28 Reacties
één jaar geleden
Ik begrijp je man hier wel in. 🙈 met dit weer zijn we bijvoorbeeld heerlijk in de tuin aan het spelen. UV pakje aan(bijvoorbeeld van de Hema), insmeren met INCIA SPF50 (dit is een gifvrije en echt goede zonnebrand). Ik zou zonnebrand van Zwitsal en Naïf etc. heeeeel erg vermijden. Zonnehoedje/uv hoedje op. Daarnaast niet vergeten dat de zon juist ook heel goed is voor de mens! En alles met mate, na een poosje even de schaduw opzoeken en het zo afwisselen.
één jaar geleden
Zon is juist ook hartstikke gezond!!
Idd goed smeren (al zou ik niet weten warom naif slecht is, vorig jaar in Egypte geen problemen mee gehad), maar een uv pakje kan geen kwaad als je je zorgen maakt erover. En goed smeren en genieten, laat de vitamine D maar komen! En op het terras een tafeltje onder een parasol pakken, geniet!
één jaar geleden
Hier ook 19 maanden. Gaat met dit weer lekker de hele dag naar buiten. Uiteraard goed insmeren, dan is er niks slecht aan de zon. Als het nou dadelijk van de zomer echt 35 graden is dan vind ik het een ander verhaal, dan laat ik haar niet op het midden van de dag pal in de zon, maar wel lekker onder een parasol
één jaar geleden
Sowieso slaapt onze knul tussen 12.30-15.00u waardoor hij het grootste gedeelte van de tijd al uit de zon is. Verder brengen we de hele dag door in de tuin en buiten🙈 lekker frisse lucht en vitamine D!
In onze tuin hangt zijn schommel in de schaduw en zijn watertafel staat ook in de schaduw. Plus er staat een parasol op.
We smeren hem in met factor 50, vanaf dat hij wakker wordt in de ochtend en de hele dag door smeren. Wij smeren trouwens wel met naïef, vorig jaar ook gedaan en ging prima.
Zonnebril houdt hij niet op, als het straks warmer wordt krijgt hij z’n zonnehoedje op.
Hij loopt lekker rond in z’n korte broek en t-shirt, als het warmer is en er staat een badje in de tuin krijgt hij z’n uv-pakje aan. Verder goed drinken, ‘gezonde’ ijsjes zelf maken enz.
één jaar geleden
Ik snap je man wel goed. Hier doen we hoedje op, zonnebrand en gaan. Die van ons loopt in korte shirts/broekjes. Ik smeer meerdere keren. Ik probeer wel als het kan hem in de schaduw te laten spelen maar als dat niet kan geen probleem. En terrasjes kan je ook in de schaduw doen. Waarom vind je het zo spannend?
één jaar geleden
Reactie op mamaST
Ik begrijp je man hier wel in. 🙈 met dit weer zijn we bijvoorbeeld heerlij ...
Dank je wel voor je reactie!
Wat is er mis met Naïf zonnecrème?
Het UV-pakje vind ik wel een goed idee.
één jaar geleden
Reactie op Amooma
Hele dagen buiten! S’ochtends een keer smeren en na zijn middagdut weer. Bi ...
Oh zalig!
Maar ben je dan niet bang dat hij zich verbrandt? 🙈
één jaar geleden
Reactie op VSXBZ
Ik vind het ook ZONde😊het kan geen kwaad met spf50, hoe komt het dat je da ...
Goh, omdat ik teveel lees 😅. Men raadt aan je kindje max. 20 minuten in de zon te laten en te mijden tussen bepaalde uren, omdat de huid van een peuter 4x zo dun is als die van een volwassene.
En tja, ik ben best wat teveel aan de beschermende en bange kant 🙈
één jaar geleden
Reactie op Sm_
Ik snap je man wel goed. Hier doen we hoedje op, zonnebrand en gaan. Die va ...
Ik begrijp hem ook wel, vroeger waren we altijd buiten.
