11 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb altijd geleerd dat je aardappelen voor aardappelpuree moet stampen 馃檲. Niet in de blender of met de staafmixer omdat het dan net lijm zou worden. En als je 'm echt vrij van stukjes wil hebben dat je het dan door een fijne zeef kunt drukken na het stampen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit plakkerige aardappelpuree gehad... Dus misschien dat dit dan toch de manier is?

4 jaar geleden

Ik doe olijf olie bij zoete aardappel om het smeu茂g te maken. Weet niet of water het zetmeel juist plakkerig maakt? Geen idee maar leek mij misschien de reden

4 jaar geleden

Komt inderdaad door gebruik van staafmixer of blender. Vraag mij niet waarom maar is mij ook altijd verteld door oma 馃槄

4 jaar geleden

Daarom dus 馃槄馃憤馃徏

VRIEND

4 jaar geleden

De cursus van Mama Roos omschrijft dat puree van rijst en pasta ook plakkerig gaat zijn, maar dat dit gemixt met andere puree geen kwaad kan. Ik zou zeggen, kijk eens wat er gebeurd met een groene puree erbij... Misschien kun je het dan alsnog gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op IreenK

Daarom dus 馃槄馃憤馃徏
Hahah leuk om de verklaring te lezen 馃槃

4 jaar geleden

Reactie op Hepziba

De cursus van Mama Roos omschrijft dat puree van rijst en pasta ook plakker ...
Ga het indd eens proberen .. doe er sowieso groenten bij dus ben benieuwd 馃槃

4 jaar geleden

Ik doe er op het moment dat ik geef wat melk (kv of gekolfde melk) doorheen en dan wordt het terug wat smeu茂ger.

4 jaar geleden

Klopt, de celstructuur van gekookte aardappels is niet geschikt om te blenderen. Beter kun je dit prakken of door een pass茅 vite of zeef duwen. Dan hou je een normale puree structuur 馃槈

4 jaar geleden

Reactie op Amvbeek

Klopt, de celstructuur van gekookte aardappels is niet geschikt om te blend ...
Zijn er dan geen brokjes? Ze heeft zich vorige keer serieus verslikt in een klein stukje aardappel (ze is 5maandjes)

4 jaar geleden

Met het invriezen van de papjes is de textuur veel beter geworden vreemd genoeg 馃槂