16 Reacties

7 maanden geleden

De Timio op een hoge kast zetten zodat hij er niet bij kan een idee?

7 maanden geleden

wij hebben ook een Timio en ons zoontje zat in het begin ook constant aan de instellingen. uiteindelijk een paar nieuwe uitbreidingssets gekocht en nu luistert hij wel heel graag. wij hebben de basis, de 2 en de kerst disk. ik weet niet hoe lang je het al hebt, maar ik zou het wat tijd geven. De disks met de autos en dieren in combinatie met de "met vragen functie" zijn wel leuk!

7 maanden geleden

mag ik vragen hoe jullie erachter zijn gekomen dat er sprake.is van een taalachterstand? Hier een kleine die niet veel zegt.. wel iets maar als ik sommige moet geloven spreken er kinderen op deze leeftijd al met hele zinnen?

7 maanden geleden

Reactie op T6543

mag ik vragen hoe jullie erachter zijn gekomen dat er sprake.is van een taa ...
Hoe oud is je kindje?

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Hoe oud is je kindje?
2 jaar en... bijna 3mnd

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Hoe oud is je kindje?
overigens wel veel oorontstekingen gehad (gaat nu sinds paar maand wat beter)… maar dat is denk ik wel de reden waarom ik me wat extra zorgen heb... ook omdat hij vaak verkouden is en ik bij mij zelf weet dat dit bij mij snel resulteert in minder goed horen

7 maanden geleden

Reactie op T6543

2 jaar en... bijna 3mnd
Mijn zoontje is exact even oud en die spreekt wel al redelijk in zinnen. ik denk dat ieder kind dat op zijn eigen tempo wel leert. In het geval van de originele poster hier denk ik dat het te maken heeft met de buisjes. (ik denk dat dat gedaan wordt om gehoorproblemen/gedeeltelijke doofheid aan te pakken) dan is het vrij normaal dat een kind een spraakachterstand heeft. Gaat je kindje naar de crèche, veel kindjes van hun leeftijd rondom hen, oudere broers/zussen, lees je er veel boekjes mee,... dat zijn allemaal dingen die meespelen bovenop het ritme van je kindje.

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Mijn zoontje is exact even oud en die spreekt wel al redelijk in zinnen. ik ...
Maar wat is redelijk in zinnen? want ik versta hier toch echt wel onder dat je er een gesprek mee kan voeren zoals jij en ik doen.... En met niet veel bedoel ik hij zegt veel namen van dieren en spreekt af en toe met 2 woorden maar dat is het en is in mijn ogen niet viel tov iemand die in hele zinnen spreekt

7 maanden geleden

Reactie op T6543

Maar wat is redelijk in zinnen? want ik versta hier toch echt wel onder dat ...
tgohhhh, Ik kan daar wel redelijk mee praten. "Aster vandaag verkleed als prinsesje. Vince als spook." "Mama hoofdpijn. Aster mama kusje gegeven op hoofd" dat waren de gesprekjes van deze avond 😅 De laatste weken lukt dat allemaal wel echt goed, zonet ook een boekje samen gelezen waarin hij woorden als "heks, spook, nachtzoen, glaasje water,..." allemaal zelf kon zeggen zonder hulp. Aster is wel altijd al snel geweest om vlak van spraak, veel kindjes in de crèche staan zo ver nog niet als hem. als je je echt zorgen maakt kan je misschien eens luisteren bij een logopedist of eerst al eens bij Kind en Gezin of zo?

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

wij hebben ook een Timio en ons zoontje zat in het begin ook constant aan d ...
Wij hebbeb het ongeveer 1,5 week, maar hij doet niets anders zls de disc af halen...

7 maanden geleden

Reactie op Zeycat

Wij hebbeb het ongeveer 1,5 week, maar hij doet niets anders zls de disc af ...
De eerste weken had mijn zoon er weinig of geen interesse in. Ik zou het wat tijd geven. Misschien ne keer een speelgoed rotatie proberen waarbij de Timio even weggaat en binnen twee weken opnieuw introduceren met een nieuwe speelgoed rotatie?

7 maanden geleden

Reactie op T6543

mag ik vragen hoe jullie erachter zijn gekomen dat er sprake.is van een taa ...
Hij is ondertussen bijna 27 maanden. Op de leeftujd van 18 maanden sprak hij niet en de kinderarys zei dat als hij op de leeftijd van 2 jaar nog geen 5 woorden zegt dat hij dan onderzocht moet worden. Hij had toen ook toevallig een oorontsteking en de kinderarts zei toen ook dat hij vanaf 4 ontstekingen beter naar de kno-arts moet gaan. Hij had toen ook zijn 4de oorontsteking. De kno-arts heeft hem eind juni 2023 buisjes geplaatst omdat hij veel vocht achter zijn trommelvlies had. Ze dachten dat hij daardoor niet sprak. In september sprak hij nog steeds niet en ik ben nog eens bij de kno-arts geweest om zijn gehoor te laten testen en het bleek in orde te zijn. De kno-arts heeft een doorverwijzing naar centum ontwikkelingsstoornissen gedaan omdat hij nog steeds niet sprak. Enkele weken geleden had hij een controle bij de kno-arts om zijn buisjes te laten na kijken, deze bleken los te zitten. Deze keer zei hij weer dat het waarschijnlijk de oorzaak is van zijn spraak en hij heeft vorige week vrijdag heeft hij nieuwe buisjes gekregen. Hij zegt nu alleen ja, hmm lekki(lekkerr), aaien, mama, papa, umba (bumba), oema(oma), die, da, eeeh kaka en eet in het turks eet. Terwijl hij enkele maanden geleden niets zei...

7 maanden geleden

Reactie op T6543

overigens wel veel oorontstekingen gehad (gaat nu sinds paar maand wat bete ...
Bij mijn zoontje is ook bijna 27 maanden en heeft ook veel oorontstekingen gehad en hij is ook vaak ziek...

7 maanden geleden

Reactie op Zeycat

Bij mijn zoontje is ook bijna 27 maanden en heeft ook veel oorontstekingen ...
Wij hebben te horen gekregen dat hij ook buisjes gaat krijgen, maar ook zijn neusamandelen worden weggehaald. Ze gaf aan dat dit standaard is wanneer er een vermoeden is op een taalachterstand. Het rare is dat hij wel veel begrijpt bij ons, dus als we hem een concrete taak geven en hem aankijken dan doet hij het, En ze zag natuurlijk ook dat er vocht zat en hij moeizaam ademt en groen snot had. duurt alleen nog even voor het gaat gebeuren jij nog tips voor de operatie?

7 maanden geleden

Reactie op T6543

Wij hebben te horen gekregen dat hij ook buisjes gaat krijgen, maar ook zij ...
Ik heb gevraagd om ons te contacteren als er iemand afgemeld zal worden waardoor hij op 2 februari de buisjes kreeg. In plaats van de 23ste. Het is gelukkig een korte ingreep van maximum 20 minuten. Toen we terug thuis waren merkten we niets aan hem. Ze hebben hem voor de operatie iets rectaal toegediend, daar was hij rustig van geworden maar ook precies zat. Ik weet niet of ze het bij je zoontje ook gaan doen of niet, want bij de eerste buisjes hebben ze dat niet gedaan. Ik adviseer je om je zoontje niet alleen te laten lopen of staan als ze het zullen doen want hij kan er draaierig van worden. De oortjes moeten goed droog blijven. De kno-arts had ons druppels voorgeschreven voor het geval dat hij lopende oren zal krijgen. Alles is bij ons goed verlopen, de na controle was ook goed. Hij probeert ondertussen na te zeggen.