28 Reacties
één jaar geleden
Als baby hield ik hem echt uit de zon. Nu hij rondrent in de tuin is dat niet meer te doen. Snap je wel hoor, maar ik vind frisse lucht en buiten spelen ook belangrijk. Ik doe wel het zonnescherm naar beneden zodat er wat schaduw is. Ook badje komt straks in de schaduw.
Op de wagen een parasol en op het terras zet ik hem altijd met zijn gezicht uit de zon. Liefst met pet, maar die trekt hij vaak af (gelukkig flinke bos haar) Op de fiets draagt hij een helm.
En ik smeer hem in uiteraard.
Nooit verbrand gelukkig. Papa is zuid Europees en de kleine lijkt zijn huidje te hebben ipv mijn ‘20 minuten in de zon en verbrand witte huid’.
één jaar geleden
Reactie op mamaST
Er zit oa chemische parfum in. Mocht je er meer over willen lezen/zien, kan ...
Naif heeft ook parfum vrije zonnebrand :)
één jaar geleden
Reactie op mamaST
Er zit oa chemische parfum in. Mocht je er meer over willen lezen/zien, kan ...
Ai, dat is niet goed. Ik heb speciaal daarvoor een app, Yuka, die je laat weten of producten ongezond of niet zijn en daar heeft Naïf een score van 100/100.
Dan ga ik op zoek naar andere zonnecrème en een andere app 😅.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Oh ja, dat had ik ook ergens langs zien komen. Zelf verbranden wij niet zo ...
Dank je wel! Ik probeer het 😊
één jaar geleden
Reactie op Valerie1991
Naif heeft ook parfum vrije zonnebrand :)
Klopt, maar daar zit dan weer Phenethyl Alcohol in. Veilig hoor, maar droogt de huid van uit. Vandaar dat ik zelf voor ons kindje het liefst natuurlijke producten gebruik. Ieder moet doen waar hij/zij zich fijn bij voelt! :)
één jaar geleden
Reactie op VSXBZ
Ik snap je wel. Ik vermijd het wel als de zon echt brandend is zegmaar bij ...
Oei, je beseft hopelijk toch wel dat de temperatuur buiten helemaalvniets met de kracht van de uv straling te maken heeft? Het kan buiten fris zijn, maar er kan tegelijkertijd een hele sterke zonkracht zijn waarbij verbranding op de loer ligt.
Ligt er maar net aan hoeveel vocht er in de lucht zit etc.
Kinderen groeien zo snel, de huid heeft amper tijd om te wennen. De huidcellen worden zovaak vernieuwd...
Ik zou wel gewoon je ding blijven doen, met gezond verstand en gewoon regelmatig insmeren en halfuurtje van te voren dat t goed is ingetrokken.