6 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje wilde ook nooit op het potje, maar toen gaf mijn zus de tip om hem een sticker op het potje te laten plakken als hij erop geplast had. Dat vond hij natuurlijk geweldig. En als ze op het potje geplast heeft heel enthousiast reageren en veel complimentjes geven. Wij doen nu geen stickers meer, maar mijn zoontje vindt het nu helemaal geweldig om zijn potje in de wc te legen. Niet lang nadat wij begonnen waren met zindelijkheidstraining werd de periode tussen 2 plasjes door bij mijn zoontje opeens heel kort. Bijna elk half uur plaste hij en soms zelfs vaker, waardoor hij veel ongelukjes had. Als ik hem vroeg of hij moest plassen was het antwoord altijd nee. Dus ik zette hem gewoon op het potje zonder te vragen (en zei dan iets van “we gaan nu even op het potje zitten~”), en dan plaste hij en was hij heel trots. Zolang ze er goed op reageert kun je haar dus ook direct uit bed op het potje zetten en daar op die manier een ochtendritueel van maken. Heb je haar ook al direct op de wc proberen te laten plassen? Het kan ook nog zijn, dat ze dat veel leuker vindt omdat ze dan “net als mama” op de wc plast. Mijn zoontje vindt beide leuk, maar wilt vaak nog op het potje omdat hij zijn plasje dan in de wc kan dumpen 🙃

3 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje wilde ook nooit op het potje, maar toen gaf mijn zus de tip om ...
Dankjewel voor je reactie. Op de wc met een verkleiner wil ze ook soms maar het potje is wel favoriet.

3 maanden geleden

Onze dochter is ook van nov21 en nu 3maanden zindelijk. Wij hadden al sinds ze kon lopen een potje in woonkamer staan. Af en toe heeft ze erop geplast maar ik kwam er al snel achter dat de veel liever op de wc plaste en poepte. De potjes hebben we weg gehaald en sindsdien naar de wc. Qua zindelijk maken hebben wij niet echt veel gedaan geloof ik.. Luier uit en heel veel complimenten en het naar de wc gaan leuk maken. Zo deed ik wel eens een gek dansje wanneer ze had gepoept op de wc, of een leuke fles handzeep om erna de handen mee te wassen.

3 maanden geleden

Ik lees graag mee mbt tips. Onze dochter is er ook aan toe en heeft dus meer interesse in de wc dan potje. Echter legt ze de link niet met plassen en de wc (poepen heeft ze nu 2x gedaan op de wc en die link legt ze al een klein beetje) Iemand tips?

3 maanden geleden

Reactie op Kira20

Ik lees graag mee mbt tips. Onze dochter is er ook aan toe en heeft dus mee ...
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je je kind iets meer te drinken kunt geven, zodat de kans groter is dat ze ook moeten plassen als je ze op het potje of op de wc zet. En wanneer je zelf naar de wc gaat kun je het ook benoemen. Ik zei dan tegen mijn zoontje dat ik moest plassen en dat ik naar de wc ging. Hij moest er natuurlijk altijd bij zijn dus dan kon ik dat nog duidelijker benadrukken. Misschien duurt het even voor ze het doorheeft. Herhaling is key! 🔑

2 maanden geleden

Ik geef haar vaak de keuze; wil je op het potje of de wc? Vaak kiest ze de wc , soms het potje omdat ze dan nog een beetje kan spelen/tv kijken Verder voor het zindelijk worden merk ik hier dat een luier lui maakt.. als ze luiervrij loopt gaat het nu vrijwel altijd goed.. Lifehack; in de beginfase kun je een zwemluier omdoen.. als je kindje dan poept blijft het in de luier… scheelt onderbroeken weggooien/uitwassen Als ze in hun luier plassen wordt het wel nat en worden ze zich er meer bewust van