Ons meisje at tot ze ongeveer 1 jaar was best prima.
Alleen sinds 2-3 maand word het steeds minder en slechter.
Er is geen 1 groente die ze überhaupt op eet. Zodra ze het in de mond stopt spuugt ze het uit. Vers, gepureerd of uit een potje. Ook aardappelen, vlees of vis.
Elke avond is het “strijd” met het avond eten. Ze weigert echt al het avond eten. Enige wat ze op dit moment eet zijn verschillende soorten pasta’s.
Omdat ik er geen strijd van wil maken, heb ik besloten haar niet te dwingen tot eten/proeven.
Alleen ik kan haar ook niet met honger naar bed laten gaan🤷🏼♀️
Dus nu geef ik haar dan vaak of een boterham of een fruitzakje oid. Elke dag pasta lijkt me nml ook niet gezond😅
Iemand tips??😩
Op zich heeft elke dag pasta niet de voorkeur volgens de schijf van 5, maar ook hier is ze dol op pasta 🙈 Gelukkig eet ze de rest ook, maar minder goed dan macaroni bijvoorbeeld.
Waar ik in jouw geval aan denk is wellicht alles mengen met pasta? En dan in verhouding steeds minder pasta toevoegen? Dus bijvoorbeeld een lekkere bloemkool of broccolisaus maken met pasta, dan langzaam wat aardappel toevoegen en die opbouwen en steeds minder pasta? Je kunt alle groenten wel mengen met pasta, en dan op die manier wellicht ook aardappel en rijst introduceren?
Hier ook 🤷🏼♀️
Ik denk dan, als hij honger heeft eet hij wel. Wij bepalen wat hij eet, hij hoe veel. Dus ik geef geen alternatief, maar hij krijgt wel altijd zijn flesje na het eten. (Weet niet of ik dan heel streng ben hoor😅)
Onze zoon heeft dit ook gehad, het was bij hem een fase.. sinds een ruime week eet hij ineens alles weer. Wel wil hij het helemaal zelf doen, dus niet meer gevoerd worden. Hij kan het ook steeds beter zelf, dus er gaat ook daadwerkelijk iets naar binnen 😅
Hier precies hetzelfde!!! Overdag gaat redelijk, maar geen 2 boterhammer meer. En wat hij normaliter lekker vond hoeft hij niet meer, zoals een mini krenten bol.
Smorgens geef ik pap, havermout of brinta. Met lactose vrije melk, geen koemelkallergie wel eczeem gevoelig. Hij krijgt zuivel in de vorm van een flesje (opvolgemelk) snachts en griekse yoghurt en smeerkaas.
Tussendoor fruit, knijpzakje of een koekje. Als hij goed eet krijgt hij gewoon ook lekkers.
Smiddags 2 boterhammer met, pindakaas, smeerkaas, avocado, knijpfruitje etc.
Tussendoor weer fruit, maiswafeltje of zoiets.
Avondeten van alles maar kan me niet herinneren wanneer hij voor het laatst maar dan een paar happen op heeft. Soep is het enige wat er goed ingaat. Vooral pompon wortel ( ik doe er kikkererwten door dat vult denk ik meer) en broccoli courgette ...
Vanavond rijst met kip en pompoen aangeboden, niet eens 1 hapje. Toen 1 boterham smeerkaas aangeboden, ook niks v op. Daarna paar hapjes Brinta.
Snachts slaapt hij niet door en wil een flesje.
Ik ben echt een beetje moedeloos aan het worden en zoek herkenning of tips.
Verder wel een heel lief en vrolijk ventje, die heel schattig kan vragen om een koekje😁
En zelf laten eten? Misschien zelfs zonder bestek?
Ons meisje eet gelukkig NOG heel erg goed, maar als ze weinig eet laat ik haar spelen en geef ik tussendoor hapjes. Vaak komt ze die dan ook zelf halen tussen het spelen door.
En zelf laten eten? Misschien zelfs zonder bestek?
Ons meisje eet gelukkig ...
Dit ja, in de kinderstoel weigert mijn zoontje vaak elke hap. Wanneer hij vrij rond kan lopen en spelen eet hij veel beter. We maken er dan een spelletje van