10 Reacties

één jaar geleden

Hier gaan wij over 2 weken over (na de vakantie volgende week) wat wij merken is dat hij zich wat opgesloten voelt, hij gaat met regelmaat staan. Wilt veel knuffels in bed meenemen. En hij wordt inderdaad groot, hij gaat vaak in het peuterbed liggen van de oudste (die krijgt over 2 weken een 1 persoonsbed) dus de interesse is er. Bij onze oudste, die ging ook met 22 maanden over, ging het vanaf het begin af aan goed. Dus we gaan het gewoon proberen en maar zien hoe het gaat. 🙈

één jaar geleden

Hier ligt ze al een half jaar in een eenpersoonsbed. Nooit problemen gehad

één jaar geleden

Bij ons cb raden ze aan zo lang mogelijk in een ledikant te blijven slapen

één jaar geleden

Reactie op Boysmom_2

Hier gaan wij over 2 weken over (na de vakantie volgende week) wat wij merk ...
Okee ja die van mij is heel erg beweeglijk ook in zijn slaapt en word ook nog 1 keer wakker in de nacht dus ben wel bang dat hij uit bed valt of dat hij door huis gaat spoken en dingen gaat doen wat niet mag

één jaar geleden

Reactie op Marenkaaa

Bij ons cb raden ze aan zo lang mogelijk in een ledikant te blijven slapen
Weet je ook wat de reden daarvan is?

één jaar geleden

Reactie op Angelique126

Weet je ook wat de reden daarvan is?
Her bevorderd gezond slaappatroon zoals: eerder naar bed gaan, langer slapen en minder weerstand voor het slapengaan. Daarom kun je de overgang naar een peuterbed het beste zo lang mogelijk uitstellen en dus niet te vroeg mee beginnen Dit lees je ook bij alle slaapcoahes etc. Ze raden aan pas minimaal de overstap bij 2.5 a 3 jaar te maken en zeker niet eerder

één jaar geleden

Reactie op Marenkaaa

Her bevorderd gezond slaappatroon zoals: eerder naar bed gaan, langer slape ...
Ik vind dit zo onzin mbt de slaapcoaches.... Als ik de slaapcoaches moet geloven dan doe ik alles fout wat maar fout kan gaan. Ik denk dat het beste is dat je gewoon kijkt naar je kind. Onze kleine man slaapt al een aantal maanden in een 1 persoons grondbed. En dit is een succes... hij slaapt zeker van 7 tot 7 en komt hij niet in slaap dan blijft hij in bed liggen. Wanneer hij een keer in een ledikant slaapt bij bv opa en oma merken we dat hij juist zich zelf aan het wakker houden is door continu te gaan staan. Ik snap echt dat sommige baat hebben bij een slaapcoach maar we ons wel realiseren dat de scholing hiertoe wel wat aan kan rammelen. Er zijn namelijk ook weer mensen die zeggen dat het vroeg, zelfs vanaf baby af aan slapen in een grondbed ontzettend goed is voor je kind. Wij hebben gekozen voor een 1 persoons grondbed ivm duurzaamheid (niet over paar jaar weer nieuw bed aan willen schaffen, en de komst van een baby) en omdat wij een drukke slaper hebben. En dit betekend dat hij in het begin er wel eens is uitgevallen (wij hebben hier zo gekleurd speelmat van de ikea nu voorliggen) maar wonder boven wonder kroop hij zelf het bed in en sliep weer door. Maar goed, het is een grondbed dus de val is dan ook niet zo hoog. Bij ons heeft de overstap naar een grondbed er voor gezorgd dat hij langer is gaan slapen en 0 weerstand biedt tegen het naar bed gaan. Hier poetsen we altijd zijn tanden beneden en direct daarna pakt hij zijn knuffel, geeft mij een knuffel en gaat naar boven. Dit geldt overigens ook voor zijn middagslaap. Mijn boodschap is dus: probeer het, wil het niet dan kan je altijd nog terug weer naar de ledikant. De eerste paar nachten hebben wij de ledikant ook in zijn kamer laten staan maar naar nacht 1 keek hij hier al niet meer naar. Ik denk dat het grote bed hem ook de rust gaf om nog even rustig van de dag bij te komen ofzo terwijl hij alle ruimte heeft.

één jaar geleden

Reactie op T6543

Ik vind dit zo onzin mbt de slaapcoaches.... Als ik de slaapcoaches moet ge ...
A-men!! 🙏😎

één jaar geleden

Reactie op T6543

Je hebt inderdaad gelijk elk kind is anders en elk kind is perfect in hun eigen manier. Coaches enzo kijken alleen maar naar een papiertje en niet naar je kind zelf

één jaar geleden

Reactie op T6543

Precies dit! Het slapen is intens verbeterd sinds dat ze een eenpersoonsbed bed (wij hebben geen vloerbed, maar wel een heel laag bed) heeft. Peuterbed vind ik persoonlijk ook onzin, alleen maar onnodig duur en zonde van de extra aanschaf. Als je kindje niet lekker ligt in een ledikant, lijkt het mij de hoogste tijd om toch verder te kijken, ongeacht wat de 'experts' te zeggen hebben