Hallo iedereen,
Heb net een grote portie aardappelpuree gemaakt om in te vriezen voor ons 5 maanden oude baby'tje. Nu vind ik het echt wel plakkerig (heb gepurreerd en extra water toegevoegd maar vind het nog altijd wat plakken)
Denken jullie dat het ok is het zo te geven (met een andere groente bij)?
Of hebben jullie tips het minder te laten plakken?
Heb echt veel schrik dat ze zou stikken ofzo omdat het plakt ..
Ik heb altijd geleerd dat je aardappelen voor aardappelpuree moet stampen 馃檲. Niet in de blender of met de staafmixer omdat het dan net lijm zou worden.
En als je 'm echt vrij van stukjes wil hebben dat je het dan door een fijne zeef kunt drukken na het stampen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit plakkerige aardappelpuree gehad... Dus misschien dat dit dan toch de manier is?
Ik doe olijf olie bij zoete aardappel om het smeu茂g te maken. Weet niet of water het zetmeel juist plakkerig maakt? Geen idee maar leek mij misschien de reden
De cursus van Mama Roos omschrijft dat puree van rijst en pasta ook plakkerig gaat zijn, maar dat dit gemixt met andere puree geen kwaad kan.
Ik zou zeggen, kijk eens wat er gebeurd met een groene puree erbij... Misschien kun je het dan alsnog gebruiken
Klopt, de celstructuur van gekookte aardappels is niet geschikt om te blenderen. Beter kun je dit prakken of door een pass茅 vite of zeef duwen. Dan hou je een normale puree structuur 馃槈