21 Reacties
3 jaar geleden
Hier geef ik gewoon griekse yoghurt of normale volle yoghurt.
Over Soja lees ik het volgende op de site van het voedingscentrum:
Voor de meeste plantaardige dranken, zoals soja, haver, rijst en amandel, geldt dat ze niet geschikt zijn voor baby's onder de 1 jaar.
3 jaar geleden
Ik geef nog geen yoghurt 🥹 vind het al zoveel wat ze al moeten kunnen en leren en doen 😱 dus ik wacht daar nog eventjes mee
3 jaar geleden
Reactie op Tutje
Waarom worden die Nestlé yoghurtjes dan wel verkocht voor baby's van 6+ maa ...
Zijn ook potjes met fruit en yoghurt vanaf 6maanden :)
3 jaar geleden
Reactie op SdG
Zuivel is inderdaad pas vanaf 1 jaar
Misschien zijn de babyyoghurtjes and ...
Er zit gewoon volle melk in. 😅 dan zou volle yoghurt of kwark dan ook mogen lijkt mij? 😅 sorry ik vind het zo "dubbel" waarom babys wel die babytoetjes "mogen" en zuivel pas wordt aangeraden vanaf 1 jaar. 🥲

3 jaar geleden
Reactie op EevW21
Ons is weer verteld dat we het beste nu konden beginnen met zuivel vanwege ...
Das wel echt de grootste onzin wat ik heb gehoord dat t vanwege allergieën is. Wat zit er in de melk wat ze drinken dan ? 🤣 Ook in borstvoeding zit dit als je dit zelf nuttigt.
Het is niet voor niets dat kindjes met kma andere voeding krijgen of moeders vol op dieet moeten.
3 jaar geleden
Reactie op SdG
Hmm kinderarts zei tegen ons juist dat we vanaf 1 jaar eventueel yoghurt ku ...
Ja dit begrijp ik. Hier ook een kindje met kma namelijk! Maar dan ga je weer proberen met het introduceren. Maar hier gaat t om een kindje ik vermoed dan zonder kma. Dan is het een beetje een gek advies
3 jaar geleden
Ja dit begrijp ik. Hier ook een kindje met kma namelijk! Maar dan ga je wee ...
Maar de melk die ze drinken is natuurlijk sowieso niet te vergelijken met "gewone" zuivel. Dus dan zou het vanwege de lactoseintollerantie misschien wel logischer zijn om het eerder langzaam te introduceren? Ik heb zelf destijds gekozen om dairy free van ella's kitchen te halen omdat ik hem dus nog niet gelijk yoghurt wilde geven. Daarnaast hebben wij ook alsnog voeding waar gedeeltelijk gehydroliseerde eiwitten in zitten en minder lactose omdat hij op gewone voeding niet goed ging.