21 Reacties

3 jaar geleden

Hier geef ik gewoon griekse yoghurt of normale volle yoghurt. Over Soja lees ik het volgende op de site van het voedingscentrum: Voor de meeste plantaardige dranken, zoals soja, haver, rijst en amandel, geldt dat ze niet geschikt zijn voor baby's onder de 1 jaar.

3 jaar geleden

Zit vaak ook behoorlijk wat suiker in, dus zou het zelf niet geven.

3 jaar geleden

Ik geef nog geen yoghurt 🥹 vind het al zoveel wat ze al moeten kunnen en leren en doen 😱 dus ik wacht daar nog eventjes mee

3 jaar geleden

Voor zover ik weet geef je yoghurt pas na 1 jaar. Als een soort vervanging van de laatste fles voor het slapen gaan. :)

3 jaar geleden

Waarom worden die Nestlé yoghurtjes dan wel verkocht voor baby's van 6+ maanden? 🤷‍♀️ ik geef ze alleen maar soms in het weekend. 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Waarom worden die Nestlé yoghurtjes dan wel verkocht voor baby's van 6+ maa ...
Zijn ook potjes met fruit en yoghurt vanaf 6maanden :)

3 jaar geleden

Zuivel is inderdaad pas vanaf 1 jaar Misschien zijn de babyyoghurtjes anders?

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Olvarit heeft ook plantaardige toetjes nu en Nestlé is ook vaak in de aanbieding. :) Was nu ook bij de Jumbo ,o

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Waarom worden die Nestlé yoghurtjes dan wel verkocht voor baby's van 6+ maa ...
Hier werden ze zelfs geadviseerd door de kinderdiëtist

3 jaar geleden

Reactie op SdG

Zuivel is inderdaad pas vanaf 1 jaar Misschien zijn de babyyoghurtjes and ...
Er zit gewoon volle melk in. 😅 dan zou volle yoghurt of kwark dan ook mogen lijkt mij? 😅 sorry ik vind het zo "dubbel" waarom babys wel die babytoetjes "mogen" en zuivel pas wordt aangeraden vanaf 1 jaar. 🥲

3 jaar geleden

Ons is weer verteld dat we het beste nu konden beginnen met zuivel vanwege mijn lactoseintollerantie en eventueel koemelkallergie 😅. Kocht zelf juist ella's kitchen dairy free maar die zijn ook aardig aan de prijs.

3 jaar geleden

Reactie op EevW21

Ons is weer verteld dat we het beste nu konden beginnen met zuivel vanwege ...
Das wel echt de grootste onzin wat ik heb gehoord dat t vanwege allergieën is. Wat zit er in de melk wat ze drinken dan ? 🤣 Ook in borstvoeding zit dit als je dit zelf nuttigt. Het is niet voor niets dat kindjes met kma andere voeding krijgen of moeders vol op dieet moeten.

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Er zit gewoon volle melk in. 😅 dan zou volle yoghurt of kwark dan ook moge ...
Oh dan weet ik t niet🤷🏼‍♀️ Kinderarts zei tegen ons pas vanaf 1 jaar zuivel dus ik wacht er in ieder geval nog mee

3 jaar geleden

Das wel echt de grootste onzin wat ik heb gehoord dat t vanwege allergieën ...
Hmm kinderarts zei tegen ons juist dat we vanaf 1 jaar eventueel yoghurt kunnen proberen (kindje met kma). Het zou namelijk kunnen dat ze de verzuurde producten beter kunnen verdragen zei hij

3 jaar geleden

Reactie op SdG

Hmm kinderarts zei tegen ons juist dat we vanaf 1 jaar eventueel yoghurt ku ...
Ja dit begrijp ik. Hier ook een kindje met kma namelijk! Maar dan ga je weer proberen met het introduceren. Maar hier gaat t om een kindje ik vermoed dan zonder kma. Dan is het een beetje een gek advies

3 jaar geleden

Ja dit begrijp ik. Hier ook een kindje met kma namelijk! Maar dan ga je wee ...
Maar de melk die ze drinken is natuurlijk sowieso niet te vergelijken met "gewone" zuivel. Dus dan zou het vanwege de lactoseintollerantie misschien wel logischer zijn om het eerder langzaam te introduceren? Ik heb zelf destijds gekozen om dairy free van ella's kitchen te halen omdat ik hem dus nog niet gelijk yoghurt wilde geven. Daarnaast hebben wij ook alsnog voeding waar gedeeltelijk gehydroliseerde eiwitten in zitten en minder lactose omdat hij op gewone voeding niet goed ging.

3 jaar geleden

Ik geef soms wat lepeltjes gewone volle yoghurt of Griekse yoghurt. Ik volg het boek van de kleintjes methode en daar staat yoghurt en kwart juist vanaf 7 maand in dat je kunt geven. Al die verschillende adviezen en dingen 😅🥴

3 jaar geleden

Soja is echt heel slecht ivm dat het op hormonen werkt. Ze zijn niet goedkoop maar denk dat een van je weinige keuzes is. Wij geven nu de toetjes van Olvarit plantaardig met kokosmelk omdat onze meid een koemelkallergie heeft.

3 jaar geleden

En je hoeft ook niet elke dag een toetje te geven hè? Dan spreid je de kosten ook wat.