2 Reacties

één jaar geleden

Mijn middelste sliep met 1,5 in een peuterbedje omdat die eruit klom dat was 3 dagen wennen en moeilijk slapen middagdutje wou die niet meer in bed... ze begrijpen het heel snel hoor en gaan echt wel liggen uiteindelijk! maar mag ik vragen wat je reden is voor het peuterbedje? Wennen aan een nieuwe kamertje is al best spannend wennen aan het peuterbedje kan ook heel spannend zijn en dan allebei tegelijk kan best voor wat weerstand zorgen.. ik zou eerst aan het 1 wennen een nieuwe kamer in je vertrouwde bedje en daarna weer het volgende..

één jaar geleden

Wij verwachten in oktober onze tweede dochter en hebben besloten om onze dochter van 19 maanden een nieuwe kamer te geven. Omdat we het zonde vinden om voor een relatief korte tijd een peuterbed (inclusief alle toebehoren) aan te schaffen, hebben we gekozen voor een eenpersoonsbed met uitvalbeveiliging (dit kan er later weer af). Aanvankelijk wilden we haar eigenlijk pas richting het najaar proberen in haar nieuwe bed te laten slapen, maar ze is zo gek op haar nieuwe kamer dat ze steeds snel in haar nieuwe bed kroop als we naar boven gingen voor haar middagdut/bedtijd. Gisteren hebben we haar daarom voor het eerst haar middagdut in haar nieuwe bed laten doen. Dit ging direct goed en afgelopen nacht heeft ze ook in haar nieuwe bed geslapen. Ze slaapt hetzelfde als in het ledikant en probeert er niet uit te komen. Ze slaapt wel in een echt donkere kamer, ik denk dat dat ook wel helpt. Bij ons is de overstap naar een nieuwe kamer en het nieuwe bed uiteindelijk dus wel tegelijk gegaan. Overdag kwam ze al wel vaak in haar nieuwe kamer (toen we er nog mee bezig waren) en lazen we ook regelmatig al even een boekje in haar nieuwe bed. Het was dus geen onbekend terrein. Ik denk dat het echt per kindje verschilt hoe ze erop reageren. 😊