Maar ik las ergens dat de huid van een peuter 4x zo kwetsbaar is als die van een volwassene en tja, ik ben eerlijk gezegd ook wat te beschermend en bang dat er iets gebeurt of dat ze pijn heeft 🙈
één jaar geleden
Reactie op Katrienmex
Dank je wel voor je reactie!
Wat is er mis met Naïf zonnecrème?
Het UV-pa ...
Er zit oa chemische parfum in. Mocht je er meer over willen lezen/zien, kan je eens een kijkje nemen op de Instagram pagina van ismeepureliving. Onder de highlight zonnebrand.
VRIEND
één jaar geleden
Als ze geen sproetjes en rood haar heeft, of een zonne-allergie, hoef je je alleen zorgen te maken tussen 13 en 15 uur.
Hier gaan weer zoveel mogelijk naar buiten. Vorig jaar hadden we een parasol op de wagen, maar die hebben we dit jaar nog niet gebruikt. Kan het wel zeker aanraden! Lekker in de frisse lucht, maar zonder risico.
Hier nog wel lange mouwen en broek, maar dat zal binnenkort wel veranderen.
Ik smeer hem een half uur voor vertrek in en wil eigenlijk een zonnehoedje voor hem omdat hij nog weinig hoofdhaar heeft, maar heb dit nog niet. Als hij in zijn wandelwagen slaapt, zetten we de kap omhoog. Als we ergens zitten, zit hij in de schaduw.
Spelen kan misschien onder bomen. Er is meestal nog best veel schaduw te pakken, al is het maar voor de eetmomentjes. Tussendoor gewoon lekker genieten!
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Katrienmex
Ik begrijp hem ook wel, vroeger waren we altijd buiten.
Maar ik las ergens ...
Oh ja, dat had ik ook ergens langs zien komen. Zelf verbranden wij niet zo snel, dus ik ga er eigenlijk ook bij mijn jongetje vanuit dat hij niet snel verbrand.
Na een lange fietstocht was hij bij zijn haarlijn een beetje rood, maar dat was de volgende dag weg. Ik geloof niet dat hij er iets van gemerkt heeft, maar als ze wel licht verbranden, zou het eerder een beetje gloeien. Je moet het wil heel bont maken, als je kindje echt pijn heeft en gaat vervellen, denk ik. Maar langzaam opbouwen met welke huid je hoe lang bloot stelt aan de zon, helpt wel. Bouw het op.
één jaar geleden
Reactie op Katrienmex
Oh zalig!
Maar ben je dan niet bang dat hij zich verbrandt? 🙈
De eerste paar keer wel, toen smeerde ik hem elk uur opnieuw in, daar ben ik steeds meer tijd tussen gaan laten. Inmiddels is hij al zoveel buiten geweest dat ik weet dat zijn huid de zon prima aan kan en 2 keer per dag voor hem voldoende is. Als hij met water gaat spelen smeer ik wel vaker.
Ik heb vision zonnebrand voor kids, superfijn spul. Ik gebruik voor mezelf ook vision en dat bevalt ook enorm.
één jaar geleden
Reactie op Katrienmex
Goh, omdat ik teveel lees 😅. Men raadt aan je kindje max. 20 minuten in de ...
Ik snap je wel. Ik vermijd het wel als de zon echt brandend is zegmaar bij 30 graden ofzo. Maar gewoon 20 graden of 25, jahoor. Nog steeds geen uren maar ook gewoon afwisselen met schaduw. Als je je kindje elk uur insmeert is het goed denk ik 🤗
één jaar geleden
Wij houden er geen rekening mee. Ik smeer haar wel in als we echt de felle zon in gaan (gewoon 1 keer. Niet om het uur ofzo). Zonnebril en hoedje houdt ze helaas niet op.
Ze slaapt wel op het heetst van de dag (tussen 13:00 en 15:00).
We hebben wel lichte huidjes en blond haar, maar ze is nog nooit verbrand of bruin geworden dus ik neem aan dat het allemaal goed is.