5 Reacties
2 dagen geleden
Onze dochter is volledig zindelijk, maar meteen als ze thuiskomt gaat ze poepen. Heeft denk ik ook echt met een stukje veiligheid te maken. Op de kdv deed mijn dochter dat niet eens en wachtte totdat ze thuis kwam. Thuis op de wc blijven oefenen, wees positief dat dingen niet meteen lukt, maar proberen al goed genoeg is. Het poepen is nogal een een dingetje. Zelf ik als volwassen poep alleen thuis. Het komt echt allemaal vanzelf wel, mijn dochter was zindelijk met plassen maar met poepen moest een luier aan. Binnen 3 maanden had mijn dochter niets meer nodig. Geen druk, geen stress, het komt allemaal vanzelf wel!
gisteren
Heeft je kindje misschien ooit last van obstipatie gehad? Dit kan het poepen ook angstig maken. Als dat zo is zou ik de huisarts vragen om mee te denken.
Volgens mij is het advies bij zindelijkheidstraining om je kind na een maaltijd 5 minuten op de pot of wc laten zitten.
Ik zelf deed dit, zat ernaast, met een boek of iets anders wat hij maar wilde, stickers plakken… wat dan ook. En dan tot de timer af ging.
Inmiddels poept hij goed op de wc, nu hij naar school gaat poept hij vooral thuis op de wc, school is nog te spannend.
3 uur geleden
Hier precies hetzelfde probleem. Bij haar heeft zij in haar babytijd veel pijn en moeite gehad vanwege harde ontlasting. Haar ontlasting is inmiddels allang goed maar poepen op de wc wil ze ook niet. Wij hebben alles al geprobeerd en gedaan. Ze zegt zelf dat ze het eng vind en waarom weet ze niet. Wij denken dat dat door haar baby tijd komt. Heeft je zoontje misschien ook iets meegemaakt?