16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde dus ik lees even mee. Om je gerust te stellen kan ik je wel vertellen dat een baby meer uit je borst haalt dan de kolf door de zuigkracht. Je kan eventueel powerkolven dus een uur lang om de 10 minuten 10 minuten kolven en dan 10 minuten rust

3 jaar geleden

Dit kan je doen om je productie te verhogen

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Sweetkimie

Dit kan je doen om je productie te verhogen
Jep, gedaan, werkt! Met de verstopte melkklier liep mijn productie ook weer wat terug. Bovendien moest ik veel kolven en de kleine eerst links afleggen. Daardoor heeft hij minder gedronken dan normaal en heel vaak moeten drinken wat nauwelijks meer wat in zat, waarbij hij sneller weer kwam voor een nieuwe poging. Het heeft niks gedaan voor de verstopping, maar ik had daarna ook s'nachts weer stuwing! Nu ik werk en daar kolf, krijgen mijn borsten ook vaak weer in beide tegelijk het toeschietreflex en producer ik juist weer behoorlijk. En dat is dan toch weer 120-160 ml per kolfbeurt.

VRIEND

3 jaar geleden

Haha, leuk! Liever liggen ginnegappen dan drinken 😝

3 jaar geleden

Dankjewel dat je dit deelt 🙏🏻

3 jaar geleden

Dat wist ik niet! Dat verklaart het dipje wellicht! Alleen nog wel raar dat hij maar 2.5 uur op een voeding kan. Ik vind het wat kort iig voor zn leeftijd..

3 jaar geleden

Reactie op Pirrie

Dat wist ik niet! Dat verklaart het dipje wellicht! Alleen nog wel raar dat ...
Ook dat is een beeld wat er heerst van kunst voeding. Om de 2,5/3 uur drinken is heel normaal met bv.

3 jaar geleden

Bij mij liep het terug die oververmoeidheid. Nieuwe baan en een huishouden. En de zorg voor een kleine en borstvoeding. Ik kreeg het advies: meer rust.

3 jaar geleden

Voed je therapeutisch? Volg de formule voor maaginhoud baby, mijn kindje heeft op 5 maanden genoeg aan flesje van 90ml met speen nr 1. Je kolft echt voldoende en de uren waarop hij komt zijn helemaal normaal. Kijk ook naar de who curves of hij daar afbuigt? https://www.medela.be/fr/allaitement/blog/lactatiekundige-nienke/hoeveel-moedermelk https://eurolac.net/therapeutisch-flesvoeden/

3 jaar geleden

Kolven kolven kolven!

3 jaar geleden

Reactie op Deps87

Voed je therapeutisch? Volg de formule voor maaginhoud baby, mijn kindje he ...
Wat bedoel je met therapeutisch voeden? Hij krijgt 1x per dag een flesje afgekolfde melk, de rest borstvoeding tenzij hij naar de opvang gaat. Ik geef hem 150 ml afgekolfde melk in de fles wat hij makkelijk op krijgt (6.1 kg x 120 ml / 5 of 6 voedingen = 120-150 ml). Als ik 100ml kolf kom ik 3x per dag 50ml te kort. Ik zie mn voorraad al verdwijnen als ik volgende week weer moet werken...

3 jaar geleden

Wat 'n SUPER artikel!!! Dit stelt zó gerust!

3 jaar geleden

De bars van YummyMummy Milksupply (Instagram). Werkt echt! Ik kolfde eerst 3x per dag met moeite in ongeveer 20-25min per sessie 160cc. Nu kolf ik met gemak en in 7min 160cc 👍 Ook met de live voedingen heb ik het idee dat de kleine makkelijker drinkt... Tis wat prijzig, maar ik heb aan een halve bar per dag genoeg.

3 jaar geleden

Een tip om je voorraad melk eenvoudig aan te vullen: af en toe een siliconen kolf tijdens het voeden op je borst zetten, de kant waar de kleine niet drinkt. Zo vang je melk op die anders in je bh verdwijnt. Ik heb er een van Lansinoh en heb er veel plezier van!

3 jaar geleden

Ik volgg