3 Reacties

6 maanden geleden

Mijn dochter zegt van te voren dat iets niet mag en doet het toch. Gaat daarna lachen en gek doen. Wij zetten haar in de hoek neer, want mijn dochter klimt de trap op. Sorry zeggen heeft geen zin. Dat snappen ze niet op de leeftijd. Ik zeg waarom ze de hoek in moet dat het niet mag en daarna herhaal ik het. Ik geef haar knuffel, zeg dat het goed is en geef haar een compliment. Alternatieve aanbieden dat wel mag werkt ook! Dus afleiden, soms doen ze ook dingen uit verveling. Dus ga even iets met ze doen. En ja dit is een fase!

6 maanden geleden

Hier net zo.. echt een drama soms. Ik waarschuuw haat en zeg dan 'of wil je in de hoek?' JA ! roept ze dan enthousiast.. drama.. en het toneelstuk van knuffel geven en sorry zeggen, hier net zo inderdaad. Misschien zijn ze net te jong om 'sorry' te begrijpen. Ik denk soms vaak eraan dat dit uitproberen uiteindelijk een hele gezonde en normale fase is . Maar idd heel lastig. Hier gaat ze ook als grap voor mij wegrennen.. ik vertik het soms om erachter aan te rennen want dat vind ze alleen maar leuk.. maar wat ik ook zeg of doe, ze komt echt niet bij me ! Geen tips dus...

6 maanden geleden

Reactie op Ieris

Hier net zo.. echt een drama soms. Ik waarschuuw haat en zeg dan 'of wil je ...
Wel positief blijven benaderen.. dat is wel erg belangrijk. Zodat ze met posief gedrag ook aandacht krijgen