminste, heb op de opvang toch maar voor ook vlees en vis gekozen)

3 jaar geleden

Onze dochter is 9maanden en eet paste in vorm hoe we hem kopen. Snijden er niets aan, behalve spaghetti. Kindjes zijn vanaf 6maanden prima in staat stukken te eten

3 jaar geleden

Wij eten hier vaak fussili die hij zelf oppakt en eet. Sausje erbij en klaar. Hij vind het heerlijk en ik heb altijd m鈥檔 handen vrij 馃槈

3 jaar geleden

Reactie op Pirrie

Mix je de courgette, aubergine en tomaten dan met de staafmixer? En "prak" ...
De groente doe in inderdaad vaak nog met de staafmixer, de Bulgur laat ik zoals het is. Meestal hou ik 75/100 gram aan en vul ik de rest tot 200g aan met groente maar het gebeurd ook regelmatig dat ik het een beetje op gevoel doe of expres wat meer maak en dat gaat dan in een potje voor in de vriezer of de volgende dag

3 jaar geleden

Reactie op Pirrie

Dankje! Duidelijk! Is ui en knoflook altijd goed gegaan qua buikpijn enzo? ...
Ik ben eerst met bosui begonnen, toen gewone ui en toen knoflook erbij. Heb het opgebouwd, maar nooit iets van krampjes gemerkt. Ik doe de pasta niet wegen eerlijk gezegd 馃き Maar ik zorg wel dat er meer saus is dan pasta 馃榿 en ze eet vooral nog vega hier, maar je zou er ook gehakt doorheen kunnen doen.

3 jaar geleden

Wij geven ons kindje stukken eten. Spaghetti was geen succes, maar bijv Fusili gaat wel goed. We doen er dan tomatenpuree doorheen met ui en courgette. Ze vindt ui lekker en nooit last van gehad 馃

VRIEND

3 jaar geleden

Hier alle pasta gewoon heel, met de saus (gekookte gepureerde groente en tomaat) er overheen. Geen kaas, inderdaad. Maar wel vaak ui en knoflook. Heeft hij nooit last van gehad. Vaak geef ik hem wat gepureerde groente, eventueel met wat fijngemaakte kip, en dan verse rijst uit onze pan erdoor. Vaak ook gekookte of gestoomde stukjes groente, als dat is wat wij eten.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ik ben eerst met bosui begonnen, toen gewone ui en toen knoflook erbij. Heb ...
Yes! Gehakt erdoor vind die van ons ook heerlijk! Noodles ook, trouwens (zie foto) dus je kunt ook op de Aziatische tour (ketjap en sojasaus even weg laten, evenals eventuele noten en kroepoek)

3 jaar geleden

Het eten van pasta in welke vorm dan ook is ook echt mega goed voor de motoriek. Een stukje bulgur van je blad afpakken best wel een uitdaging de eerste keer 馃槀 Hier ook gewoon alles met ui en knoflook al let ik wel op dat het niet mega overheerst. Voor hapjes in de vriezer doe ik soms inspiratie op door hapjes uit de supermarkt. Zo heeft mAmadeli bijvoorbeeld de combinatie bietjes pompoen en couscous. Ik mix niet zoveel meer maar ik gebruik vaan wel de stamppot stamper