7 Reacties

4 jaar geleden

Rennies, melk of vanielle vla helpen bij mij met maagzuur mocht dat niet helpen dan werken de pillen van maalox

4 jaar geleden

Komt inderdaad door de maagzuur. Tenminste, ik had hier ook last van en de huisarts vertelde dat de slokdarm verkrampt door de te veel zuur. Dat is de pijn die je voelt. Bij mij was het zo erg dat ik niks meer kon eten en niet slapen. Ik heb nu pilletjes gekregen op recept en die werken super. Af en toe voel ik wel de maagzuur maar veel minder branderig dan hoe het normaal is. Ik zou dus gewoon met huisarts afspraak maken als je er last van blijft houden

4 jaar geleden

Ik heb het ook ja en ook nog is pijn vlakbij me lever. Ook geweest maar bloed etc is goed.. zo vervelend al die klachten ☹️

4 jaar geleden

Omeprazol, kan op recept maar kun je ook gewoon kopen bij de apotheek of drogist. Rennies en melk en vla valt natuurlijk ook eerst te proberen. En geen koffie, sap en frisdrank drinken. Niet te vet eten en een beetje half zittend slapen. Maar dat had bij mij uiteindelijk allemaal niet meer genoeg effect, nu met omeprazol is het helemaal over👌🏼

4 jaar geleden

Ik heb antagel voor het maagzuur en dat helpt voor mij het beste ☺️ krijg je bij de apotheek

4 jaar geleden

Gaviscon kan ook helpen tegen maagzuur. Ik moest ook zittend slapen omdat het niet meer liggend lukte. Sinds ik voor het slapen gaan een kauwtablet gaviscon neem kan ik wel terug platter liggen 👌

4 jaar geleden

Ik neem soms wanneer het te erg wordt Riopan. Zijn zo’n drinkzakjes en die helpen mij wel!